ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč 674 01 Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0464 ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Advertisements

Jižní Evropa.
REGIONY EVROPY JIŽNÍ EVROPA.
Pyrenejský poloostrov
Jižní Evropa.
Identifikátor: VY_32_INOVACE_Z.7.329
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 23- Španělsko
Snímek 1-15 – 10 min ZÁMOŘSKÉ OBJEVY
JIŽNÍ EVROPA STŘEDOMOŘSKÉ ZEMĚ.
Španělsko a Portugalsko Z_118_Evropa_Španělsko a Portugalsko
Obecná charakteristika
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Předmět a očekávaný výstup
JIŽNÍ EVROPA STŘEDOMOŘSKÉ ZEMĚ.
Španělsko a Portugalsko
Evropa: jižní Evropa VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.48 Mgr. Kosík Lukáš
ŠPANĚLSKÉ KRÁLOVSTVÍ 504 tisíc km2, 40 milionů obyvatel
STÁTY JIŽNÍ EVROPY JSOU
STÁTY JIŽNÍ EVROPY a ITÁLIE.
VY_52_INOVACE_03/2/29_ZEMĚPIS
Jižní Evropa.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZEM_HA_1_07.
Test Jižní Evropa autor: Mgr. Jana Mikešová
JIŽNÍ EVROPA.
JIŽNÍ EVROPA.
Španělsko a Portugalsko Autor: Mgr. Jana Kalandrová Škola: Základní škola Fryšták, okres Zlín Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/ Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
A JEJICH DŮSLEDKY PRO EVROPU
Autor: Mgr. Jana Kalandrová
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Evropa – jižní Evropa úvod Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Stanislav Šindler Datum: Cílový ročník: 7.
Region – Jižní Evropa autor: Mgr. Jana Mikešová
Itálie Portugalsko Jižní Evropa Španélsko Recko.
Španělsko (Jižní Evropa) Autor: Mgr. Marian Solčanský Gymnázium K. V. Raise, Hlinsko, Adámkova , leden.
Jižní Evropa Kolébka evropské civilizace antika (Řecko, Řím) středověk (Portugalsko, Španělsko) Převažuje hornatý povrch místy zemětřesná činnost Subtropické.
JIŽNÍ EVROPA STŘEDOMOŘSKÉ ZEMĚ.
Č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev š kolyGymn á zium, Soběslav, Dr. Edvarda Bene š e 449/II K ó d materi á luVY_32_INOVACE_63_05 N á zev materi.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Miluše Džuberová Středomořské země Řecko - Atény Portugalsko - Lisabon Itálie - Řím Španělsko.
VY_32_INOVACE_Fi_II_15 Název Jižní Evropa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov.
VY_32_INOVACE_07-53 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – Jižní Evropa (Španělsko,
VY_32_INOVACE_07-54 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – Jižní Evropa (Itálie,
Č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev š kolyGymn á zium, Soběslav, Dr. Edvarda Bene š e 449/II K ó d materi á luVY_32_INOVACE_63_06 N á zev materi.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
ŠPANĚLSKO. něco o Španělsku ● Rozloha: km² ● Hlavní město: Madrid ● Počet obyvatel: mil ● Úřední jazyk: španělština, katalánština ●
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Sada: Státy Evropy1 Ověření ve výuce: Třída:
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Dana Vítková NÁZEV: VY_32_INOVACE_17_ Státy JIŽNÍ EVROPY TEMA: ZEMĚPIS.
ČÍSLO PROJEKTU: 1.4 OPVK AUTOR:Mgr. Jana Neugebauerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_ŠPANĚLSKO ROČNÍK: 8. ročník ZŠ VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda VZDĚLÁVACÍ.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Dana Vítková NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_ JIŽNÍ EVROPA TEMA: ZEMĚPIS.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Příbor, Dukelská 1346, příspěvková org.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 OBJEVNÉ PLAVBY Mgr. Lucie Opltová – 1
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_16_ TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_Z Evropa Autor: Mgr
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Jižní Evropa AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Jižní Evropa Slunečný jih Evropy.
Předmět: Zeměpis Ročník: 8.
AUTOR: Mgr. Svobodová Alena
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Transkript prezentace:

ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Autor DUMMgr. Hana Polanecká Název DUMŠpanělsko, Portugalsko Kód DUMVY_32_INOVACE_ Datum vytvoření PředmětZeměpis Tematická oblastEvropa Výstup ŠVPŽák uvede podobnosti a odlišnosti v přírodních a hospodářských poměrech. Anotace DUMCharakteristika přírodních a hospodářských poměrů vybraných států. Metodický popisPrezentace popisuje základní charakteristiku států. Může být použita k samostudiu. HodnoceníPrezentace je názornou pomůckou k učivu. Autor prohlašuje, že řádně uvedl všechny použité zdroje. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora.

