Vývojový tým UIS OKV UIKT Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně RNDr. Ing. Milan Šorm.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační systém Patricie specializované řešení pro Advokátní kanceláře.
Advertisements

Počítačové praktikum Úvod do předmětu
IS V EKONOMICKÝCH SUBJEKTECH Ing. Jiří Šilhán. IS IS – data+lidi+HW, prvky + relace mezi uživateli, které splňují nějaké cílové chování – tak aby byly.
SYSTEMIZACE PRACOVNÍCH MÍST
Facility management ČSN EN
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
SLDK Zvolen, 12. září 2007 Boj s plagiáty Milan Šorm
Chceme mít také v ČR snadný přístup k vysokoškolským kvalifikačním pracím? (a co je pro to třeba udělat) Asociace knihoven vysokých škol ČR výroční konference.
Výhody užití architektury ITS ve veřejné osobní dopravě
INOVACE V PODNIKU Inovace předmětu v rámci studijního oboru
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
Moderní vzdělávací systémy vyšších a vysokých škol neuniverzitního typu Ing. Daniel CHOC CCA Group a.s.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Datové schránky ve velké společnosti SharePoint partenrská konference Microsoft Pavel Salava Mainstream technologies,
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
© Radek Maca1 Cíle SIPVZ. © Radek Maca2 Rozvoj informační výchovy ve školách Koncepce SIPVZ (UV 351/2000) Vzděláváním k informační gramotnosti – nutné.
Stipendijní informační portál - Informační Strategie.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Zkušenosti ze zavedení systému řízení kvality informačních služeb
Informační systémy TPS,MIS, SIS.
Statutárního města Liberec
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Analýza rizik Miroslav Čermák.
Příprava RIS LK – OS 1 Připomínkování a rozpracování první priority odbornou skupinou č.1.
v rámci projektu Mentoring a Magistrát Ing. Zbyněk Nejezchleba
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
Realizační tým ICZ duben 2005
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
ASP a.s. ASP a.s. ASP a.s. je mezinárodní softwarová společnost zaměřená na komplexní implementaci a maintenance FM systémů společností a institucí. 
Řešení informační bezpečnosti v malých a středních firmách Pavel Šnajdr – Informační management 2 Diplomová práce.
Návrh modelu řízení ECM v kontextu řízení informatiky Ing. Renáta Kunstová.
Ing. Daniel Kardoš Systém ManagementDesk – nástroj řízení kvality a bezpečnosti podle ISO 9 001, ISO , ISO , ISO a ISO Ing.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Studentská PARDUBICE Implementace MIIS na Univerzitě Pardubice Petr Švec, Univerzita Pardubice.
M ATEMATIKA A BYZNYS I NFORMAČNÍ MANAGEMENT VE FIRMĚ Eva Turnerová Západočeská univerzita
B i o c y b e r n e t i c s G r o u p Nový obor - počítače v medicíně a biologii  Proč je management informací ústřední otázkou v biomedicínském výzkumu.
E-learningové aktivity na MU Luděk Matyska
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
Centrum informačních technologií Ostravské Univerzity v Ostravě Čestmír Kantor, říjen 2006.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Personální audit - cesta k efektivitě využívání lidských zdrojů.
Vývojový tým UIS OKV UIKT Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně RNDr. Ing. Milan Šorm.
23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Hotel Tatra, Velké Karlovice Univerzitní informační systém Milan Šorm.
Crux information technology, s.r.o. Ostravská universita, information technology.
Stalo se … příběh jednoho „průšvihu“ Ing.Tomáš Boubelík PhDr.Iva Moravcová Mgr.Oldřich Smola.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
UIS pro uživatelů Milan Šorm. 20. října 2006UIS pro uživatelů2 Obsah prezentace Struktura informačního systému UIS na MZLU v Brně Srovnání.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Konference Informatika XVI./2005, Svratka Studijní systém z pohledu systémového integrátora Ing. Jitka Šedá
23. – 25. dubna 2007 S4U – Seminář o Univerzitním informačním systému 1 Hotel Tatra, Velké Karlovice Manažerská nadstavba IS Milan Šorm.
Univerzitní informační systém podpora hlavní činnosti univerzity
Úvodní slovo o sekci SJS
Význam institucionálního repositáře pro podporu Vědy a Výzkumu
Elektronický obchod z pohledu České republiky
Nástroje podpory uživatelů
Integrace IS na datové vrstvě
Budování Integrovaného informačního systému Národního památkového ústavu Petr Volfík, NPÚ ÚP
Úvodní slovo o sekci studijního systému
Vědeckovýzkumný informační systém
Facility management jako součást efektivní správy společnosti
Obhajoba diplomové práce
PRŮBĚH DOKUMENTACE UNIVERZITNÍHO INFORMAČNÍHO SYSTÉMU MZLU V BRNĚ
Rozvoj vzdělávání na Slezské univerzitě v Opavě CZ /0. 0/0
Prezentace univerzitního informačního systému
Technická Evidence Zdravotnických Prostředků 2
Transkript prezentace:

