Hasicí přístroje Bc. Balonová Soňa MŠ, ZŠ a SŠ Karviná, příspěvková organizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
BEZPEČNOSTNÍ PŘEDPISY PŘI PRÁCI NA ELEKTRICKÝCH ZAŘÍZENÍCH .
Advertisements

Hašení & zacházení s hasícím přístrojem
aneb co čím se ha sí a nehasí
BACKDRAFT FLASHOVER ROLLOVER
HASIČI 150 let.
Vodiče elektrického proudu.
Aktivita č.5: Tajemství chemie
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 8 Autor: Lenka Poláková
Školení zaměstnanců z PO
HARDWARE PC Uvnitř počítače.
Vzduch a hoření Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Teorie hašení – Hasební látky
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
ZÁSTUPCI OXIDŮ.
Redoxní děje = oxidačně redukční
= velké, náhlé a nečekané neštěstí způsobené živlem
Hoření.
IV. S K U P I N A.  Císař Sicilský Germány Snadno Pobil  Co Si, Gertrůdo, Snědla: Plumbum?  Cudná Simona Gertrudu Snadno Pobuřovala.
Toxicita hasiv Toxicita je vlastnost chemických sloučenin, spočívající ve vyvolání otravy osob nebo zvířat, které látku požily, vdechly nebo absorbovaly.
Druhy teploměrů Prezentace do fyziky.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o ohni
HOŘENÍ HAŠENÍ RZ
ZIMA …a činnosti s ní spojené
POŽÁRNÍ OCHRANA.
Digitální učební materiál
TĚLESA A LÁTKY Fy - prima Yveta Ančincová.
OPAKOVÁNÍ TÉMATICKÉHO CELKU. Opakování tématického celku. 1. Vyjmenujte druhy ručních pil. 2. Popište jednotlivé druhy pil. 3. Uveďte parametry pil. 4.
Značení mobilní požární techniky
Nekovy 1 Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Modernizace výuky na ZŠ ORLÍ LIBEREC“ reg. č. CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Pavlína Lejsková ZŠ praktická.
Vodivost látek.
Bezpečný dům (z hlediska požární ochrany)
POŽÁRY VY_32_INOVACE_ 14 Požáry.
ELEKTRICKÝ PROUD V PEVNÝCH LÁTKÁCH
Mimořádné události Živelní pohromy
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Vodiče elektrického proudu.
s výskytem nebezpečných látek.
SDH MILOVICE.
Hasící přístroje Kateřina Jedličková
Bezpečnost práce na počítači
PROSTŘEDKY PRO HASEBNÍ ZÁSAH Kateřina Scholasterová SDH Jančí.
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky 1. Požární ochrana Obor:Elektrikář.
Požáry a hasicí přístroje Obr. 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu
Ch_020_Hoření Ch_020_Chemické reakce_Hoření Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Elektrické ohřívače vody.
 Hoření - chemický děj - vzniká teplo, světlo a látky odlišných vlastností, než má hořící látka - zpravidla se projevuje plamenem (sloupec hořících,
CAS – cisternová automobilová stříkačka převáží Hasiče 1+3 nebo 1+5 Materiál, vybavení Čerpadlo Hasivo- Vodu -Pěnidlo.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně AUTOR: Bc. Petr Poledník NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Počítačové systémy ČÍSLO.
Dobrý sluha, ale zlý pán Chemie – 8. ročník Autor: Mgr. Jitka Pospíšilová.
Požární prevence. Obsah  Legislativa  Základní povinnosti občanů  Chování při zjištění požáru  Hoření a nebezpečí sním spojená  Hašení.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o uhlíku a jeho oxidech. Klíčová slova:
8. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_11_Vzduch.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
POŽÁRNÍ OCHRANA aneb co čím se ha sí a nehasí
Skupenství látek NÁZEV ŠKOLY
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
VODA, VZDUCH, KYSLÍK, HASICÍ PŘÍSTROJE
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
PLYNY- TECHNICKÉ PLYNY
Důlní elektrické přístroje
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
aneb co čím se ha sí a nehasí
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Chemie, Významné oxidy Autor: Ing. Světlana Hřibalová.
Hoření je chemická reakce, při níž vzniká teplo a světlo.
Transkript prezentace:

Hasicí přístroje Bc. Balonová Soňa MŠ, ZŠ a SŠ Karviná, příspěvková organizace

Hasicí přístroj je prostředek požární ochrany. Existuje několik druhů hasicích přístrojů.

Vodní hasicí přístroj Hasicí látkou je voda. Nelze hasit elektrická zařízení pod napětím. Vhodné pro hašení požárů pevných látek.

Pěnový hasicí přístroj Kromě vody obsahuje pěnidlo. Pěna izoluje hořící látky od vzdušného kyslíku. Používá se k hašení hořlavých kapalin. Nesmíme hasit elektrická zařízení pod napětím, protože pěna je vodivá.

Práškový hasicí přístroj Hasivem je jemný speciální prášek. Velká výhoda – je nevodivý. Je vhodný k hašení elektrických zařízení pod napětím.

Sněhový hasicí přístroj Hasivem je oxid uhličitý. Vypadá jako sníh, má velmi nízkou teplotu. Využívá se k hašení plynů a hořlavých kapalin a elektrických zařízení pod proudem.

Je určen pro hašení elektronických přístrojů, především výpočetní techniky. Speciální hasicí přístroj pro elektroniku a počítače Nezpůsobuje termický šok - chrání požárem nezasažené součásti, např. hard disk apod.

guisherABC.jpg/308px-FireExtinguisherABC.jpg Použité zdroje: