Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Mgr. Klára Tesařová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Advertisements

Slovní úlohy o pohybu.
Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy o společné práci
Slovní úlohy řešené rovnicí II.
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Slovní úlohy o společné práci − 3
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Slovní úlohy o společné práci
Slovní úlohy na společnou práci
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Slovní úlohy o společné práci
řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (2. část)
Slovní úlohy o společné práci
Řešení lineárních rovnic o jedné neznámé
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Milan Hanuš PŘEHLED UČIVA Výuka anglického, německého jazyka a matematiky.
Lineární rovnice Lineární rovnice s jednou neznámou máj vzorec
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Slovní úlohy o společné práci
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – společná práce 3 VY_42_INOVACE_29 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Slovní úlohy řešené rovnicemi
Soustava kvadratické a lineární rovnice
Soustava lineárních rovnic
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
3.3 SLOVNÍ ÚLOHY - lineární rovnice Mgr. Petra Toboříková.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_20_Slovní úlohy o pohybu Téma:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Slovní úlohy o společné práci − 3. Jak při řešení slovních úloh postupovat? 1. Pozorně si přečti text úlohy (raději několikrát). 2. Mezi neznámými údaji.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 3.5 – 3.11 Lineární rovnice, slovní úlohy Název sady: Matematika pro.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_072.MAT.01 Hospodářské výpočty 2 – Trojčlenka.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Řešení slovních úloh rovnicemi
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
Řešení slovních úloh rovnicemi
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
3.7 SLOVNÍ ÚLOHY vedoucí na soustavy lineárních rovnic
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy na společnou práci
Slovní úlohy o společné práci − 2
Slovní úlohy o společné práci
Slovní úlohy o pohybu Varianta 1: Pohyby proti sobě (1. část)
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu.
Slovní úlohy o pohybu.
Transkript prezentace:

Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Mgr. Klára Tesařová

Škola pro budoucnost Školní vzdělávací program

MATEMATIKA - Slovní úlohy 1. ročník ekonomické lyceum Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

● V textu vyhledáme veličinu (x, y, u, apod.) ● Vyhledáme všechny známé údaje a jimi vyjádříme s pomocí neznámé všechny podmínky ● Sestavíme rovnici ● Provedeme zkoušku dosazením do textu a zjistíme, zda vše vyhovuje zadaným podmínkám Postup pro řešení slovní úlohy 4

Příklad 1: 5 Na úpravě terénu pro stavbu věžového domu pracují tři mechanizované stavební čety. První četa by práci vykonala za 12 dní, druhá za 20 dní, třetí za 15 dní. Za jak dlouho splní celý úkol společně? ……………… počet dní ke splnění úkolu …………… denní výkon (za jeden den bude splněna celého úkolu)

6

Příklad 2: 7 Kolik vody je třeba přilít ke 100 gramům 80% (vodného roztoku) lihu, aby vznik líh 64%?

Příklad 3: 8 První dělník by splnil sám požadovaný úkol za 18 dní, druhý dělník za 24 dní. Pracovali společně 10 dní a pak práci dokončil sám první dělník. Za kolik dní dokončil úkol první dělník? Kolik dní celkem trvalo splnění úkolu?

Příklad 4: 9 Železná kolejnice 25 m dlouhá při zvýšení teploty o 1°C zvýší svou délku o 0,28 mm. Kolejnice byly položeny při teplotě 15°C a byla mezi nimi ponechána 12 mm mezera. Přitom teplota za parného dne může stoupnout až na 40°C. Byla ponechána mezera dostatečně velká?

10 Příklad 5: Železná kolejnice 25 m dlouhá při zvýšení teploty o 1°C zvýší svou délku o 0,28 mm. Kolejnice byly položeny při teplotě 15°C a byla mezi nimi ponechána 12 mm mezera. Přitom teplota za parného dne může stoupnout až na 40°C. Byla ponechána mezera dostatečně velká?

Řešte slovní úlohy: 11 1.Určete dvě čísla, z nichž jedno je o 10 větší než druhé, víte – li, že rozdíl druhých mocnin obou čísel je 400. (15, 25) 2.Číslo 57 rozdělte na dvě čísla taková, aby rozdíl druhých mocnin byl zase 57. (29, 28) 3.Kolik litrů vody 48°C teplé je nutno přidat do 1,2 hl vody 8°C teplé, aby směs měla teplotu 24°C? (80 l) 4.Z místa A vyjde chodec rychlostí 6 ; z místa B vzdáleného 27 km od A v opačném směru vyjede současně s ním cyklista rychlostí 24. Kdy a kde se potkají? (za 1:30 min; 9km od A) 5.V pololetí mělo ve třídě 1. B vyznamenání 25% žáků. Na konci roku přibyli k vyznamenaným ještě tři žáci, takže vyznamenání měla pak žáků ze třídy. Kolik žáků bylo ve třídě 1. B? (36)

Děkuji za pozornost.