Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík.  Rádiové vlny jsou části elektromagnetického záření s vlnovými délkami od 1 milimetru až po tisíce kilometrů  Mají.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektromagnetické vlny
Advertisements

Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
Rozhlas AM - používané kmitočty
Elektromagnetické záření. Struktura prezentace otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Mikrovlnné trouby.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Personal Area Network - PAN Osobní počítačové sítě © Mgr. Petr Loskot.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
SPEKTROSKOPIE. OPTICKÁ SPEKTROSKOPIE OPTICKÉ METODY Spektroskopické Spektrum E= f(vlnová délka) E= f(frekvence, vlnočet) Nespektroskopické Index lomu.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaké znáš zdroje informací?
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
- vysokofrekvenčí rádiové vlny o vlnové délce 1mm až 10 cm, což odpovídá frekvenci od 300 MHz do 300 GHz - jsou součástí elektromagnetického spektra -
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
WiFi a zdraví © Mgr. Petr Loskot. Škodí Wi-Fi zdraví?  Prostředí zamořené elektromagnetickým vlněním, takzvaným elektronickým smogem podle vědců ještě.
Zapalování – 14 Šíření rušení Ing. Jiří Špička. 14. Šíření rušení b)Zářením Kapacitní vazbou Induktivní vazbou Vyzařováním.
Disperze světla Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4. ročník čtyřletého.
 Organizace WECA = WiFi Aliance vytvořila WiFi  WiFi - signalizuje vzájemnou kompatibilitu  Založeno na standardu  b – 2,4 GHz,
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 16. Elektromagnetické kmitání a vlnění Název sady: Fyzika pro 3.
Elektromagnetické spektrum
Elektromagnetická slučitelnost
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Možnosti připojení k internetu
Základy automatického řízení 1
Měření délky pevného tělesa
38. Optika – úvod a geometrická optika I
Optický kabel (fiber optic cable)
Internet.
PaedDr. Jozef Beňuška
Vlnové vlastnosti částic
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Vlastnosti zvuku - test z teorie
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Fyzika – bouřka, hrom, jaké škody může způsobit a jak se před ní chráníme. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
Vznik a šíření elektromagnetické vlny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rychlost světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Obvod LC cívka kondenzátor. Obvod LC cívka kondenzátor.
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
VESMÍR.
Foton jako 1 nebo 0 Tomáš Husák1, Marie Hledíková2, Lukáš Beneda3
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Elektromagnetická slučitelnost
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_
FM- frekvenční modulace
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r. o., Orlová Lutyně
Elektromagnetická slučitelnost
Coulombův zákon Tematická oblast FYZIKA - Kmitání, vlnění a elektřina
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Radiologická fyzika Rentgenové a γ záření podzim 2008, osmá přednáška.
Atmosféra Země.
Světlo a jeho šíření VY_32_INOVACE_12_240
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
MĚŘENÍ DÉLKY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Počítačové sítě Základní pojmy
TRANZISTOROVÝ JEV.
Fyzikální veličiny.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_20.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Paprsková optika hanah.
Moře a oceány 26. ledna 2006.
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Mechanické kmitání a vlnění
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
Zvukové jevy.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík

 Rádiové vlny jsou části elektromagnetického záření s vlnovými délkami od 1 milimetru až po tisíce kilometrů  Mají největší vlnovou délku ze všech elektromagnetických záření  Rychlost šíření rádiových vln je přibližně km/s Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík

 Během pozitivního blesku (Jsou 6x-10x silnější než normální blesk, trvají 10x déle a dochází k vybití pozitivních nábojů do země) vzniká velké množství rádiových vln o extrémně nízké frekvenci  Jsou obvykle vyzařovány anténami (Zrychlený pohyb elektronů, který způsobuje střídavý proud v anténě) Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík

 Extrémně dlouhé vlny (EDV)  Velmi dlouhé vlny (VDV)  Dlouhé vlny (DV)  Střední vlny (SV)  Krátké vlny (KV)  Velmi krátké vlny (VKV)  Ultra krátké vlny (UKV)  Super krátké vlny (SKV)  Extrémně krátké vlny (EKV) Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík

 Ultra nízká frekvence (ULF)  Jsou to frekvence 300 Hz – 3 kHz  Vlny dosahují délky 100 – 1000 km  Používají se jako komunikace v dolech Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík

 Velmi nízká frekvence (VLF)  Jsou to frekvence 3 kHz – 30 kHz  Vlny dosahují délky 10 – 100 km  Používají se jako komunikace s ponorkami, nebo bezdrátové měřiče pulsu Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík

 Nízká frekvence (LF)  Jsou to frekvence 30 kHz – 300 kHz  Vlny dosahují délky 1 – 10 km  Používá se jako navigace, časové signály Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík

 Střední frekvence (MF)  Jsou to frekvence 0,3 MHz – 3 MHz  Vlny dosahují délky 100 – 1000 m  Používá se jako AM vysílání Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík

 Je to vysoká frekvence (HF)  Jsou to frekvence 3 MHz – 30 MHz  Vlny dosahují délky 10 – 100 m  Používá se jako krátkovlnné vysílání a amaterské rádio Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík

 Velmi vysoká frekvence (VHF)  Jsou to frekvence 30 MHz – 300 MHz  Vlny dosahují délky 1 – 10 m  Používá se jako FM rádio a televizní vysílání Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík

 Ultra vysoká frekvence (UHF)  Jsou to frekvence 0,3 GHz – 3 GHz  Vlny dosahují délky 100 – 1000 mm  Používá se jako televizní vysílání, mobilní telefony, wi-fi a ke komunikaci země-vzduch nebo vzduch-vzduch Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík

 Super vysoká frekvence (SHF)  Jsou to frekvence 3 GHz – 30 GHz  Vlny dosahují délky 10 – 100 mm  Používá se jako mikrovlnné zařízení, wi-fi, většina moderních radarů Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík

 Extrémně vysoká frekvence (EHF)  Jsou to frekvence 30 GHz – 300 GHz  Vlny dosahují délky 1 – 10 mm  Používá se jako radioastromie a vysokorychlostní mikrovlnný přenos dat Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík

 Ruský fyzik Popov (16. března ledna 1906) byl jeden z prvních, kdo úspěšně uskutečnil bezdrátový přenos.  Angličan D. E. Hughes v roce 1879 dokázal vygenerovat a zachytit signály přenesené pomocí radiových vln.  V roce 1888 Heinrich Hertz převzal Maxwellovu teorii a experimentálně ji dokázal, avšak první kdo zprovoznil rádiový systém byl Ital Guglielmo Marconi. Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík

 Budoucnost využití radiových vln vidíme v radioastronomii, což nám umožní získat podrobnější informace z vesmíru, které nelze vidět optickými teleskopy Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík

 Závěrem bychom shodnotili, že dnešní lidstvo si život neumí představit bez radiových vln, jelikož jsou nedílnou součástí jejich každodenního života.  Pozitivní stránky jejich využití jasně přebíjí negativní, a tak se jejich využívání dle našeho názoru rozhodně vyplatí. Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík

 Tak určitě, doufám že se vám prezentace líbila, jak říkám …opravdu jsme se snažili! Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík

 Ondřej Kosík  Petr Nebl  Tomáš Novák  Richard Stiskálek  Jakub Trhlík  …pilní studentni Gymnázia Jakuba Škody Kosík,Nebl,Novák,Stiskálek,Trhlík