 podmínkou pro vznik republiky=ústava  poslanci na ní pracují, Francie válčí dál  Francie velice oslabená – vzrůstají nepokoje a nespokojenost  soudní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mgr. Irena Fadrhoncová.  Definice: právní norma je obecně závazné pravidlo chování, které je vyjádřeno zvláštní státem uznanou formou a jehož zachování.
Advertisements

velmocenské postavení katolická kalvinistické luteránské země v úpadku bývalá koloniální velmoc - špatná politika Habsburků; spoléhají se na dovoz – nerozvíjí.
DĚJINY ČESKÝCH ZEMÍ A HABSBURSKÉ MONARCHIE  BACHŮV ABSOLUTISMUS  VZNIK RAKOUSKA- UHERSKA  FORMOVÁNÍ ČESKÉ MODERNÍ OBČANSKÉ SPOLEČNOSTI.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_16_Vznik Rakouska-Uherska Téma:
Vlad ě na Zezulová Turecko Základní informace Oficiální název: Turecká republika Rozloha: km Turecko se rozkládá na hranici Evropy.
Alfred Windischgrätz. ● (11. května 1787 Brusel – 21. března 1862 Vídeň) ● Začínal svoji vojenskou kariéru za napoleonských válek roku 1804,1813 už byl.
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE. 1. Složení společnosti Vládne král Ludvík XVI. + manželka Marie Antoinetta (dcera MT). 3 stavy: A) šlechta (neplatila daně)
FRANCIE REPUBLIKOU 18. STOLETÍ Autor: Lenka Mulačová Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_254.DEJ.01 Velká francouzská revoluce.
 Název školy: ZŠ Pr ů honice, Školní 191, p ř ísp ě vková organizace  Název a č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_44  Autor: Zde ň ka Matoušová  Období:
REVOLUCE V RUSKU, VZNIK SSSR VY_32_INOVACE_107 Rusko v 19.století carismus => zaostalost snahy o změnu – 1825 povstání děkabristů do r nevolnictví.
DŮSLEDKY 1. SVĚTOVÉ VÁLKY: o V průběhu 4 let : zahynulo 10 milionů vojáků, 20 milionů zraněno o trvalá invalidita: 10-ky tisíc vojáků o ekonomika a hospodářství.
31 př. n. l. – 476 n. l. Principát Octavius Augustus – titul princeps = první muž v říši způsob vlády – principát zvolen lidovým shromážděním nebo jmenován.
VY_32_INOVACE_Fi_III_19 Název Státní zřízení a formy vlády Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
listopad 1797 listopad 1797: Napoleon Bonaparte se pevně chopil moci prosinec 1797 prosinec 1797: v platnost vstoupila nová ústava – značnou zákonodárnou.
Výchova k občanství Právní základy státu - znaky státu.
4. Ústavní pořádek ČR a jeho základní ustanovení
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
TEST 7. POLITOLOGIE
ANGLIE V 16. A 17. STOLETÍ, ANGLICKÁ REVOLUCE
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Pražské červnové povstání
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Anotace Objasnit důvody vzniku státu. Seznámit žáky se znaky státu, popsat různé historické typy států. Výukový materiál.
1950_1954 ROK PO ROCE Poválečnými dějinami rok za rokem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
F R A N C I E ZA 30 TI-LETÉ VÁLKY: KRÁL LUDVÍK VIII.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Konstituční monarchie ve Francii
Anotace Materiál obsahuje přehled české domácího a zahraničního odboje během 2. sv. války. Na závěr žáci plní úkoly k zamyšlení. Pilotáž: Prezentace.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Brandýs n. L. – Stará Boleslav, Školní 291
Napoleon Bonaparte Václav Švec.
Napoleon Bonaparte a napoleonské války
ČESKO-BRATRSKÁ CÍRKEV EVANGELICKÁ
PRVNÍ SVĚTOVÁ VÁLKA.
Češi za první světové války
ANOTACE POLOŽIT ŽÁKŮM NĚKTERÉ OTÁZKY Z OBLASTI PRÁVNÍHO VĚDOMÍ
Naše země Evropa Francie Habsburská monarchie
Evropské právní dějiny
Raná řecká tyranida, Sparta
Jakobínská diktatura. Jakobínská diktatura Jak dopadl během francouzské revoluce král? Proč byl popraven? Kdo vládl po jeho popravě? Jak to asi vypadalo.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DĚJEPIS – 8. ROČNÍK Číslo DUM: VY_32_INOVACE_01
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Revoluce ve Francii
Vznik a podstata státu Lidstvo prožilo převážnou část své existence bez státu. Počátky státní organizace jsou kladeny do doby rozvinutějšího zemědělství.
EVROPSKÁ UNIE Hlavní orgány (11)
Habsburská monarchie do roku 1848
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
Velká francouzská revoluce
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
VELKÁ FRANCOUZSKÁ REVOLUCE
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Evropské právní dějiny
Revoluce v roce 1848 Revoluce v Rakousku.
Římská republika.
VY_32_INOVACE_VO.9.A.02 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_VO.9.A.02_typy_a_formy_statu.
Totalitarismus - shrnutí
Alexander Nikolajevič Romanov
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Francouzská revoluce – od republiky k císařství
REVOLUCE ROKU 1848.
1. světová válka.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Evropa v letech Věk revolucí.
Anglická revoluce
Riskuj.
Francie za vlády Napoleona III.
ČEŠI A NĚMCI SMĚŘUJEME K SAMOSTATNOSTI
Transkript prezentace:

 podmínkou pro vznik republiky=ústava  poslanci na ní pracují, Francie válčí dál  Francie velice oslabená – vzrůstají nepokoje a nespokojenost  soudní proces s králem Ludvíkem XVI. – je obviněn ze závažných zločinů proti republice  leden 1793 poprava krále Ludvíka XVI. (gilotina)  vyostření Francie s Velkou Británii – vyhlášení války  další prohry Francie – další zhoršení situace – ozbrojená povstání  radikální jakobíni využívají této situace – červen 1793 – ujímají se vlády

 jakobíni popravili své odpůrce – vládne jakobínská diktatura = JAKOBÍNSKÝ TEROR  veškerá moc – VÝBOR PRO VEŘEJNÉ BLAHO – V ČELE MAXIMILIEN DE ROBESPIERE: a) starali se o zahraniční i domácí politiku b) Obrana země proti vnitřním i zahraničním nepřátelům c) Dekret o podezřelých d) Vznikly zvláštní soudy e) Říjen 1793: obětí i královna Marie Antoinetta f) Zrušeno právo na obhajobu = Vrchol jakobínského teroru  1794 – povstání nespokojených,  Zmařeny ideály na poč. revoluce,  Rob. zatčen – i s dalšími gilo tinován

DIREKTORIUM A KONZULÁT  Pád jakobínů znamenal konec strachu  Francie zpustlá  Málo potravin  uzavření míru s některými státy  1795 – nová ústava  Výkonná moc: pětičlenné direktorium  obě rady měly moc zákonodárnou a tvořily shromáždění  volební cenzus vyšší než dříve  Někteří odpůrci republiky = monarchisté – 1795 pokus o povstání (návrat k situaci před revolucí)  povstání potlačeno Napoleonem Bonaparte

 Francie v době direktoria – vojenské úspěchy  Postupné zlepšování ekonomické i politické i společenské situace  Nutnou oporou Francie proto armáda  nutnost vlády „pevné ruky“  Vojenský generál N.B. – = státní převrat  místo direktoria v čele Francie: tři konzulové  skutečně ale vládl první konzul a to Napoleon  definitivní konec revoluce