Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_08 Informatika - MS Excel – MIN, MAX Autor: Pavlína.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS EXCEL Funkce =svyhledat.
Advertisements

Excel – funkce.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-funkce, adresy Typ: DUM.
Úvod  V mnoha vzorcích si vystačíme pouze se základními matematickými znaménky.  MS Excel zná celou řadu užitečných vzorců, které můžeme využívat při.
Nabídka karty Soubor Soubor. Nabídka karty Domů Domů práce se schránkou formátování písma zarovnávání formát čísel práce se styly práce s buňkami vyhledávání.
Funkce v Excelu.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Zadání úlohy Podle předlohy vytvořte aktivní tabulku „Převádění stupňů“, ve které budete převádět hodnoty teplot ve stupních Celsia na stupně Fahrenheita.
Absolutní odkaz  Někdy při kopírování vzorců potřebujeme, aby se některé odkazy neměnily.  K takovému účelu slouží absolutní odkazy, které mají podle.
Excel – formát čísla. Formát čísla Při práci v tabulkách je důležitý formát dat v buňce Zvolený formát ovlivňuje nejenom zobrazení dat v buňce, ale i.
Základní zásady pro výpočty v buňce 1)Každý vzorec musí začínat znakem „rovná se“ =. 2)Pokud znak nenapíšeme, program nic nespočítá. 3)Zápis vzorce nesmí.
Cvičení Podle předlohy vytvoř tabulku pro přehled známek.
Excel – vzorce.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_17.
Buňka Základem tabulky je buňka (cell).
Úvod  Nejdůležitější vlastností grafu je sdělit dané informace.  Grafy mohou mít různou podobu (barevné, plastické…).  Vždy je důležité, aby se z nich.
Základní škola a mateřská škola Bzenec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2: využívání ICT – inovace Vypracoval/a:
Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Vzorec v buňce v tabulkovém procesoru Microsoft ® Excel Zpracovala : Dana Lišková 4.B
Úvod  Při psaní vzorců se můžeme dopustit různých chyb.  Pokud se dopustíme chyby kterou Excel odhalí, bude nás informovat chybovým hlášením.  Chyby.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Psaní do buňky Klikneme na buňku → označí se → → můžeme začít do buňky psát.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Práce s tabulkami.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ šablona III/2 autor výukového materiálu: Mgr. Jana Jiroušová, VM vytvořen: květen.
Microsoft Excel  Editor z kancelářského balíku Microsoft Office.  Patří mezi tabulkové kalkulátory – aplikace, která hromadně zpracovává data.  Konkurenční.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Informatika Název a číslo učebního materiálu VY _32_INOVACE_04_15.
Zadání Podle předlohy si připravte tabulky se kterými budete pracovat.
Průměr Maximum Minimum
 Agregační funkce  Agregační funkce jsou to funkce, které nějakým způsobem zpracují více hodnot a jako výsledek vrátí hodnotu jednu COUNT()  Funkce.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
INFORMATIKA 9 MS Excel I. III2 – I ANOTACE Materiál obsahuje prezentaci ve formátu Microsoft PowerPoint (.ppt) pro učivo v předmětu Informatika,
ČÍSLICOVÁ TECHNIKA KARNAUGHOVY MAPY
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Tematický celek: Microsoft Excel Kód a název materiálu:
Autor:Ing. Pavel Brož Předmět/vzdělávací oblast:Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Informatika ročník ( volitelný předmět ) Název materiálu VY_32_INOVACE_05_Excel – základní.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_09 Informatika - MS Excel – Vzorce cvičení Autor:
Tabulkový procesor Použití nejběžnějších funkcí v Excelu, datové funkce, funkce uvnitř funkcí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_06 Informatika - MS Excel – Matematické operace.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_02 Informatika - MS Excel – Nabídky karet Autor:
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_07 Informatika - MS Excel – Vkládání vzorců Autor:
MS Excel – Chyby ve vzorcích
seznámení S TabulkovýM kalkulátorEM Microsoft Office excel 2007
Základy programu Excel
Funkce SVYHLEDAT a VVYHLEDAT Kontingenční tabulky
MS Excel – Absolutní odkaz
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
MS Excel – Žákovská knížka
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace MS Excel - Buňka Název : VY_32_inovace_03 Informatika - MS Excel.
Inf Tabulkový procesor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám.
MS Excel - Úvod Název : VY_32_inovace_01 Informatika - MS Excel - Úvod
RACIONÁLNÍ ČÍSLA USPOŘÁDÁNÍ CELÝCH ČÍSEL. RACIONÁLNÍ ČÍSLA USPOŘÁDÁNÍ CELÝCH ČÍSEL.
MS Excel – Relativní odkaz
MS Excel – Vytváříme nový graf
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
MS Excel – opakování Příklady řešte bez použití PC
Procenta jako přímá úměrnost
LES V ZIMĚ Název : VY_32_inovace_07 - PR – Les v zimě
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Transkript prezentace:

Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_08 Informatika - MS Excel – MIN, MAX Autor: Pavlína Honcová Období: Prosinec 2012 Věková skupina: 9. ročník Tematická oblast: Informatika – Tabulkové kalkulátory Anotace: Použití, zápis funkcí MAX, MIN, SVYHLEDEJ, procvičení

Funkce MAX a MIN Pokud například potřebujeme určit největší či nejmenší číslo z dlouhé řady čísel, můžeme použít funkci MAX či MIN.  Funkce MAX – vrátí maximální hodnotu v dané oblasti  Funkce MIN – vrátí minimální hodnotu v dané oblasti

Zápis vzorce MAX

Zápis vzorce MIN

Cvičení č.1  Přepište si tabulku podle vzoru.  Do buněk E8 a E9 společně zadáme funkce MAX, MIN pro určení nejvyšší a nejnižší hodnoty výšky.

Postup  Do buňky E8 vložíme funkci MAX. Zápis: =MAX(A2:A6)  Do buňky E9 vložíme funkci MIN. Zápis: =MIN(A2:A6)

Řešení Po správném zadání vzorců získáme výsledek:

Cvičení č.2  Pokud budu chtít najít jméno žáka s nejvyšší a nejnižší výškou, napomůže mi funkce SVYHLEDAT.  Připravíme si další dva řádky podle vzoru:

Funkce SVYHLEDAT Zápis:  PRAVDA – přibližná shoda, hodnoty v prvním sloupci tabulky musí být seřazeny vzestupně  NEPRAVDA – najde jen přesnou shodu Typ:

Postup Do buňky C11 vložíme funkci SVYHLEDAT Zápis: =SVYHLEDAT(E8;A2:B6;2;NEPRAVDA)

Postup Do buňky C12 vložíme opět funkci SVYHLEDAT Zápis: =SVYHLEDAT(E9;A2:B6;2;NEPRAVDA)

Řešení Po správném zadání vzorců se nám budou zobrazovat správná jména:

Cvičení č.3  V tabulce přepište některé údaje uvádějící výšku.  Zkontrolujte, zda se správně aktualizovali hodnoty pod tabulkou. Příklad:

Zdroje Literatura: VANÍČEK, Jiří. Informatika pro základní školy a víceletá gymnázia 2. díl. Brno: CP Books, 2005, ISBN Obrázky: Vlastní, snímky obrazovky aplikace Excel systému Microsoft Office 2010.