 III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  VY_32_INOVACE_96  Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/21.1996  Jméno autora: Mgr. Gita Vespalcová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝPOČET ČISTÉ MZDY VY_32_INOVACE_12_1_5 VÝPOČET ČISTÉ MZDY Autor: Ing. Jana Rauscherová Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace Gymnázium a Střední.
Advertisements

Název školy Základní škola a Mateřská škola Ploskovice, p.o., okres Litoměřice Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Název projektu„Zlepšení kvality vzdělávání.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53 Jméno autora: Mgr. Roman.
 Název školy: ZŠ Pr ů honice, Školní 191, p ř ísp ě vková organizace  Název a č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_44  Autor: Zde ň ka Matoušová  Období:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.3 Starověký Egypt – přírodní a životní podmínky, společnost.
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: boj, právo, vláda Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012 Anotace: podpora.
Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): říjen 2012 Ročník: osmý Tematická oblast: Matematika - druhá mocnina čísla Téma: Opakování.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Ing. Jaromír Šmíd Název : VY_32_INOVACE_01_Počátky.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
RENESANCE STOLETÍ Mgr. Iveta Vališková
ANTIKA 4 DĚJINY ŘÍMA.
ČISTOTA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Člověk a vývoj civilizace
Práce s textem VY_32_INOVACE_1B_20
ŠKOLA: Základní škola a Mateřská škola Nemilany
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_53
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Co víš o své vlasti 4.roč. 4. ročník.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Hra ke zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové Sviny
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Téma (název prezentace)
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
VY_32_INOVACE_47_TK projekt v rámci vzdělávacího programu
Skupiny DĚ, TĚ, NĚ, BĚ, PĚ, VĚ, MĚ
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
NÁZEV ŠKOLY BRÁNA, základní škola a mateřská škola  Kollárova 456, Nová Paka ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV PROJEKTU Rozvoj čtení a.
Má země Česká republika.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_32_INOVACE_190 Tomáš Nový osmý kraje ČR
Téma (název prezentace)
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Ovládnutí Středomoří.
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Anotace: Prezentace pro 6. ročník k výkladu a procvičení učiva.
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_264_ČJ
STÁTNÍ SYMBOLY ČESKÉ REPUBLIKY Poznáváme státní symboly
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_07_DĚJEPIS
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Transkript prezentace:

 III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  VY_32_INOVACE_96  Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/  Jméno autora: Mgr. Gita Vespalcová  Datum vytvoření: Duben 2012  Ročník: 6. základní školy  Vzdělávací oblast: Člověk a společnost  Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov  Vzdělávací obor: Dějepis  Tematický okruh: Dějepis 6. – 9. ročník  Téma: Starověký Řím. Piškvorky

Metodický list  Prezentace má dětem pomoci připomenout si vývoj starověkého Říma.  Opakování je formou hry piškvorky. Cílem je vytvořit všemi směry řadu čtyř stejných symbolů, buď O nebo X.  Děti si na hlavní vybírají očíslovaná políčka. Kliknutím na ně se dětem otevře stránka s otázkou. Svoji odpověď si mohou zkontrolovat kliknutím na.  Domečkem se děti vrací zpět do hlavní nabídky. Políčko změnilo barvu na šedou. Šedá políčka označují nezodpovězené otázky. Tato políčka zůstanou neutrální. Pokud byla odpověď správná, kliknou na políčko ještě jednou a ono se zbarví do oranžova X. Dalším kliknutím se zbarví do modra O. Děti si vyberou svůj symbol.  Hra končí spojením čtyř políček, vytvořením piškvorku, nebo vybráním všech herních polí.

Starověký Řím Piškvorky

13 1XO2X O3 XO 4XO 5XO 6XO7 XO 8 X O 9 XO 10X O 11XO12XOXO14XO15XO 16 XO 17 XO 18 XO 19 X O 20XO 21XO22 XO23XO24XO25XO

Romulus a Remus  Kdo podle pověsti založil město Řím? 1

Na Apeninském poloostrově  Kde se usadily kmeny Latinů? 2

Tiber  Jak se jmenuje řeka protékající Římem? 3

K Etruskům  K jakému národu patřili poslední tři římští králové? 4

Patricijové  Jak se označovali bohatí, urození, plnoprávní Římané? 5

Scipio Africanus  Jak se jmenoval římský vojevůdce, vítěz nad kartaginským Hannibalem? 6

Věc veřejná  Jak byste přeložili latinská slova res publica? 7

Konzulové  Kdo měl v období římské republiky v rukou nejvyšší politickou moc? 8

Bonus! 9

Senát  Kdo postupně nahradil konzuly a do svých rukou přebral politickou moc? 10

Plebejové  Jak se označovali svobodní, neurození a neplnoprávní Římané ? 11

Forum Romanum  Jak se jmenovalo místo, kde byl vyvěšen zákon dvanácti desek? 12

Pyrrhovo vítězství  Víš, jak se označuje příliš draze získané vítězství, které se v okamžiku získání stává pro vítěze bezcenným? 13

Mezi patriciji a plebeji  Zákon dvanácti desek znamenal právní dohodu mezi kterými skupinami obyvatel? 14

Spor o Sicílii  Co bylo příčinou první punské války? 15

Hannibal  Jak se jmenoval nejvýznamnější kartaginský vojevůdce? 16

Z Hispánie  Odkud pocházel nejznámější kartaginský vojevůdce? 17

Bonus! 18

Gaius Julius Caesar  Jak se jmenoval správce provincie Galie, pozdější doživotní římský diktátor? 19

Botička  Co znamená v překladu z latiny označení Caligula?  Jmenoval se tak jeden z římských císařů. 20

Kapitol  Jak se jmenovalo místo, kde stával chrám bohyně Junony a bývalo tam hejno jejích posvátných hus? 21

Sicílii  Kterou provincii získali Římané jako první? 22

U Kann  Ve které bitvě zvítězil kartaginský vojevůdce Hannibal? 23

Císaři Neronovi  Komu se pravděpodobně neprávem připisuje zapálení Říma? 24

Romulus Augustus  Jak se jmenoval poslední vládnoucí západořímský císař? 25

Použité obrázky a symboly  Microsoft Office - klipart