RISKUJ přírodopis 7 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
RISKUJ přírodopis 6 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Advertisements

ORGANISMY PROVÁZEJÍCÍ ČLOVĚKA BEZOBRATLÍ ŽIVOČICHOVÉ VERONIKA STRAKOVÁ.
Paryby Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 6 Autor: Mgr. Iveta Votápková Hmyz s proměnou dokonalou Pětilístek: slunéčko __________ _____________.
Poznej živočichy ČR Ryby, Obojživelníci, Plazi vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
HOUBY Stopkovýtrusné vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Obojživelníci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
HOUBY Vřeckovýtrusné vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
DVOUKŘÍDLÍ VY_32_INOVACE_20_23. Dvoukřídlí – zařazení do systému: řád: dvoukřídlí třída: hmyz podkmen: vzdušnicovci kmen: členovci.
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Včely Jméno autora:Mgr. Kateřina Kačmárová Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):05/2013 Ročník:čtvrtý Tematická oblast:Naše příroda ve čtvrtém a pátém.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Síťokřídlí a blanokřídlí Hmyz s proměnou dokonalou vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
HMYZ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
Pletiva Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
HMYZ – systém Libor Matoušek. Základní dělení - podtřídy Třída: Podtřídy: Řády: Říše: Živočichové (Animalia) Podříše: Mnohobuněční (Metazoa) Řada: Prvoústí.
Jednoděložné/dvouděložné rostliny Srovnání znaků vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ a MŠ Blatnice pod Sv. Ant.
Hmyz s proměnou nedokonalou
MOTÝLI - dva páry křídel – pokryty překrývajícími se šupinkami a chloupky, barevné - hlava, hruď a zadeček; tělo většinou ochlupené - ústní ústrojí sací.
Plazi Obratlovci vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Třída: hmyz Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základní stavbou hmyzu. Materiál.
POZNÁVAČKA HMYZU (Insecta)
Základní škola a mateřská škola Bohdalov CZ.1.07/1.4.00/ III/2
HMYZ S PROMĚNOU DOKONALOU
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Blanokřídlý hmyz v sadech a ovocných zahradách.
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola, Hradec Králové
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Podkmen : V Z D U Š N I C O V C I
Saranče a kobylky Autor: Mgr.Diana Mücksteinová
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_129_Hmyz - brouci
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VČELA MEDONOSNÁ VY_32_INOVACE_B04
VY_52_INOVACE_19_OPAKOVANI_HMYZ-OBRÁZKY
HMYZ STAVBA TĚLA.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Ekosystém louka Živočichové
Sada:Přírodopis,2. stupeň
Druh učebního materiálu prezentace (výkladová) Ročník Cílová skupina
Přírodopis – 7.ročník Obojživelníci - žáby VY_32_INOVACE_
Bezobratlí parků a sídlištní zeleně
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vnější cizopasníci člověka.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.2.Bal.33_Hmyz Datum: 3.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
PLOŠTICE.
POTRAVNÍ VZTAHY ORGANISMŮ
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Vážky, Stejnokřídlí Test.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Třída:Hmyz nejpočetnější třída živočichů na Zemi souš i voda
1. 1.
BLECHY, SÍŤOKŘÍDLÍ, CHROSTÍCI
PŘÍRODOPIS 6 HMYZ.
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
HMYZ nejpočetnější skupina živočichů na Zemi
VY_32_INOVACE_04-36 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Prezentace seznamuje žáky se znaky a vybranými zástupci blanokřídlých.
Transkript prezentace:

RISKUJ přírodopis 7 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová

Hmyz Poznáváme 1 pr. nedokonalá Proměna nedokonalá Proměna dokonalá Poznáváme 2 pr. dokonalá

Hmyz za 100 Kolik druhů hmyzu žije na Zemi? odpověď Obr. 1: Hmyz blanokřídlý

Na Zemi žije přes 1 milión druhů. zpět Hmyz za 100

Hmyz za 200 Ze kterých 3 částí se skládá tělo hmyzu?? odpověď Obr. 2: Tělo hmyzu

zpět hlava, hruď, zadeček Hmyz za 200 Obr. 2: Tělo hmyzu

Hmyz za 300 Jaké znáš typy končetin hmyzu? odpověď Obr. 3: Končetina hmyzu

kráčivá, skákací, hrabavá, plovací, přichycovací zpět Hmyz za 300 Obr. 3: Končetina hmyzu

Hmyz za 400 Vyjmenuj 4 typy křídel hmyzu, uveď zástupce. odpověď Obr. 4: Křídla brouka

blanitá (včela); krytky (kobylky) polokrovky (ploštice); krovky (brouci) kyvadélka (mouchy, komáři); křídla chybí (parazité – blechy, vši) zpět Hmyz za 400 Obr. 4: Křídla brouka

Hmyz za 500 Uveď 5 významů hmyzu v přírodě? odpověď Obr. 5: Včela medonosná

zpět opylování, potraviny, suroviny, hygiena, škůdci, cizopasník, součást potravního řetězce Hmyz za 500 Obr. 5: Včela medonosná

Proměna nedokonalá za 100 Vyjmenuj 3 vývojová stádia proměny nedokonalé? odpověď Obr. 6 Kobylka zelená

