14. – 16. století. Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu
Advertisements

Renesance.
Škola: ZŠ T.G.Masaryka, Hodkovice n. M.
Střední škola živnostenská Sokolov, příspěvková organizace
Česká kultura v 16. století renesance
RENESANCE A HUMANISMUS
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 4. srpna 2012
Renesance Kristýna Strouhalová.
Hádej! Vyber si očima jeden objekt.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_ 06 _CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Renesance a humanismus v Itálii
Renesance a humanismus v Itálii. Renesance a humanismus v Itálii.
Kulturní dějiny 23. února 2011 Mgr. Ondřej Kunc
Ve znamení gotického slohu
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
RENESANCE A HUMANISMUS
Kultura na počátku novověku
RENESANCE 4.ročník Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
Renesance.
Renesance a humanismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Renesance a humanismus
Zopakuj si své znalosti! v Itálii. Kdo je autorem tohoto díla ve Florencii?
Renesance a humanismus
Literatura, architektura, výtvarné umění
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Kolektiv autorů: DĚJEPIS – Středověk a počátky novověku pro 7. ročník. Nová škola Válková, V.:
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
renesance a humanismus
RENESANCE Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Renesance Název sady: Pozdní středověk a počátky novověku.
Renesance a humanismus Simona Charvátová HKS, 3. ročník.
Dějepis – Kultura v dějinách Šablona : III/2 Pořadové číslo : 1.5 ROKOKO Autor: Mgr. Soňa Blažková Škola: ZŠ Choltice Klíčová slova : baroko,
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Únor 2012 Ročník 7. Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a společnost Dějepis Křesťanství a středověká.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Renesance v architektuře. Charakteristika na první pohled se liší od gotické na první pohled se liší od gotické nestaví se do výšky ale do šířky nestaví.
HLAVNÍ DRUHY MALÍŘSTVÍ  převzala renesance od gotiky  Malbu: nástěnnou, deskovou, knižní nebo malbu na skle  kromě dřevěných desek se však v renesanci.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP Renesance
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Šablona III/2 EVROPA NA PRAHU NOVOVĚKU Mgr. Lucie Opltová – 1
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Italská renesance TÉMATICKÝ CELEK: Křesťanství.
Literatura období humanismu a renesance
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_05_RENESANCE Název materiálu:
Renesance a humanismus
RENESANCE A HUMANISMUS
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Zdeňka Pecková Číslo
ROMANTISMUS období historizujících slohů tzv.pseudoslohy
Architektura do začátku 20. století.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Vojtěch Kawan Název materiálu:
Renesance Dějepis 7.ročník.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5B_17
Starověká hudba Název školy: SPgŠ Litoměřice
Italská renesance a humanismus
DĚJINY UMĚNÍ VI. RENESANCE.
Humanismus a renesance.  Konec 13. století – Evropa→ ohromný hospodářský rozvoj – města - 1. zámořské plavby ( O 1 jaký byl jejich důvod?) → rozvoj přírodních.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Renesance a humanismus
Raně renesanční italská architektura
Druh učebního materiálu
Renesance.
Renesance a humanismus
Transkript prezentace:

14. – 16. století

Dějepis – Kultura v dějinách Šablona: III/2 Pořadové číslo : 1.3 Renesance a humanismus Autor : Mgr. Soňa Blažková Škola : Základní škola Choltice Klíčová slova: renesance, humanismus, sgrafito balustráda, arkýř, antika Cíl : žáci dokáží charakterizovat období renesance a humanismu Třída : 7 Datum :

Prezentace slouží k výkladu nebo opakování architektury renesance a humanismu Obsahuje základní informace ke slohu Znaky architektury jsou doloženy obrázky Na konci jsou zařazeny otázky k opakování tématu

= společenské hnutí, které se vrací od víry ke člověku a životu zdůrazňuje smyslové vnímání a vzdělání kritizuje církev

Znamená „znovuzrození“ (italsky rinascita) Počátky v Itálii - Florencii Návrat umění k antice Zájem o antickou vzdělanost, filozofii, literaturu, výtvarné umění - to vše potom ústí v myšlenkové hnutí = humanismus Je lidská – opouští kolosální stavby Jednotlivé druhy umění vidí především člověka V Čechách až koncem 15. století

Využívá antické vzory – sloupy, štíty, velká okna Sgrafita, malovaná fasáda Oblouky Arkády Arkýře Fresky Atika – pás zdiva nad hlavní římsou Ozdobné štíty domů Kuželková zábradlí – balustrády Zdvojená obdélníková okna se společnou nadokenní římsou Válcové nebo mnohobokké věže Příkop s mostem

Trámový malovaný nebo kazetový strop Nový prvek – kamna (obsluha z chodby) Klenby s ostrými hřebínky Figurální výjevy ze štuku

Vznikla řada uměleckých středisek u dvorů panovníků Tzv. éra vokální polyfonie Vzrostl počet hlasů ve skladbě( 4, 5,8) Rozšířen počet pěveckých partů Skladby komponovány pro sbor Kánon, mše, Madrigal= světské písně na milostné náměty Vzniká řada nástrojů různých barev a poloh Cembalo, spinet, klavichord Kryštof Harant z Polžic a Bezdružic

Nová stavba – zámek – obklopen geometricky řešenou zahradou Letohrádky Vodní příkopy s mosty Velké paláce pro občasný pobyt panstva Ve městech : krámy, zbrojnice, solnice, vodárenské věže Na vsi : tvrze, mlýny, sýpky, kovárny, boží muka Církevní stavby – málo a drží spíš gotické prvky

Chrám sv. Petra v Římě Sixtinská kaple – Michelangelo Buonarotti - socha Davida Obraz Mona Lisa – Leonardo da Vinci Obraz Znovuzrození Venuše – Sandro Botticelli Literatura : Dante, Petrarka, Boccaccio, Villon Cervantes, Shakespeare, Macchiavelli, Erasmus Rotterdamský

Co to je humanismus? Co to je renesance? Kdy se u nás stavěly renesanční stavby? Na co renesance navazuje? Vyjmenuj znaky, podle kterých poznáme renesanční stavbu? Znáš nějaké renesanční stavby v Čechách? Znáš nějaké světové renesanční stavby?

arkyr-a-valcova-vez.jpg arkyr-a-valcova-vez.jpg n%C3%A1m%C4%9Bst%C3%AD-d%C5%AFm-%C4%8Dp-517.jpg n%C3%A1m%C4%9Bst%C3%AD-d%C5%AFm-%C4%8Dp-517.jpg _domy_na_n%C3%A1m_DSCN2126.jpg _domy_na_n%C3%A1m_DSCN2126.jpg

graffito_detail_605.jpg graffito_detail_605.jpg %BE_z%C3%A1mku_v_%C4%8Cesk%C3%A9m_Krumlov%C4%9B.jpg/360px- V%C4%9B%C5%BE_z%C3%A1mku_v_%C4%8Cesk%C3%A9m_Krumlov%C4%9B.jp g %BE_z%C3%A1mku_v_%C4%8Cesk%C3%A9m_Krumlov%C4%9B.jpg/360px- V%C4%9B%C5%BE_z%C3%A1mku_v_%C4%8Cesk%C3%A9m_Krumlov%C4%9B.jp g painting.jpg painting.jpg