Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_65 Jméno autora: Mgr. Roman.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Advertisements

OBEZITA.
VII. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Fyzika - mechanika.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název OP OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Ve třídě je 24 dívek a 8 chlapců. Jakou procentuální část třídy tvoří chlapci? Co tvoří základ? Základ je 100 % Základ je celkový počet dětí ve.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_ 4 2_INOVACE_.
Poločas rozpadu © Petr Špína 2012 VY_32_INOVACE_C
Poruchy výživy. Pavel Šuranský.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Elektronický materiál byl vytvořen v rámci projektu OP VK CZ.1.07/1.1.24/ Zvyšování kvality vzdělávání v Moravskoslezském kraji Střední průmyslová.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_765.
Funkce Lineární funkce
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:IV/2Č. materiálu:VY_42_INOVACE_.
Shrnutí učiva I Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
VY_32_INOVACE_M.2.12 _Násobení a dělení č.3_ prezentace
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/
Výpočet denního energetického výdeje
Terénní testy a jednoduché funkční zkoušky
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_21_19 Název materiáluMetodický.
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně Mgr. Klára Tesařová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_ INOVACE _ 7 Jméno autora: Mgr. Marcela Chalúpková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jméno autora: Mgr. Roman Holoubek Datum vytvoření:
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Slovní úlohy s procenty VY_42_INOVACE_18_01. Opakování - procenta Doplň: Základ je % % %
Příjem a výdej energie. V čem měříme množství energie? Množství energie (ať již obsažené v potravinách či potřebné pro správnou funkci našeho těla) měříme.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_33  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_01 Mechanická.
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Funkce Lineární funkce
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_14_Slovní úlohy
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Základní škola Čelákovice
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Petr Vejrosta NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_20 Slovní.
Bazální metabolismus Výpočet denního energetického výdeje
Funkce Lineární funkce
JIHOMORAVSKÝ KRAJ – PRŮMĚRNÁ RYCHLOST
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLEM 60, 70, 80, 90
DĚLENÍ ČÍSLEM 3 Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
DEFINICE FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Sčítání a odčítání do 100 Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá Autor: Mgr. Ivana Pavlíčková Název: VY_32_INOVACE_19_Scitani a odcitani do.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
1.6 Přímá a nepřímá úměrnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Transkript prezentace:

Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_65 Jméno autora: Mgr. Roman Holoubek Datum vytvoření: srpen 2011 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Tematický okruh: Slovní úlohy Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/

Příklad 1 Šárka vážila na konci roku při své výšce 168 cm, 81 kg, a proto si do nového roku dala předsevzetí, že zhubne o 13 kg. Do konce srpna zhubla o 8 kg. Vyjádři v procentech, jakou část úkolu již splnila. Řešení: 100 %……………………… kg 1 %………………13 : 100 = 0,13 kg ? %…………………………..…8 kg ———————————————— ? %……………………..8 : 0,13 = 62 %

Příklad 2 V České republice je pouze 1,6 % celoživotních abstinentů a 4,3 % lidí, kteří pijí alkohol jen zcela výjimečně. Urči počet lidí, kteří zcela abstinují a počet lidí, kteří pijí alkohol jen výjimečně, jestliže je v České republice lidí. Řešení: [ osob; osob]

Příklad 3 V roce 2004 zemřelo v České Republice na zhoubný nádor lidí, přičemž v přepočtu na obyvatel to bylo 285,8 lidí. Urči počet obyvatel České republiky v roce Řešení: [ obyvatel]

Příklad 4 Petr, Pavel a Mirek si rozdělili palačinku o hmotnosti 250g v poměru 2 : 3 : 5. Energetická hodnota 100g palačinky je 1122 kJ. Kolik gramů palačinky snědl každý z nich a jaká byla energetická hodnota dané části? Řešení: [Petr - 50 g, 561 kJ; Pavel - 75 g, 841,5 kJ; Mirek g, 1402,5 kJ]

Příklad 5 Energetická hodnota 10g hrušky je 27 kJ. Sestrojte graf závislosti energetické hodnoty na hmotnosti tohoto ovoce. Kolik kJ přijmeme, když sníme 0,5 kg hrušek? Řešení:

Příklad 6 Víme, že maminčin energetický výdej za hodinu práce činil 645 kJ. Jak dlouho kterou práci dělala, jestliže víme, že luxovala (1200 kJ/h) a utírala prach (300 kJ/h). Řešení: [luxovala 23 minut, utírala prach 37 minut]

Příklad 7 O kolik procent je vyšší energetický výdej běžce, který bude 45 minut běhat rychlostí 14 km/h než chodce, který bude stejně dlouho chodit rychlostí 6 km/h? Energetický výdej při běhu danou rychlostí je 3658 kJ/h, při chůzi danou rychlostí 1000 kJ/h. Řešení: [266 %]

Příklad 8 Pavel,který pracoval jako programátor a většinu dne strávil u počítače se rozhodl, že musí něco udělat se svojí hmotností, jelikož při odhadu množství tuku v těle, pro které použil tělesný hmotnostní index BMI dostal při své výšce 185 cm číslo 27,5, což je klasifikováno jako nadváha. BMI vypočteme jako podíl hmotnosti a druhé mocniny výšky(m). Jaká je jeho hmotnost nyní a o kolik kg musí snížit svoji hmotnost, aby BMI byl 25? Řešení: [94,1 kg; 8,5 kg]

Příklad 9 V roce 2005 kouřilo v České republice lidí, přičemž polovina z toho byly děti a mladiství do 18 let. Kolik kuřáků by bylo v České republice a jaký procentuální pokles by to znamenalo, jestliže by přestal kouřit každý čtvrtý dospělý a každé druhé dítě a mladiství do 18 let? Řešení: [ kuřáků; pokles o 37,5 %]

Příklad 10 Alkohol je průměrně spalován konstantní rychlostí 0,1 g čistého alkoholu na 1 kg tělesné hmotnosti za 1 hodinu. Jak dlouho bude odbourávat 75 kg vážící muž 94 g čistého alkoholu? Řešení: [12 hodin 32 minut]

Příklad na závěr Jedním z jednoduchých testů tělesné zdatnosti je Ruffierova zkouška, založená na měření tepové frekvence před a po zatížení. POSTUP: - nejprve vsedě změřte na zápěstí počet tepů TF1 za 15 sekund - proveďte 30 dřepů v pravidelném tempu 1 dřep za sekundu - ihned po výkonu usedněte a změřte počet tepů TF2 za 15 sekund - v klidu seďte a uklidňujte se po dobu 1 minuty - pak změřte počet tepů TF3 za 15 sekund

Hodnoty dosadíme do vzorce tzv. Ruffierova indexu (RI): Výsledek značí počet bodů, kterých jsme dosáhli. Pohledem do tabulky jednoduše zjistíme, jaká je naše zdatnost. RI = IndexZdatnost nižší než 0výborná 0,1-5velmi dobrá 5,1-10průměrná 10,1-15podprůměrná vyšší než 15nedostatečná

Zdroj archiv autora galerie MS Office zpusobeno- kourenim/ ezita_priciny_prevence_a_lecba zdatnosti