Nejobecnější psychologický pojem – řada definic a přístupů. Většina obsahuje 3 základní oblasti : 1. Osobnost zahrnuje rozsáhlý soubor vlastností, procesů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Advertisements

Požadavky k získání známky
Předmět psychologie Předmět psychologie práce a organizace.
PSYCHICKÉ JEVY.
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
Mezi lidské vztahy a komunikace
Taktická příprava Michal Lehnert.
TYPOLOGIE OSOBNOSTI.
Přednáška Psychologie I. Povinnost k sobě. Stabilní vůdce = stabilní děti i oddíl Naší životním cílem by měla být práce na své osobnosti Snaha o sebezdokonalování.
Temperament.
Galénova teorie Pavel Holinka, Vojtěch Hruška, Jan Pospíšil, Veronika Kučerová, Barbora Lázňovská.
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
OSOBNOST.
Osobnost a temperament
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_MANAŽER_P2.
PSYCHICKÉ VLASTNOSTI OSOBNOSTI
Temperament Pavel Šuranský.
Struktura výuky.
Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy z psychologie Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ON.
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Typologie temperamentů
Psychologie koučování
ÚVOD DO PSYCHOLOGIE Milana Reichlová.
Výchovné a vzdělávací strategie a cíle ve výuce přírodopisu
TALENT ..
Teorie vzdělávání dospělých
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
TEORIE SPORTOVNÍHO TRÉNINKU
Psychické procesy, stavy a vlastnosti
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
Teorie a didaktika karate III Didaktika a trénink.
Sociální psychologie se zaměřením na sport
Vliv společenského prostředí na utváření osobnosti, sociální prostředí, komunikace a socializace.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-M O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Diagnostika osobnosti Seminář 6 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem hlavního města.
Osobnost Psychologická charakteristika. Definice osobnosti Nositel lidské psychiky Individuální jednota člověka, jednota jeho duševních vlastností Psychologický.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Dynamické vlastnosti osobnosti
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
OB21-VVP-HUM-OBN-MIK-U O s o b n o s t Mgr. Marie Mikulcová.
Trocha teorie nikoho nezabije …. VLASTNOSTI OSOBNOSTI OSOBNOST - souhrn vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, které tvoří celistvou strukturu.
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
Markéta Stará  Cíle školní TV  Vzdělávací, výchovné, zdravotní, socializační  Cíle vzdělávací oblasti “Člověk a zdraví“  ZŠ, středoškolské.
Psychická struktura osobnosti Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Duben 2016.
Fáze motorického učení fázeÚroveň zvládnutí poh. dovednosti Vnější projevyProcesy v CNSMentální aktivita I. Seznámení Velmi nízkáGeneralizace (souhyby,
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
Organizační formy práce v tělesné výchově
Osobnost člověka SPOLEČENSKÁ VÝCHOVA 3
Pohybové projevy Pohybová aktivita (souhrn celého pohybového chování jedince - mnohostranná pohybová činnost člověka, která se realizuje jeho pohybovými.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
CITY A JEJICH PROJEVY Mgr. Michal Oblouk.
PROFESE UČITELE Radek Šír.
Teorie vzdělávání dospělých
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Komunikace učitele se žáky
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Temperament, charakter, motivace
Psychologie koučování
OSOBNOST sportovce.
Kejřová Psychologie.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Prvky edukačního procesu
PODOBNOST A ODLIŠNOST LIDÍ
Transkript prezentace:

Nejobecnější psychologický pojem – řada definic a přístupů. Většina obsahuje 3 základní oblasti : 1. Osobnost zahrnuje rozsáhlý soubor vlastností, procesů a stavů, návyků, postojů, … 2. Osobnost se vyznačuje uspořádáním, strukturou dílčích momentů celého složitého systému 3. Osobnost vyjadřuje rozdíly mezi lidmi, jedinečnost člověka

1. Cholerik – Melancholik – Sangvinik – Flegmatik Vychází z antiky (Galén) – vyvážení 4 hlavních tekutin v těle ovlivňuje zdraví a nemoc, jejich poměr = temperament. Postupně se mluví o 4 temperamentech : Krev (Sanguis) – hlen (flégma) – žlutá žluč (cholé) – černá žluč (melaina cholé) 2. Pyknik – Leptosom – Atletik Kretschmer vychází ze stavby těla - endomorfní, ektomorfní a mezomorfní typy. Osobnost chápal jako převahu jednoho ze tří hypotetických hormonů v těle – dědičnost. 3. Introvert – Extrovert Autorem C.G. Jung – extrovert se orientuje na vnější svět a styk s lidmi, introvert na vnitřní prožívání. Každý typ má 4 podtypy podle převahy jednotlivých funkcí : myšlení, vnímání, cítění, intuice

A. Činnosti učitele (vychovatele) ve VVP :  výchovné  vzdělvací  řídící a organizátorské  plánovací a projektivní  administrativníé a ekonomické B. Nároky na psychickou činnost  odolnost a emoční stabilita B. Tělesná zdatnost a výkonnost

Integrovaný a otevřený systém – mění se, zahrnuje několik faktorů : A. TV-pedagogická zaměřenost  prestiž  zájem o TV a sport  vztah k dětem B. Vědomosti  obecné  speciální C. Pedagogické schopnosti a dovednosti  pohybové  didaktické - viz. dále  percepční - kognitivní dispozice (vnímání, poznávání, diagnostika, myšlení,…)  expresivní a komunikační - viz. dále  organizační – plánování, řízení, …  mentální a tvůrčí  akademické – další vzdělávání

Didaktické schopnosti a dovednosti vytyčení cíle obsah aktivit strategie dosažení cíle (metody, postupy,…) optimální zátěž průběžná a finální diagnostika (zpětná vazba)

Expresivní a komunikační schopnosti - prostředky komunikace : A. Nonverbální - gesta, mimika, činy,symboly, kódy, … B. Verbální  dialog - volný - zaměřený  monolog - referát, výklad, přednáška, povely, příkazy

Očekávaný způsob chování a reakcí v specifických situacích :  informátor - srozumitelné předání podstatných informací, pohotové odpovědi na dotazy  důvěrník - schopnost přijmout a uchovat svěřené důvěrné informace  ukazňovalel - přiměřené prostředky, přirozená autorita  motivátor - zaujmout, získat  vychovatel - očekávané reakce v určitých situacích, přiměřené reakce, důslednost, …

Dle způsobu distribuce vlivu ve VVP:  autokrat - nepřipouští diskusi, řídí VVP dle vlastního uvážení  demokrat - řízení VVP ve spolupráci s žáky – nabízí varianty, výběr dle většinového názoru  liberál - VVP „řídí“ žáci Dle způsobu práce a metod ve VVP:  tradicionalista - osvědčené, standartní metody a postupy  inovátor - nové, neotřelé metody a postupy,předem připravené a promyšlené  impovizátor - inspirace nastalou situací