Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/03.0057 Portál eVIM Pryskyřníkovité.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Pryskyřníkovité rostliny
Advertisements

Prezentace od Mlejny: Pryskyřníkovité
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Biologie člověka-úvod Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově.
Árónovité (Araceae) Č ele ď : Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Bobovité Bašusová, Šebelová, Holzbachová. někdy motýlokvěté či vikvovité čeleď dvouděložných rostlin z řádu bobotvaré třetí největší čeleď (po vstavačovitých.
ČELEDI: LIPNICOVITÉ A VSTAVAČOVITÉ ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHOLTICE, OKRES PARDUBICE - "UČÍME SE PRO ŽIVOT" ŠABLONA: Č. III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY POMOCÍ.
  Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život"  Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT  Pořadové číslo: 28.
Fotosyntéza. Fotosyntéza je složitý proces probíhající v několika stupních v zelených částech rostlin. Účinkem světla za přítomnosti zeleného barviva.
ALKALOIDY Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_09_26.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_33_Přírodopis 7.ročník_Mákovité Téma: Mákovité CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: březen 2012.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_36_Přírodopis 7.ročník_Miříkovité Téma: Miříkovité CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: březen 2012.
Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná VY_32_INOVACE_12_LÉČIVÉ A JEDOVATÉ ROSTLINY_HORKÁ ROSTLINY.
VY_32_INOVACE_08- Netřesk výběžkatý Přírodověda - 5. ročník
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
Provozováno výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vegetativní orgány Kořen
JEDNODĚLOŽNÉ ROSTLINY
VY_32_INOVACE_PŘBOT.18 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Kapraďorosty Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
Hrnkovky náročné na teplotu
Co je to NATURA 2000? NATURA 2000 je soustavou chráněných území evropského významu. Jejím prostřednictvím se chrání nejvzácnější a nejvíce ohrožené druhy.
Árónovité Čeleď: (Araceae) Dostupné z Metodického portálu
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
Společenstva vod Rostlliny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Čeledi: lipnicovité a vstavačovité
Úvod do sadovnického květinářství
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Ekologická valence.
zpracovaný v rámci projektu
Krytosemenné rostliny
Základní společenstva - lesy
VY_32_INOVACE_10_HK ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ
ZAL – 9. cvičení 2016.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Cukry (sacharidy).
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Dvouděložné rostliny - opakování
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
HÁJ NA JAŘE I..
AUTOR: Lenka Hrnčířová
KOŘEN ROSTLINY - založen již v zárodku semene, při klíčení vyrůstá
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Kvadratické nerovnice
STULÍK ŽLUTÝ BLATOUCH BAHENNÍ
VY_32_INOVACE_28_Blatouch_bahenni Přírodověda - 5. ročník
Čeledi: liliovité a amarylkovité
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
SOUSTAVA CHRÁNĚNÝCH ÚZEMÍ EVROPSKÉHO VÝZNAMU
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
ZŠ Brána Nová Paka, Přírodopis, 6. – 9. tř. Autor: Ing. Michal Koťátko
Jarní květiny VY_32_INOVACE_B12
KRYSTALICKÉ A AMORFNÍ LÁTKY
VY_52_INOVACE_24_ Dělení kvetoucích rostlin podle stonku
VLASTNOSTI KAPALIN
Abiotický faktor voda.
VY_32_INOVACE_09- Sasanka hajní Přírodověda - 5. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_PŘÍRODOPIS
PRYSKYŘNÍKOVITÉ MÁKOVITÉ
Pryskyřníkovité.
Modelová oblast PR Příhrazské skály
Jak třídíme organismy.
Transkript prezentace:

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Pryskyřníkovité

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Pryskyřníkovité čeleď zahrnuje byliny časté jsou znaky vypovídající o stáří čeledi, např. klenuté květní lůžko, cyklické uspořádání květů většina rostlin je jedovatá, obsahují alkaloidy, proto se mnohé využívají ve farmaceutickém průmyslu zástupci se dají rozdělit podle biotopu, mnozí tvoří tzv. jarní aspekt

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Vlhká stanoviště Pryskyřník prudký - jedovatý

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Vlhká stanoviště Blatouch bahenní

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Vlhká stanoviště Upolín nejvyšší – vzácný, chráněný

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Suchá stanoviště Hlaváček jarní - chráněný

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Suchá stanoviště Koniklec jarní - chráněný

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Rostliny jarního aspektu Sasanka hajní

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Rostliny jarního aspektu Sasanka pryskyřníkovitá

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Rostliny jarního aspektu Orsej jarní

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Rostliny jarního aspektu Jaterník podléška

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Jedovaté i okrasné Oměj šalamounek

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Okrasné rostliny Čemeřice

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Úkoly k prezentaci Vyhledejte a vysvětlete pojem BIOTOP. Co znamená pojem JARNÍ ASPEKT, charakterizujte životní cyklus těchto rostlin, v jaké podobě přetrvávají část roku/pozorně si prohlédněte obrázky/? Které z uvedených rostlin obsahují tyto alkaloidy ACONITIN, RANUNCULIN, jaký mají alkaloidy vliv na lidský organismus.

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ BIOTOP místo, na kterém se daný organismus vyskytuje charakterizováno určitými abiotickými faktory, např. osvětlení, vlhkost, kvalita půdy pro určité typy rostlin je typický daný biotop, existují rostliny suchomilné – hlaváček jarní, vlhkomilné - blatouch

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ JARNÍ ASPEKT rostliny kvetoucí, rostoucí v jarních měsících, většinou počátkem léta usychají a zbytek roku přečkávají v zásobních orgánech v zemi typickými zásobními orgány jsou např. oddenky – sasanka, kořenové hlízky - orsej

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ ALKALOIDY alkaloidy jsou rostlinné jedy RANUNCULIN je nazván podle rodového názvu pryskyřníku Ranunculus ACONITIN obdobně podle rodového jména oměje, Aconitum

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Zdroje: Zdroje re_reserve_Vy%C5%A1ensk%C3%A9_kopce_in_spring_2012_(2).JPG 12Anemone_ranunculoides02.jpg %A1ka.JPG %A1ka.jpg Illustration_Anemone_nemorosa.jpg