VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZE.8.68 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Advertisements

Zemědělství České republiky.
ZEMĚDĚLSTVÍ ČR ZEMĚPIS 8. ročník
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Zeměpis Ročník : 8.
Společenské a hospodářské prostředí
ZEMĚDĚLSTVÍ.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_248_Zemědělská výroba AUTOR: Alena Hořavová ROČNÍK, DATUM:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_.
Zemědělství ČR Rostlinná výroba
Zemědělství.
ZEMĚDĚLSTVÍ AFRIKY.
Zemědělství Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková.
LATINSKÁ AMERIKA 5. DÍL B R A Z Í L I E
Zemědělství Jižní Ameriky
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Užitkové rostliny.
SVĚTOVÉ ZĚMĚDĚLSTVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Číslo 1, 2 nebo 3 na světových trzích?!
Jedna ze základních hospodářských činností člověka Není zcela ovlivnitelná člověkem ( závisí na přírodních podmínkách a sociálně-ekonomických podmínkách)
Polní plodiny Filip Bordovský.
Elektronická učebnice - II
Jiné polní plodiny Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Vývoj zemědělství Historie, úvod. Vývoj zemědělství Historie, úvod.
Hospodářství - průmysl a zemědělství Soňa Medlová, 3.C
SUCHOZEMSKÉ EKOSYSTÉMY I
Mgr. Věra Vasiljevičová
Světové hospodářství Vývoj společnosti: Agrární (zemědělská) – industriální (průmyslová – vědecko-technická revoluce) – postindustriální (informační –
VY_32_INOVACE_Fi_I_07 Název USA- lidé a hospodářství Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
ZEMĚDĚLSTVÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Titul. Jméno Příjmení. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Ekosystém pole Rostliny
VY_32_INOVACE_Fi_III_23 Název Politická a hospodářská seskupení států světa, mezinárodní organizace, OSN Název projektu: OP VK Registrační.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
VY_32_INOVACE_Fi_III_34 Název Přírodní krajina Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_II_15 Název Jižní Evropa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
PRIMÁRNÍ SEKTOR. A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje –potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: 1)ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: –produkce.
VY_32_INOVACE_Fi_III_03 Název Světové hospodářství Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_I_04 Název Kanada Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
VY_32_INOVACE_Fi_II_05 Název Čína Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
VY_32_INOVACE_Fi_III_05 Název Zemědělství /živočišná výroba/
VY_32_INOVACE_Fi_II_14 Název Evropa - regiony
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Zemědělské plodiny Na polích zemědělci pěstují zemědělské plodiny a luštěniny Jsou základem výživy lidí (obilí, brambory, rýže) a hospodářských zvířat.
VY_32_INOVACE_Fi_I_10 Název Brazílie
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
VY_32_INOVACE_Fi_II_11 Název Rusko – lidé a hospodářství
VY_32_ INOVACE_ 17_ VLASTIVĚDA 4
Užitkové rostliny, které se pěstují na polích nazýváme polní plodiny.
zpracovaný v rámci projektu
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Austrálie a Oceánie - hospodářství
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
Zemědělství.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
VY_32_INOVACE_Fi_II_06 Název Asie – opakování, soutěž
Zemědělství Rozdělení dle vyspělosti zemí:
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Petr Fiala

Zemědělství, rybolov, lov, lesní a vodní hospodářství I. /rostlinná výroba/

Co víte z dějepisu o nejstarších zemědělských oblastech světa? Najdi na mapě. Do kterého sektoru hospod. činnosti zařazujeme zemědělství, lov, rybolov, lesní a vodní hospodářství?

Zemědělství I. /rostlinná výroba/ Zemědělství je závislé - na přírodních podmínkách /úrodnost půdy, teplo, světlo, srážky, nadmořská výška a terénní tvary př. rýže – teplý pod. pás – hodně srážek /v Asii monzuny/ - na kvalifikační úrovni pracovníků /čím vyšší vzdělání, tím kvalitnější zajištění rostlinné výroby/ - na kulturní úrovni obyvatelstva /každá země má jiné tradice pěstování tradičních plodin a chovu hospodářských zvířat - islámské země – nejí vepřové maso/ - na úrovni průmyslových odvětví a dopravy / př. v USA pracuje v zemědělství jen 3% aktivních obyvatel, v Súdánu je to téměř 85% obyvatel – proč?/

Zemědělství I. /rostlinná výroba/ Jak může strojírenský a chemický průmysl ovlivnit zemědělskou výrobu? Vyhledej na mapě oblasti s primitivním zemědělstvím a oblasti s vyspělou zemědělskou výrobou.

Zemědělství I. /rostlinná výroba/ Zemědělci hospodaří na zemědělské půdě. Zemědělská půda - orná půda /pole, sady, vinice/ - zelené plochy /pastviny/ Mezi plodinami pěstovanými na orné půdě mají největší význam obiloviny /pšenice, ječmen, žito, oves, rýže, kukuřice, proso, čirok/. Oblasti zabírající největší plochy obilovin – světové obilnice

Zemědělství I. /rostlinná výroba/ Do připravené mapy v sešitě zakresli největší producenty a/ pšenice b/ rýže c/ kukuřice d/ banánů e/ bavlny f/ čaje g/ kávy Zvol si pro každou plodinu značku, plodiny zakresli do mapy a připiš názvy států.

