Statistika, projekt, prezentace Sociologický výzkum v umění a kultuře.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Statistická indukce Teorie odhadu.
Advertisements

METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
POPISNÁ STATISTIKA ZPRACOVÁNÍ DAT Výpočet výběrových charakteristik
Objem dřeva porostu (=porostní zásoba, hmota)
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
PRAVIDLA PRO Tvorbu PREZENTACÍ
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Obsah statistiky Jana Zvárová
8. listopadu 2004Statistika (D360P03Z) 6. předn.1 chování výběrového průměru nechť X 1, X 2,…,X n jsou nezávislé náhodné veličiny s libovolným rozdělením.
Sociologický výzkum.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
PŘÍPRAVA A POSTUP PŘI TVORBĚ PREZENTACE
Téma: Sociologické metody Vypracoval: Mgr. Milan Pilař.
Odhady odhady bodové a intervalové odhady
Charakteristické rysy a typy jednorozměrného rozdělení četností.
VÝZKUM V OŠETŘOVATELSTVÍ
2. seminární úkol - projekt PSY117. Týmový projekt  Záměrem tohoto úkolu je vyzkoušet si realizaci jednoduchého výběrového šetření.  Pětičlenné týmy.
Lineární regresní analýza
- Pojmy - SPSS Statistické zpracování kvantitativních šetření.
Ekonometrie „ … ekonometrie je kvantitativní ekonomická disciplína, která se zabývá především měřením v ekonomice na základě analýzy reálných statistických.
1 Marketingový informační systém. 2  Systém všech procedur vytvořených za účelem shromažďování, analýzy a vyhodnocování informací nezbytných pro kvalitnější.
Příprava prezentačních snímků Nejdůležitějším krokem je uvědomit si “Jak moje prezentace (fólie) pomůže publiku pochopit moji řeč?“ Posluchači nejsou schopni.
Experimentální fyzika I. 2
Pohled z ptačí perspektivy
Náhodné výběry a jejich zpracování Motto: Chceme-li vědět, jak chutná víno v sudu, nemusíme vypít celý sud. Stačí jenom malý doušek a víme na čem jsme.
Náhodné výběry a jejich zpracování Motto: Chceme-li vědět, jak chutná víno v sudu, nemusíme vypít celý sud. Stačí jenom malý doušek a víme na čem jsme.
Metrologie   Přednáška č. 5 Nejistoty měření.
1 Tazatelé a dotazovací situace Jan Hartl. 2 CO a JAK?
Základy matematické statistiky. Nechť je dána náhodná veličina X (“věk žadatele o hypotéku“) X je definována rozdělením pravděpodobností, s nimiž nastanou.
Praktikum elementární analýzy dat Třídění 2. a 3. stupně UK FHS Řízení a supervize (LS 2012) Jiří Šafr jiri.safr(zavináč)seznam.cz poslední aktualizace.
Distribuční funkce diskrétní náhodná proměnná spojitá náhodná proměnná
Základy statistiky Autor: Jana Buršová.
Marketingový průzkum Milan Mrázek Matematika & Business
PSY717 – statistická analýza dat
Základy pedagogické metodologie
Metody sociálního výzkumu 5. blok Denní studium LS 2007/
Statistické odhady (inference) Výběr Nepotřebujeme sníst celého vola jenom proto, abychom poznali, že to jde ztuha. Samuel Johnson (anglický básník a.
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti
STATISTICKÝ ROZCESTNÍK aneb CO S DATY Martin Sebera.
Postup při empirickém kvantitativním výzkumu
Typy výzkumu  Kvantitativní  Kvalitativní  Smíšený  První zkoumá kolik lidí si co myslí atd …  Druhý co přesně si lidé myslí  Třetí je kombinací.
Vědecká komunikace - PSY475 ( ) Mgr. Michaela Širůčková
Jak pracovat s multimediálními prezentacemi Přednáší Mgr. Jaromír Kozel
Popisné charakteristiky statistických souborů. ZS - přesné parametry (nelze je měřením zjistit) VS - výběrové charakteristiky (slouží jako odhad skutečných.
Charakteristiky variability Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ROZDĚLENÍ SPOJITÝCH NÁHODNÝCH VELIČIN Rovnoměrné rozdělení R(a,b) rozdělení s konstantní hustotou pravděpodobnosti v intervalu (a,b) a  x  b distribuční.
Tomáš Seidl 1 c. Prezentace Podání většího množství informací v krátkém čase. Co je k dobré prezentaci třeba? Kvalitní vystupování Dokonalá prezentace.
Odhady odhady bodové a intervalové odhady
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Přednáška č. – 4 Extrémní hodnoty a analýza výběrových souborů
Základy statistické indukce
Induktivní statistika
Induktivní statistika
Induktivní statistika
Statistika 2.cvičení
Induktivní statistika
Regresní analýza výsledkem regresní analýzy je matematický model vztahu mezi dvěma nebo více proměnnými snažíme se z jedné proměnné nebo lineární kombinace.
Sociologický výzkum II.
Deskriptivní statistika
Metodologie pro ISK 2 Kontrola dat Popis kategorizovaných dat
Analýza kardinálních proměnných
průběžná zpráva z 2. etapy sběru dat
Medián, modus Medián Pro medián náhodné veličiny x platí: Modus
Autor: Honnerová Helena
Induktivní statistika
Základy statistiky.
Náhodné výběry a jejich zpracování
Distribuční funkce diskrétní náhodná proměnná spojitá náhodná proměnná
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Statistika, projekt, prezentace Sociologický výzkum v umění a kultuře