Vajíčko, larva (nymfa), dospělec zpět Proměna nedokonalá za 100

Proměna nedokonalá za 200 nejvýznamnější zástupce šupinušek odpověď Obr. 7

zpět Rybenka domácí Proměna nedokonalá za 200 Obr. 7: Rybenka domácí

Proměna nedokonalá za 300 Jak lze od sebe rozeznat motýlici a šídlo? odpověď Obr. 8

Motýlice v klidu křídla nad tělem. Šídla v klidu křídla vodorovně. zpět Proměna nedokonalá za 300 Obr. 8: Motýlice obecná

Proměna nedokonalá za 400 Který zástupce hmyzu s proměnou nedokonalou požírá při kopulaci samečka? odpověď

Kudlanka nábožná zpět Proměna nedokonalá za 400 Obr. 9: Kudlanka nábožná

Proměna nedokonalá za 500 Do jakého řádu řadíme kobylku, cvrčka a saranče? odpověď Obr. 10 Obr. 11

Řád: Rovnokřídlí zpět Proměna nedokonalá za 500 Obr. 10: Saranče Obr. 11: Cvrček

Proměna dokonalá za 100 Které vývojové stádium obsahuje navíc proměna dokonalá? odpověď Obr. 12: Proměna dokonalá

stádium kukly zpět Proměna dokonalá za 100 kukla Obr. 12: Proměna dokonalá

Proměna dokonalá za 200 Jak dlouho asi trvá vývoj včely medonosné? (vajíčko-dospělec) odpověď Obr. 13: Včela medonosná

Vývoj trvá 21 dní. zpět Proměna dokonalá za 200 Obr. 13: Včela medonosná

Proměna dokonalá za 300 Jak se nazývá zástupce síťokřídlých, jehož larva si hloubí jamky na chytání hmyzu? odpověď Obr. 14

Mravkolev zpět Proměna dokonalá za 300 Obr. 14: Larva mravkolva

Proměna dokonalá za 400 Jak se správně nazývá zástupce lidově označovaný „hovnivál“ ? odpověď Obr. 15

Vruboun posvátný zpět Proměna dokonalá za 400 Obr. 15: Vruboun posvátný

Proměna dokonalá za 500 Který zástupce stejnokřídlých způsobuje červivost třešní? odpověď Obr. 16

zpět Proměna dokonalá za 500 Obr. 16: Vrtule třešňová Vrtule třešňová

Poznáváme 1 za 100 Urči zástupce na obrázku. odpověď Obr. 17:

zpět Poznáváme 1 za 100 Obr. 17: Ruměnice pospolná Ruměnice pospolná

Poznáváme 1 za 200 odpověď Obr. 18 Urči zástupce na obrázku.

zpět Poznáváme 1 za 200 Obr. 18: Rus domácí Rus domácí

Poznáváme 1 za 300 odpověď Obr. 19 Urči zástupce na obrázku.

zpět Veš dětská Poznáváme 1 za 300 Obr. 19: Veš dětská

Poznáváme 1 za 400 odpověď Obr. 20 Urči zástupce na obrázku.

zpět Mšice obecná Poznáváme 1 za 400 Obr. 20: Mšice obecná

Poznáváme 1 za 500 odpověď Obr. 21 Urči zástupce na obrázku.

zpět Poznáváme 1 za 500 Obr. 21: Splešťule blátivá Splešťule blátivá

odpověď Poznáváme 2 za 100 Urči zástupce na obrázku. Obr. 22

zpět Čmelák zemní Poznáváme 2 za 100 Obr. 22

odpověď Poznáváme 2 za 200 Urči zástupce na obrázku. Obr. 23

zpět Poznáváme 2 za 200 Obr. 23: Páteříček sněhový

odpověď Poznáváme 2 za 300 Urči zástupce na obrázku. Obr. 24

zpět Lýkožrout smrkový Poznáváme 2 za 300 Obr. 24: Lýkožrout smrkový

odpověď Poznáváme 2 za 400 Urči zástupce na obrázku. Obr. 25

zpět Masařka obecná Poznáváme 2 za 400 Obr. 25: Masařka obecná

odpověď Poznáváme 2 za 500 Urči zástupce na obrázku. Obr. 26

zpět Chrostík - dospělec Poznáváme 2 za 500 Obr. 26: Chrostík dospělec

Použité zdroje a literatura DOBRORUKA, L. J., CÍLEK, V., HASCH, F., STORCHOVÁ, Z. Přírodopis I. Praha: Scientia, ČERNÍK, V. a kol. Přírodopis pro 7. ročník ZŠ: Zoologie a botanika. Praha: SPN, s URL Obr. 1: URL Obr. 2: URL Obr. 3: URL Obr. 4: URL Obr. 5: URL Obr. 6: URL Obr. 7: URL Obr. 8: URL Obr. 9: URL Obr. 10: URL Obr. 11: URL

Obr. 12: URL Obr. 13: URL Obr. 14: URL Obr. 15: URL Obr. 16: URL Obr. 17: URL Obr. 18: URL Obr. 19: URL Obr. 20: URL Obr. 21: URL Obr. 22: URL Obr. 23: URL Obr. 24: URL Obr. 25: URL Obr. 26: URL