Zemědělství I. /rostlinná výroba/ Technické plodiny – brambory /okopanina pocházející z Ameriky/, dnes: Rusko, Bělorusko, Polsko, Německo a Francie. Cukr se vyrábí z cukrové řepy a z cukrové třtiny. Z tropického kaučukovníku – kaučuková šťáva – výroba gumy. Textilní rostliny – len, bavlník, konopí, juta. Olejniny – sója, podzemnice olejná, olivy, mák, slunečnice, semena palmy olejné a kokosové. Pochutiny – čaj, káva, kakao Ovoce a zelenina Tabák /narkotikum a návyková látka/ - Turecko, Egypt, USA, Kuba

Zemědělství I. /rostlinná výroba/ Zápis do sešitu: Zemědělství závislé na přírodních podmínkách /úrodnost půdy, teplo, světlo, srážky, nadmořská výška a terénní tvary /. Zemědělství závislé na kvalifikační úrovni pracovníků. Zemědělská půda /orná půda a zel e né plochy/. Obiloviny /pšenice, ječmen, žito, oves, rýže, kukuřice, proso,čirok/ a obilnice světa. Brambory - Rusko, Bělorusko, Polsko, Německo a Francie. Textilní plodiny /len, bavlník, konopí, juta/. Tabák – Turecko, Egypt, USA, Kuba Květiny - N i zozemsko

Zemědělství I /rostlinná výroba/ Zdroje: P. Chalupa, J. Demek, J. Rux, Zeměpis 8 pro základní školu Lidé a hospodářství, SPN, Praha 2009 Obr.1http:// +sv%C4%9Bt+obecn%C4%9B+zem%C4%9Bpisn%C3%A1&gbv=2&oq=mapa- +sv%C4%9Bt+obecn%C4%9B+zem%C4%9Bpisn%C3%A1&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=3457l11402l0l14795l27l27l0l2 2l22l0l165l549l2.3l5l0http:// +sv%C4%9Bt+obecn%C4%9B+zem%C4%9Bpisn%C3%A1&gbv=2&oq=mapa- +sv%C4%9Bt+obecn%C4%9B+zem%C4%9Bpisn%C3%A1&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=3457l11402l0l14795l27l27l0l2 2l22l0l165l549l2.3l5l0 obr.2http:// ty&gbv=2&oq=politick%C3%A1+mapa+sv%C4%9Bty&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=3845l22452l0l24032l43l43l11l11l1 4l0l232l3057l2.17.2l21l0http:// ty&gbv=2&oq=politick%C3%A1+mapa+sv%C4%9Bty&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=3845l22452l0l24032l43l43l11l11l1 4l0l232l3057l2.17.2l21l0 obr. 3http:// &aq=f&aqi=g1g-S3&aql=&gs_sm=e&gs_upl=25028l28404l0l28921l5l4l0l0l0l0l214l625l0.3.1l4l0http:// &aq=f&aqi=g1g-S3&aql=&gs_sm=e&gs_upl=25028l28404l0l28921l5l4l0l0l0l0l214l625l0.3.1l4l0 obr S5g-sS1g-S1&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2640l4618l0l7427l5l4l0l0l0l0l199l615l0.4l4l0 -S5g-sS1g-S1&aql=&gs_sm=e&gs_upl=2640l4618l0l7427l5l4l0l0l0l0l199l615l0.4l4l0 obr. 5 BD%C5%BEe&aq=f&aqi=g5g-S5&aql=&gs_sm=e&gs_upl=10966l12462l0l14045l4l4l0l0l0l0l229l602l0.3.1l4l0 BD%C5%BEe&aq=f&aqi=g5g-S5&aql=&gs_sm=e&gs_upl=10966l12462l0l14045l4l4l0l0l0l0l229l602l0.3.1l4l0 Obr. 6 ch&tbnid=jgSfU9Z1SwyNLM:&imgrefurl= qme0dRpJM&w=156&h=200&ei=oryIToC1ONKM4gSN5MyVDw&zoom=1&iact=hc&vpx=1087&vpy=189&dur=5384&hovh=1 60&hovw=124&tx=92&ty=91&page=1&tbnh=160&tbnw=124&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:4,s:0 ch&tbnid=jgSfU9Z1SwyNLM:&imgrefurl= qme0dRpJM&w=156&h=200&ei=oryIToC1ONKM4gSN5MyVDw&zoom=1&iact=hc&vpx=1087&vpy=189&dur=5384&hovh=1 60&hovw=124&tx=92&ty=91&page=1&tbnh=160&tbnw=124&start=0&ndsp=20&ved=1t:429,r:4,s:0 obr. 7 &gbv=2&oq=p%C4%9Bstov%C3%A1n%C3%AD+kakaa&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=4562l8525l0l10824l15l15l0l7l7l0l 213l1184l0.7.1l8l0 &gbv=2&oq=p%C4%9Bstov%C3%A1n%C3%AD+kakaa&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=4562l8525l0l10824l15l15l0l7l7l0l 213l1184l0.7.1l8l0

Zemědělství I /rostlinná výroba/ Datum vytvoření: Předmět: zeměpis Ročník: sedmý Anotace: po ověření prezentace se budou žáci orientovat v rozmístění rostlinné výroby ve světě. Zdroj: Chalupa, P., Demek, J., Rux, J.: Zeměpis 8 pro ZŠ – Lidé a hospodářství. SPN, Praha 2009