Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nela Šulcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ CAJS.4.A.04_mapy Název: Mapy – 2. část Číslo operačního programu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GEOGRAFICKÁ TOPOGRAFIE A KARTOGRAFIE. KARTOGRAFIE „Věda zabývající se konstrukcí a obsahem map zemského povrchu, jejich používáním, rozmnožování a.
Advertisements

Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Druhy map turistická mapa.
VY_32_ INOVACE_ 04_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou NADMOŘSKÁ VÝŠKA Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Grafy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žáci navazují na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubují. Žák zná základní typy čoček, umí je.
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_08_KRUH_A_KRUZNICE Název materiálu:
Povrch České republiky
UKRAJINA A MOLDAVSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číselné množiny - přehled
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
VY_32_ INOVACE_IKR5 - 12– SMARTART V PREZENTACI. Název školy:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Dopravní značení pro chodce VY_32_INOVACE_5A_13
VY_32_INOVACE_16_PŘV_LES
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: Základní škola Pardubice – Spořilov
AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
OLOMOUCKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace (český jazyk)
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Barva světla, šíření světla a stín
Člověk a jeho svět Vlastivěda
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Marie Polanská NÁZEV: VY_32_INOVACE_Pohoří ČR -Lužické hory TÉMATICKÝ.
VY_32_INOVACE_ČJ.9.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ČJ.9.A.09_SLOVA JEDNOZNAČNÁ.
Další součástky s jedním přechodem PN
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
KRAJ VYSOČINA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Středočeský kraj Pravidla soutěže = poznávací soutěž = START!
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
EU_32_sada 2_13_PV_Kartografie_Duch
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Kartografie Anotace: Materiál je určen k výuce zeměpisu v 6. ročníku základní školy. Seznamuje žáky s orientací na Zemi, zeměpisnými souřadnicemi a používáním.
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
NORSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Těžiště a stabilita těles
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Základní společenstva – skály a hory
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Člověk a jeho svět Vlastivěda Evropa – povrch
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
KARTOGRAFIE: MAPY A PLÁNY
Fenomén – Google Maps Secret Places
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Neživá příroda - vzduch
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_03_Vodstvo ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
ANOTACE NÁZEV: Druhy map AUTOR: Mgr. Marie Matoušová STRUČNÁ ANOTACE (OBSAH, DATUM PILOTÁŽE): Práce s textem VZDĚLÁVACÍ PŘEDMĚT (VE KTERÉM BYL MATERIÁL.
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost (Výchova k občanství)
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nela Šulcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ CAJS.4.A.04_mapy Název: Mapy – 2. část Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA Anotace: Materiál je určen pro žáky 4. ročníku, slouží k přírodovědnému učivu. Datum: Ročník: čtvrtý Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět VY_32_INOVACE_CAJS.4.A.04

MAPY

MAPY TURISTICKÉ A VLASTIVĚDNÉ každá mapa má název, který informuje o znázorňovaném místu nebo území podle názvu poznáme, k jakému účelu mapa slouží turisté obvykle používají mapy turistické motoristé obvykle používají automapy k vlastivědným účelům se používají mapy vlastivědné, najdeme v nich informace o městech, hradech, řekách, zámcích a dalších místech rozsáhlá území (státy, světadíly nebo celý svět) zobrazují obecně zeměpisné mapy - najdeme je ve školních atlasech

ČÁSTI MAPY 1. Název mapy 2. Měřítko – informuje nás, kolikrát je zobrazované území zmenšováno

ČÁSTI MAPY 3. Grafické měřítko – bývá uvedeno pod číselným měřítkem, zjistíme jím vzdušnou vzdálenost nebo přímou vzdálenost dvou bodů

ČÁSTI MAPY 4. Legenda – obsahuje všechny prvky použité v mapě i s vysvětlením, co znázorňují -značky se umisťují tam, kde se ve skutečnosti označované objekty vyskytují - tvary značek jsou voleny tak, aby svým vzhledem napovídaly jejich skutečný význam - značky jsou univerzální – používají se tedy na všech mapách

PŘIŘAĎ LEGENDU KE SPRÁVNÉMU NÁZVU JEZERO, RYBNÍK BAŽINA JESKYNĚ STÁTNÍ HRANICE DÁLNICE PROPAST

PŘIŘAĎ LEGENDU KE SPRÁVNÉMU NÁZVU LETIŠTĚ HRAD ZŘÍCENINA HRADU ZÁMEK

BARVY NA MAPÁCH Pro snadnější čtení v mapě se používá barevné rozlišení. zelená a hnědá barva – zemský povrch modrá barva – vodní toky a plochy

BARVY NA MAPÁCH Použití odstínů zelené a hnědé odpovídá nadmořské výšce objektu: - nížiny (do 200 m n. m.) – zelená barva - vysočiny (nad 200 m n. m.) – hnědá barva Čím je odstín hnědé tmavší, tím je nadmořská výška objektu vyšší. Proto jsou hory na mapě zobrazeny tmavě hnědou barvou.

VÝPISKY mapy – turistické, automapy, vlastivědné, obecně zeměpisné mapa obsahuje - název, měřítko, grafické měřítko, legendu - ke znázornění se dále používají barvy - zelená a hnědá barva – zemský povrch - modrá barva – vodní toky a plochy

POUŽITÉ ZDROJE: SMOLOVÁ, I., SZCZYRBA, Z. Místo, kde žijeme, učebnice pro 4. a 5. ročník základní školy. Olomouc: Prodos, Str. 7 – 9. ISBN content/uploads/2011/05/originalni-knizka-pro-deti.jpg treninku/zaklady-prace-s-mapou.html nCJPwmA8KM_NmP5uJ-SPtwr6wG8jBWA4NbE=s170 YrouJncBgMtAONOMukvQGP8O0Pt_ZL5ZC93fNi5Y=s170 oEpgCDviAUFkgwwxrqFashbfjIo4pYSAXdvO=s123

METODIKA Prezentace slouží k seznámení žáků s učivem o mapách. Na snímcích 7, 8 si žáci procvičí orientaci v legendě mapy.