Vývojový tým UIS OKV UIKT Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně RNDr. Ing. Milan Šorm

 Jak se UIS adaptuje změnám na univerzitě  Čím má UIS být  Čím UIS je  Kde UIS potkáte  Kam UIS směřuje  Adaptace jako oboustranný proces  Jaké problémy vidí vývojový tým  Jaká řešení vidí vývojový tým

 Čím má UIS být  neexistuje prakticky žádné zadání UIS  pouze společenská objednávka  důsledkem je absence ukotvení pozice UIS v systému řízení univerzity  lze tvrdit, že UIS má podporovat zejména dva obory hlavní činnosti univerzity  studijní problematika  vědeckovýzkumná problematika

 Čím UIS je  po pěti letech vývoje je naprosto nezbytným provozním systémem univerzity  kompletně podporuje závazné předpisy v oblasti studijního systému univerzity (SZŘ)  mimo původní intuitivní rozsah přináší UIS  nové formy komunikace a spolupráce na univerzitě („prostředek pro zlepšení kvality života“)  integrační prostředí umožňující efektivní zavedení nových ICT a ne-ICT prvků do života univerzity (náplň OKV, např. přístupový systém, ISIC, …)

 Největší mýty o UIS v praxi  není hotový  není jednoduchý  není jednotný  není dokumentovaný  není důležitý  zvyšuje zbytečnou zátěž uživatelů  odporuje platným předpisům  předává některé aspekty řízení strojům či VT

 Kde UIS potkáte  každý administrativní úkon mimo rozhodování v oblasti studia na vysoké škole  papírové sestavy (rozvrhy)  identifikační karty  přístupové body, kamery  počítačová síť univerzity  stravování  knihovna, MZK  dokumentace řídících procesů univerzity

 Kam UIS směřuje ve svém rozsahu  další oblasti hlavní činnosti univerzity  vědeckovýzkumný systém  ekonomický systém  rozvoj nástrojů zpříjemňující život  dokumentový server, poštovní schránka  TODO, osobní informační portál, workflow  podpora ICT technologií  přístupový systém, kamerový systém  centrální management počítačové sítě  hlasové služby, bezpapírová kancelář

 Kam UIS směřuje ve své hloubce  přizpůsobení aplikací potřebám uživatelů  maximální integrace aplikací  podpora všech činností prováděných větší skupinou osob  vrstvení služeb (TPS, MIS, EIS)  personalizace, personifikace  zpětnovazební systémy, podpora uživatelů  transparentní prostředí v podobě podrobné dokumentace všech procesů a jevů

 Kam UIS směřuje svým rozvojem  centralizace a integrace požadavků na úkor individualizace a segmentace po fakultách  outsourcing jiným univerzitám  vychytání chyb v systému  zvýšení prestiže univerzity v ČR  nalezení dalších finančních prostředků pro podporu rozvoje UIS a ostatních ICT  standardizace a nadstandardizace služeb studentům a učitelům musí doplnit jméno univerzity

 adaptace jako oboustranný proces  univerzita investovala nemalé prostředky do vývoje UIS  vývoj předběhl prosazování nových principů na úrovni vrcholového řízení univerzity  UIS obsahuje více vlastností a možností, než univerzita dnes potřebuje  UIS se plynule adaptuje všem změnám na univerzitě, podstatně rychleji než sama univerzita

 Problémy, které vývojový tým vidí  vedení univerzity přistupuje k UIS alibisticky – „UIS je špatný“ jako zástěrka pro špatné předpisy či jejich implementaci  univerzita nemá nástroj, jak donutit uživatele plnit to, co sama nařídí  rozdílné výklady základních předpisů různými stupni řízení na univerzitě  příliš velká šíře záběru rozvoje UIS – není možné ufinancovat veškeré aktivity

L R P – +

 Jednoznačné problémy plynoucí z LRP analýzy  podhodnocení lidského faktoru jako dlouhodobého činitele, prakticky v běžném životě neobnovitelného zdroje  nemožná redistribuce zdrojů  řešení těchto problémů nemůže přijít zevnitř vývojového týmu  legislativní proces a hlavně zvyklosti univerzity  outsourcing, komercionalizace, procitnutí vedení

 Soukromé poznatky  administrativní proces vyjídá nejlepší mozky vývojového týmu  operativa postupně přebíjí koncepci a strategii  univerzita klade požadavky, aniž by jednoznačně zajistila financování (nelze považovat za standardní formu TRP)  postupná minimalizace vytěžovacího prostoru lidských zdrojů na univerzitě  neexistuje platforma pro tvorbu zadání a následné převzetí UIS do rutinního provozu

 Časový horizont pro řešení uvedených problémů  stav za 5 minut 12 již minul  škody mohou být neobnovitelné  neexistence jednoznačné podpory na všech stupních řízení univerzity může způsobit kolaps celého projektu a navazujících záležitostí

Děkuji za pozornost.