Kvantifikace 2 JevVlastnostZnakStupnice

Dva zákony statistiky 3  Centrální limitní věta  za poměrně širokých podmínek rozdělení průměru a součtu n nezávislých náhodných veličin pro rostoucí hodnoty n tíhne k normálnímu rozdělení bez ohledu na tvar pravděpodobnostní funkce.  Zákon velkých čísel  když X i jsou nezávislé náhodné veličiny se stejným rozdělením a konečným rozptylem, tak s rostoucí velikostí výběru jejich výběrový průměr výběru konverguje ke střední hodnotě.

Střední hodnoty 4  Aritmetický průměr  Závisí na všech členech řady, vč. krajních hodnot  Obvykle nejpřesnější střední hodnota  Různé řady se stejným obsahem – podobný průměr  Modus  Nejčetnější hodnota  Bimodalita  Není ovlivněn extrémními hodnotami  Možno často určit odhadem  „normální případ“ vs. typická hodnota - typ

Střední hodnoty a variabilita 5  Medián  Nepodléhá vlivu extrémních hodnot  Nevyžaduje úplnou řadu (otevřené intervaly)  Centralita řady  Směrodatná odchylka  M+s 68%  M+2s 95%  M+3s 99,7%  Pravidlo 3 sigma

Statistické procedury a výběry 6  Statistická procedura  Vyčerpávající  Výběrová – výběrový soubor  Výběr  Náhodný  Záměrný  Smíšený  Reprezentativnost

Výběrové postupy 7  Náhodné výběry  Prostý náhodný výběr  S vrácením, bez vrácení  Mechanický výběr  Dvoustupňový výběr  Smíšené  Výběr oblastní (stratifikovaný)  Výběr pomocí kvót (VVM)

Reprezentativnost vzorku populace  přibližná shoda struktury vzorku a populace(±5% povolené odchylky).  možnost akceptování kvantitativního kritéria pro reprezentativnost  do 100………80%  do 1 000…… 40%  do …… 7,5%  do …… 1,5%  do …… 0,25%  do …… 0,075%

Výzkumný projekt (Hendl 2004)  1. Název projektu.  2. Abstrakt nebo souhrn.  3. Přehled dosažených výsledků a účel a cíle výzkumu.  4. Formulace cílů výzkumu a hypotéz.  5. Plán výzkumu.  6. Řešení finančních a etických aspektů.

Výzkumná zpráva 10  Jasně stanovený cíl výzkumu  Kdo výzkum financoval  Kdo výzkum vedl, případně kdo se na něm podílel  Shrnutí nejdůležitějších zjištění na začátku zprávy  Prezentace vybraných výsledků formou grafů a tabulek  Text výsledky komentuje a dává je do širšího kontextu  Technické údaje: kdy byl proveden sběr dat, počet respondentů, jakým způsobem byl proveden výběr, metoda dotazování  Příloha: kompletní výsledky v tabulkách a formulář dotazníku

Příprava projektu 11  Předvýzkum  Sociografický přehled  Sonda  Pilotáž  Plán výzkumu  Personální  Harmonogram  Finanční rozpočet

Prezentace dat 12  Tabulky  Grafy  Průběh vývoje  Struktura  Rozmístění  Názornost vs. přesnost

Sloupcový graf 13

Výsečový (koláčový) graf 14

„Vodopádový graf“ 15

Krabicový graf 16

Prezentační dovednosti 17  Cíl – informovat, ukázka, podpora výuky…  Prezentace – prostředek/nástroj  Forma:  jednoduchost  srozumitelnost  zaujmout  nenutit posluchače myslet  Shodný slovník

Zásady prezentace 18  Důležité věci v bodech - nerozepisujte celé odstavce. Každá stránka by měla obsahovat jednu hlavní myšlenku a max. 5 odkazů. Jen tak ji udržíte přehlednou.  Zvolte čitelný font - používejte malá písmena, avšak v dostatečné velikosti.  Velká písmena používejte jen v nadpisu. Zvolte pro celou prezentaci jeden font.  Dodržujte grafický formát - zvolte jednotný grafický formát pro celou prezentaci. Obecenstvo se lépe zorientuje.  Barvy - používejte barvy. Maximálně však 4 barvy v doplňkových odstínech. I zde platí, že “někdy méně znamená více”.  Postupné odkrývání - při prezentaci používejte metodu postupného odkrývání. Udržíte tak pozornost posluchačů u aktuálního tématu.

Typologie posluchačů 19  Vizuální typ  Kinestetický typ  Auditivní typ

Technika projevu – několik rad 20  Předem vyzkoušet funkčnost prezentace  Mluvit nahlas  Prezentaci nečteme a neučíme se nazpaměť  Stojíme stranou prezentace a k publiku čelem, nepřešlapujeme  Zvýšení pozornosti – prázdný snímek, odmlčení se, otázky, přestávka  Sledujeme zbývající čas  Nežvýkat, usmát se, zdvořilost  Oční kontakt  Q&A  Parking lot