Š P A N Ě L S K O, P O R T U G A L S K O

Jižní Evropa  Španělsko, Portugalsko – Pyrenejský poloostrov,  Itálie – Apeninský poloostrov,  Řecko – Balkánský poloostrov,  Malé státy – Andorra, Monako, San Marino, Vatikán  Ostrovní státy – Malta a Kypr  Velké státy – členy EU  Turisticky nejvyhledávanější regiony na světě.  Kolébka evropské civilizace – ve starověku zde vznikly 2 vyspělé antické říše.  Románské jazyky (španělština, portugalština, italština), řečtina-samostatná jazyk. skupina, maltština – skupina jazyků, kterými se mluví v Africe

Š P A N Ě L S K O Hlavní město: MADRID Španělština Euro Monarchie Barcelona, Valencie Patří: Baleáry, Kanárské ostrovy Dostupné z:

 Španělsko je průmyslově-zemědělský stát.  Rostlinná výroba: 1. místo na světě v pěstování oliv a olivového oleje 1. místo v Evropě v produkci citrusů (pomeranče, mandarinky) 3. místo ve výrobě vína - vinné réva Mandle, lískové oříšky, tabák a bavlna. Významný je mořský rybolov,  Zásoby nerostných surovin – železná ruda, olovo, měď, rtuť, kamenná a draselná sůl, síra, kaolín. Rudy se zpracovávají v hutích, na ně navazuje strojírenský průmysl, např. výroba automobilů (Seat) a lodí.  Turistický ruch – 50 mil. návštěvníků ročně – tradiční řemesla, zpracování kůže, keramiky, skla a kovů.

Barcelona - olympijský areál Trénink na koridu Foto z archivu autora

Gaudího chrám Sagrada família Socha Kryštofa Kolumba ukazující směrem k Americe Foto z archivu autora

Barcelona – korzo Rambla, socha Kryštofa Kolumba Foto z archivu autora

1.Znáte některé autonomní oblasti Španělska? 2.Víte, proč obyvatelé Střední a Jižní Ameriky hovoří převážně španělsky? 3.Italský mořeplavec, který se plavil ve službách španělské královny Kristiny, objevil Ameriku? Jeho 60 m vysoký pomník najdete v Barceloně. 4.Víte, co je korida? 5.Víte, co je flamenco? Řešení: 1.Katalánsko, Baskicko, Andalusie… 2.Tato územní kolonizovali Španělé 3.Kryštof Kolumbus 4.Býčí zápasy 5.tanec

P O R T U G A L S K O Hlavní město: LISABON Portugalština Euro Republika Porto Zámořská území: Azorské ostrovy, Madeira

 Neobyčejná kulturní a hospodářská rozmanitost Portugalska zavdala podnět ke rčení: „ Coimbra zpívá, Braga se modlí, Lisabon se chlubí a Porto pracuje.“  Převažuje zemědělství: Rostliny typické pro subtropické podnebí –rýže, vinná réva, fíkovníky, olivovníky, jedlé kaštany. 1. místo na světě v produkci korku (kůra dubu korkového).  Díky nehořlavosti své kůry se dub korkový v Portugalsku často vysazuje mezi pásy lesů, a zabraňuje tak šíření možných požárů.  Portugalci začali jako první Evropané objevovat cizí země. Portugalec Bartolomeo Diaz prozkoumal pobřeží Afriky a doplul do Indie. V jeho stopách plul další Portugalec Vasco de Gama. Španělské lodě, kterým velel Portugalec Fernaõ Magalhães, obepluly zeměkouli a dokázaly, že Země je kulatá.

Korkový dub KorkeichePortugal1994.jpg

mb/b/b8/Quercus_suber_aka_cork_oak.jpg/318px- Quercus_suber_aka_cork_oak.jpg mb/7/7f/Cork_oak_trunk_section.jpg/320px- Cork_oak_trunk_section.jpg Korkový dub

1.Víte, ve které zemi v Jižní Americe se hovoří portugalsky? 2.Co znamená: v angličtině – cork oak, v němčině – der Korkbaum? 3.Jaké výrobky z korku znáte? 4.Víte, jakého původu jsou Azorské ostrovy? Řešení: 1.Brazílie 2.Korkový dub 3.Korkové zátky na víno, korkové podložky pod horké nádobí… 4.sopečného

Seznam použitých zdrojů HÜBELOVÁ, Dana a Petr CHALUPA. Zeměpis: učebnice. 1. vyd. [i.e. 2. vyd.]. Brno: Nová škola, 2010, 95 s. Duhová řada. ISBN JEŘÁBEK, Milan a Vít VILÍMEK. Zeměpis světa: učebnice zeměpisu pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Praha: Nakladatelství České geografické společnosti, 1997, 60 s. ISBN Encyklopedie Zeměpis světa. V Praze: Columbus, 2002, 512 s. ISBN vg/110px-Flag_of_Portugal.svg.png vg/110px-Flag_of_Portugal.svg.png jpg/320px-KorkeichePortugal1994.jpg jpg/320px-KorkeichePortugal1994.jpg a_cork_oak.jpg/318px-Quercus_suber_aka_cork_oak.jpg a_cork_oak.jpg/318px-Quercus_suber_aka_cork_oak.jpg ction.jpg/320px-Cork_oak_trunk_section.jpg ction.jpg/320px-Cork_oak_trunk_section.jpg