Odhalování podvádění v soutěži Bobřík informatiky Václav Šimandl.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŠKOLNÍ ZPRÁVY O PŘEDBĚŽNÝCH VÝSLEDCÍCH MZ V ROCE 2011 PRVNÍ Z KROKŮ VYUŽITÍ STÁTNÍ MATURITY PRO ZVÝŠENÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ NA SŠ.
Advertisements

Zkušenosti OSPOD s hostitelskou péčí
Informační systém Patricie specializované řešení pro Advokátní kanceláře.
Matika krokem  Proč? - motivy vzniku
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
P‑value ano, či ne? Roman Biskup
Robustní vyrovnání Věra Pavlíčková, únor 2014.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
Individuální projekt „Podpora a rozvoj služeb sociální prevence v Moravskoslezském kraji“ (číslo projektu: CZ.1.04/3.1.00/ ), dále jen „Projekt“
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Testování hypotéz vymezení důležitých pojmů
Výběr projektů Leader ČR 2006 (Ing. Olga Ondráčková, manažerka MAS) Logo- návrh 13ti leté studentky Konečná podoba loga MAS Konečná podoba loga MAS.
Jak správně interpretovat ukazatele způsobilosti a výkonnosti
Polovodiče 1 Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
KEG Použití vzorů při vyhledávání na webu Václav Snášel.
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
Poskytuje daný generátor opravdu posloupnost náhodných čísel?
Systém rizikové analýzy při statickém návrhu podzemního díla Jan Pruška.
Kompromis a konsenzus Vrchol umění jednat asertivně. PhDr. Pavel Motyčka, Ph. D. Etická výchova, o.p.s.
Úvod do managementu 1. seminář
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
22. základní škola Na Dlouhých 49 Plzeň
DKV část 31 Design kvantitativního výzkumu 4. část ( ) Jiří Šafr UK FHS Historická sociologie (LS 2010)
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Zpracování rešerše Mgr. Anna Vitásková.
Metodika šetření PISA PhDr. Josef Basl, Ph.D.
Název ročníkové práce Vaše Jméno Vedoucí práce: doc. PhDr. Ing. Mgr. Jméno Příjmení, PhD., CSc.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vnitřní lékařství - blok 4 Pokyny k elektronickému testu.
Praktikum 4c: Tabulky, baterie otázek 16/5/08. Tabulky - metoda popisu dat.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Interaktivní program Alf pro tvorbu testových úloh
Ekonomicko – správní fakulta v Brně Katedra podnikového hospodářství KONKURENCESCHOPNOST PODNIKU VE VZTAHU K ROZVOJI MANAGEMENTU Ing. Viliam Záthurecký,
DRMS Forum září 2009 Elektronický vzdělávací systém Jan Pavlica.
Michaela Ožanová Adéla Gajdečková
Optika Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F20 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
Výuka základů algoritmického myšlení na prvním stupni základních škol
Analýza podobnosti výsledků přijímacího řízení na FIS VŠE
Učíme se aktivně a s porozuměním díky hlasování Jana Končelová Vlachovice 2011.
Metodologie 2 Lekce 1 Lenka Slepičková.
Školní pedagogika Jitka Č ervenková, Martina Ukropcová Žák ve škole.
Didaktika geografie.
HYPOTÉZY „Hypotéza není ničím jiným než podmíněným výrokem o vztazích mezi dvěma nebo více proměnnými. Na rozdíl od problému, který je formulován v.
Metody sociálního výzkumu 3. blok Denní studium LS 2008/ blok.
Co je Eurorebus? vědomostní soutěž pro žáky 1. a 2. stupně základních škol a pro studenty středních škol začala ve školním roce 1995–1996, letos bude již.
1 Prezentace Přírodopis lehce a zábavně – elektronická učebnice přírodopisu pro ZŠ
Doc. Vladimír Rogalewicz, CSc. CzechHTA, České vysoké učení technické v Praze Fakulta biomedicínského inženýrství, Kladno Využití.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
OVĚŘENÍ EFEKTIVITY FIE U ROMSKÝCH DĚTÍ PhDr. Anna Páchová, Ph.D. Katedra psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
Lektor: Ing. Ludmila Brestičová Vítejte na dnešní přednášce.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Umělecký styl On-line diskuse k virtuální hospitaci – Gymnázium J. K. Tyla, Hradec Králové Vyučující: Mgr. Lenka Krejsová.
Personální práce v malé organizaci Milada Matyšková.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Dobrý kurz první pomoci
ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
HLEDÁNÍ ZAMĚSTNÁNÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
místo konání: Krajský úřad Libereckého kraje
On-line vyjadřování k existenci sítí
DidactIG Liberec 21. dubna 2018 Jiří Vaníček.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Vítám vás na prezentacích IX.ročníků
Aplikace managementu ve sportovním klubu (min
Otázky pro průběžnou práci
XIV. KONFERENCE SAMOSPRÁV
ŽIVOTNÍ SPOKOJENOST U VYBRANÝCH POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ
Metody a techniky výzkumu II.
Plánování přesnosti měření v IG Úvod – základní nástroje TCHAVP
7. Kontingenční tabulky a χ2 test
Transkript prezentace:

Odhalování podvádění v soutěži Bobřík informatiky Václav Šimandl

Osnova Podvádění ve škole Pravidla Bobříka informatiky Metodika výzkumu Výsledky pilotního výzkumu Ověřování u školních koordinátorů 2

Podvádění ve škole Jednání žáka, které přináší žákovi nezasloužené výhody oproti spolužákům Tradiční podvádění Elektronické podvádění (Průcha, Walterová, Mareš 2009) Napovídání učitele při snaze porovnat třídy nebo školy (Mareš, Křivohlavý 1995) 3

Pravidla Bobříka informatiky Jednorázový online test Organizovaný přímo na školách Nejčastěji 15 otázek Obvykle výběrové s jednou správnou odpovědí Otázky soutěžícím vygenerovány v náhodném pořadí Pořadí odpovědí u každé otázky náhodné 4

Pravidla Bobříka informatiky Soutěžící Registruje se sám pomocí kódu školy Nejen žáci, ale i učitelé,… Školní koordinátor soutěže Registruje školu do soutěže Zajišťuje průběh soutěže na škole Vyřazuje po skončení soutěže neplatné soutěžící 5

Podvádění a Bobřík informatiky Podvádění některého žáka Může odhalit školní koordinátor soutěže Možnost vyřadit žáka ze seznamu soutěžících Pomoc ze strany učitele Cílem dosáhnout celostátního úspěchu Pasivní – učitel podvádění žáka kryje Aktivní – učitel napovídá žákům odpovědi 6 „Veď pani učiteľka nám povedala, že si máme označiť áčko!“ (Gujberová 2013)

Zkoumané individuální indikátory 1.Žáci, kteří soutěžili současně, odpovídali zcela shodně 2.Žák pracoval velice rychle a je úspěšným řešitelem soutěže 3.Žák pracoval samostatně nebo ve velmi malé skupince 4.Žák vykázal velkou časovou proluku mezi registrací a spuštěním testu 7

Zkoumané hromadné indikátory 5.Žáci školy pracovali v průměru neobvykle rychle oproti průměru celé kategorie a přitom byli úspěšní 6.Žáci školy dosáhli v jedné kategorii významně lepších výsledků než jejich spolužáci v jiných kategoriích 7.V průběhu dne se na škole výrazně zvyšovala úspěšnost žáků v dané kategorii 8

Implementace metod Hledání soutěžících, u nichž se vyskytují jednotlivé indikátory Vytvoření specializovaného software Napojení na databázi soutěže Výpis „podezřelých“ soutěžících Zacíleno pouze na úspěšné řešitele Správně zodpověděli asi dvě třetiny otázek 9

Implementace metod 7 seznamů soutěžících podle indikátorů Indikátorům přiřazena váha Individuální indikátory: 1,0 Hromadné indikátory: 0,3 Vypočítán součet vah jednotlivým úspěšným řešitelům Rozdělení do skupin podle součtu vah 10

Pilotní nasazení Realizováno v 6. ročníku soutěže soutěžících úspěšných řešitelů 341 vyřazeno školními koordinátory řádných úspěšných řešitelů 11

Výsledky pilotního nasazení 12

Výsledky pilotního nasazení

Ověření u školních koordinátorů Osloveno 13 školních koordinátorů Dotazy na konkrétní žáky Nikdo podvádění přímo nepotvrdil 13

Ověření u školních koordinátorů Odpověď ohledně shodných odpovědí: 14 „(…) Žáci nemají samostatné boxy, tudíž nikdo nikdy nezajistí na 100%, aby žák neotočil oči o pár stupňů a podíval se na vedlejší monitor...to je snad jasné.“

Ověření u školních koordinátorů Odpověď ohledně rychlého soutěžení: 15 „Zjišťoval jsem i u kolegy, který vykonával dozor v jiných skupinách půlených tříd, a můžeme se zaručit, že u nás si žáci neradili. Nelze se samozřejmě zaručit za to, že se nemohli o soutěži a úlohách bavit různé třídy o přestávce. Ale to bohužel nelze ani zjistit ani tomu zamezit, kdyby k tomu docházelo.“

Ověření u školních koordinátorů Odpovědi ohledně samostatného soutěžení: 16 „Z pravidiel nie je zrejmé, že by súťažiaci mali riešiť len pod dozorom vyučujúceho. (…) Jediná poznámka týkajúca sa dozoru je „Očekáváme, že funguje dozor ve třídě.“ ale táto poznámka, ani žiadna iná časť pravidiel, nijak nerieši možnosť samostatného vypracovania súťaže doma.“ „(Žák) v dobe konani bobrika marodil, mel strevni potize, soutezil z domova, kam jsem mu poslala kod skoly.“

Závěr Přínos pro lepší vhled do fungování soutěže Riziko podvádění snižuje vážnost soutěže Zařazení do programu Excelence Metodologie použitelná v dalších situacích Elektronické testování žáků 17 „Žádná statistická metoda zkoumání podvádění nemůže poskytnout nezvratné důkazy, že k podvádění skutečně došlo.“ (Hanson 1987)

Děkuji za pozornost