ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_22_Přírodopis 7.ročník_List Téma: List CZ.1.07/1.4.00/21.1921 Vytvořeno: prosinec 2011.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
LIST.
Advertisements

Listnaté stromy a keře Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_55_Pr7_listnate_stromy_a_kere.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:VY_32_Inovace_ – Trávicí soustava III. (játra a střeva) Název sady:Přírodopis.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_05_Přírodopis 7.ročník_Vodní ptáci Téma: Vodní ptáci CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: srpen 2011.
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY LIST. Šablona : V/2 Sada: 2/13 Ověření ve výuce: Třída: 4 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci.
Kožní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_8_Kožní soustava Téma: Přírodověda.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Riskuj Botanika vypracovala Mgr. Monika Štrejbarová.
Fotosyntéza. Fotosyntéza je složitý proces probíhající v několika stupních v zelených částech rostlin. Účinkem světla za přítomnosti zeleného barviva.
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
MOŘŠTÍ ŽAHAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu) koráli vyskytují se v teplých mořích žijí v koloniích jedinci - polypi podobní nezmarovi živí se planktonem,
List Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor:Mgr. Jiří Hajn Název DUM:Svalstvo člověka – teorie Název sady:Přírodopis – lidské tělo Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_10_Přírodopis 7.ročník_Lesní stromoví ptáci Téma: Lesní stromoví ptáci CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno:
Pletiva Botanika vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy:Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu:Moderní škola Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Vegetativní orgány Kořen
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Hluchavkovité (Lamiaceae)
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Kapraďorosty Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi a se základním systémem ostnokožců.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_31_ opakování: list
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ORGÁNY TĚL SEMENNÝCH ROSTLIN
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Stonek Biologie 1. ročník.
Přírodopis – 6.ročník Rostlinná buňka VY_32_INOVACE_
Hluchavkovité (Lamiaceae)
AUTOR: Lenka Hrnčířová
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Krytosemenné rostliny
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
HADI /po výkladu si zapiš do sešitu/
KOŘEN ROSTLINY - založen již v zárodku semene, při klíčení vyrůstá
LIST.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Různé podmínky života na Zemi
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název projektu: Moderní škola
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Název školy: Základní škola Městec Králové
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
AUTOR: Lenka Hrnčířová
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Neživá příroda - vzduch
LIST 26. července 2013 VY_52_INOVACE_210108
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
Růžovité 2 - čeleď pojmenovaná po královně květin - růži 1.
Krytosemenné rostliny
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Transkript prezentace:

ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_22_Přírodopis 7.ročník_List Téma: List CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: prosinec 2011

Anotace Přírodopis, 7. ročník, List Prezentace k výkladu 1)Funkce listu 2) Postavení listů na stonku 3) Vnější stavba listu 4)Složené listy 5)Vnitřní stavba listu 6) Přeměny a význam listů 7) Sukulenty

List 1 2 3

List funkce 1)probíhá zde fotosyntéza 2)výměna plynů pomocí průduchů – respirace - biologická oxidace živin - nejdůležitější proces umožňující získat energii z orga- nických látek - rozklad látek na jednodušší 3)vypařování vody – průduchy

postavení listů na stonku - listy vyrůstají na stonku z tzv. uzlin 1)střídavé postavení listů - z uzliny vyrůstá vždy 1 list 2) vstřícné postavení listů - z uzliny vyrůstají 2 listy proti sobě 3) postavení listů v přeslenu - z uzliny roste více listů

4

vnější stavba listu - řapík, čepel, žilnatina - u některých rostlin chybí řapík, list přisedá čepelí – přisedlé listy 5

jednoduché listy - souvislá čepel – 1 list tvary listů srdčitý okrouhlý kopinatý 1,6 2,7 8

klínovitý jehlicovitý vejčitý obvejčitý jinan borovice buk šácholan 3,

okraje listů celokrajný pilovitý zubatý vroubkovaný laločnatý 13

složené listy - čepel listu je rozdělena na několik samostatných lístků uspořádání složených listů 1) dlanitě složené 2) zpeřené 14 15

vnitřní stavba listu - svrchní strana – celistvá pokožka, pod ní pletivo s velkým obsahem chlorofylu – asimilační pletivo, kde probíhá fotosyntéza - na spodní straně – průduchy – výměna kyslíku a oxidu uhličitého mezi rostlinou a prostředím 16

přeměny listů 1)úponky – hrách 2)trny – dřišťál význam listů 1)potrava býložravců 2)potrava člověka – zelí, špenát 3)léčivé látky 4)koření – bobkový list, majoránka, oregáno 5)čaj

sukulenty rostliny, které umí shromažďovat ve svém těle (stonku nebo listech) vodu přizpůsobení k přežití v suchých oblastech 1) méně průduchů 2) redukovaná forma růstu, tělo není tolik větvené jako u běžných keřů nebo stromů 3) povrch je opatřen proti rapidnímu vysoušení voskem, chloupky

17

ČABRADOVÁ, Věra; HASCH, František; SEJPKA, Jaroslav a kol. Přírodopis 7- učebnice pro ZŠ a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2005, ISBN č.3,9 č.5 č.1,6 č.7,2 č.8 č č.11 č.12 Použité zdroje

č č.14 pped_and_scaled.jpg/330px-Tomato_leaf_stomate_cropped_and_scaled.jpghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/85/Tomato_leaf_stomate_cro pped_and_scaled.jpg/330px-Tomato_leaf_stomate_cropped_and_scaled.jpg č č.4 _cepeli.gifhttp://web2.mendelu.cz/af_211_multitext/obecna_botanika/obrazky/organologie/okraje _cepeli.gif č.13 č. 17