Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Advertisements

VY_32_INOVACE_54_MS_Word_ III. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Zoner Callisto 4 II. Pracovní prostředí editoru Úpravy objektů Křivky Text Vkládání obrázku Barevná výplň VY_32_INOVACE_60_Zoner_Callisto4_II.
VY_32_INOVACE_59_Zoner_Callisto4_I. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
Grafika – 3D Editor. Jaký 3D editor? •3D editorů je velké množství a výběr správného editoru nám velice usnadní práci •Některé jsou vhodné na průmyslový.
Zpracováno v rámci projektu SIPVZ 0120P2006
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Kreslení, kliparty, obrázky OLE, video
VÝPOČTY V TISKOVÝCH SESTAVÁCH SESTAVÁCH Lenka Buchtová, 4. y.
Grafický editor GIMP (9)
3D GRAFIKA ÚVOD DO 3D & Základy zobrazování
Vypracoval: Petr Němeček
VY_32_INOVACE_55_MS_Word_IV. Autor : Trýzna Stanislav Školní rok : 2011/2012 Určeno pro : šestý ročník Předmět: informatika Téma : základní orientace.
3D modelář – 2D návrh 3D rotačního tělesa VY_32_INOVACE_Arch2r0116Mgr. Jiří Mlnařík.
Tvorba štítků. Co jsou to štítky Zvláštní druh obecných sestav tvoří štítky. WinBase602 umožňuje vytvářet štítky libovolných rozměrů a parametrů, nejběžněji.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
3D modelář – primitivní tělesa, vlastnosti a transformace VY_32_INOVACE_Design1r0115Mgr. Jiří Mlnařík.
WinBase tiskové sestavy Návod Postupy Příklady.
EXCEL - GRAFY Obsah: Vytváření a úpravy grafů Příklady
Téma: Úvod do Corelu Photo Paint -11. díl
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
TISKOVÉ SESTAVY Michaela Žítková, 4. Y. Úkol: Vytvoření seznamu studentů pro hromadný výlet Úvod Program WinBase Postup při vytváření Závěr.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Autor:Jiří Gregor Předmět/vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Tematická oblast:Práce se standardním aplikačním programovým vybavením.
Zoner Callisto V této prezentaci najdete různé návody a rady jak pracovat s programem Zoner Calisto.
Jiří Simmer Pedagogická Fakulta, ZČU
Úloha - tlačítko VY_32_INOVACE_GR_783. TLAČÍTKO Zadání - vytvořte obrázek tlačítka GIMP: Postup: 1. Vytvoříme nový soubor o velikosti 88 x 31 pixelů,
OŘEZ VY_32_INOVACE_GR_796. Oříznutí obrázku Oříznutí snímku provádíme nejčastěji pří použití nástrojů Rotace a Perspektiva nebo chceme-li změnit poměr.
Grafický editor GIMP (9)
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
wordart wordart wordart wordart wordart wordart
Vložení základní adresy
Obrázky po stole VY_32_INOVACE_GR_790. OBRÁZKY ROZHÁZENÉ PO STOLE Zadání: Uspořádejte obrázky tak, aby působily jako náhodně rozházené po stole. Obrázkům.
MS EXCEL Charakteristika
V hledáčku k ompozice Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
BU51 CAD systémy RNDr. Helena Novotná. Obsah přednášek  Co potřebujeme z teorie  Ovládání a přizpůsobení AutoCADu (profily, šablony, pracovní prostory,
Corel DRAW Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
IrfanView (5). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Corel DRAW Úloha 3 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 1 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Corel DRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Inkscape – tvorba loga Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
CorelDRAW – vizitka (20). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Zatloukal Martin Název prezentace (DUMu): 3. Seznámení s programem Autodesk „Inventor“ – CAD Název sady: CNC.
2D A 3D CAD Systémy CAD. CAD CAD – Computer Aided Design (počítačová podpora konstruování). Počítačová podpora konstruování v oblastech: - Strojírenství.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Ing. Zatloukal Martin Název prezentace (DUMu): 6. Přenos modelu mezi programy „Inventor“ a „EdgeCAM“- základní nastavení.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_7B_10B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:7. Tematický okruh,
P(r)opletené kruhy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
ZONER CALLISTO Ovládání programu
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Rastrová grafika Základy práce s rastrovým editorem – program Gimp, ukázka č. 1 – „Hvězdné nebe s planetou“
Grafický editor GIMP (9)
Zoner Callisto Pracovní prostředí editoru
Booleovské operace v prostoru
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Kreslíme vektorovou grafiku (2)
TVORBA VIDEA Pinnacle Studio Michal Přidálek 3ma
Corel PHOTO-PAINT Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
CorelDRAW Úloha 4 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Corel PHOTO-PAINT Úloha 0 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
V hledáčku kompozice Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Corel PHOTO-PAINT Úloha 2 Zpracovala: Mgr. Jitka Hotařová
Transkript prezentace:

Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97

Trojrozměrnosti můžeme docílit tiskem na plochu papíru a následným slepením modelu nebo prací v programu, který iluzi třetího rozměru vytváří

Na této adrese publikoval Josef Svoboda cvičení pro vektorový editor Draw „Nakreslete síť hrací kostky“ Doporučuji na tomto cvičení zopakovat poznatky s prací ve vektorovém programu Výsledný obrázek bude vypadat takto

Nyní vytvoříme iluzi Autodesk 3ds Max

Autodesk Zdarma pro studijní účely Kvalitní výuková videa (v angličtině)

Panel pro úpravu polygonové sítě Lišta nástrojů (pohyb, Snap, Rendr) Nástroje pro tvorbu a modifikaci Nástroje orientace Ovládání pohledu Zpět, uložit Menu Úvodní obrazovka

Základní tělesa Vybereme box Upřesníme jeho parametry

Změna objektů Nakreslíme kouli a umístíme ji tak, aby byla uvnitř krychle

Označení, výběr Posun Rotace Změna měřítka Pomocí nabízených možností upravíme poměr krychle a koule Vybereme nabídku složitějších objektů Compound object-Proboolean a ořízneme rožky Úprava objektů

Booleovské operace Union – sjednocení Intersection – průnik Subtraction - rozdíl Nakreslíme a nakopírujeme dostatečné množství kouliček Pomocí dobře zvolené nabídky dosáhneme požadovaného efektu

Dosáhneme toho, aby v jednotlivých stranách kostky vzniklo půlkruhové zahloubení V prostoru se stále orientujeme pomocí všech tří pohledů Odebírání hmoty

Subtraction - rozdíl Potřebujeme-li můžeme všechny objekty převést na polygonové sítě Při práci s kostkou pokračujeme v odebírání hmoty příkazem SUBTRACTION

Materiál V liště nástrojů je zakroužkován Material Editor Z této nabídky vybíráme materiálové a barevné možnosti

Osvětlení Vybereme ikonu pro osvětlení Z nabídky zvolíme denní osvětlení a příslušný stát Nebo nainstalujeme osvětlovací tělesa do požadované vzdálenost a úhlu

Renderování Pokud jsme nastavili požadované parametry Vybereme ikonu RENDERED zadání se přepočítá a zobrazí se konečný výsledek naší práce

Pokud práci s Autodesk 3ds Max zvládneme, můžeme vytvářet působivé modely Ukázky prací P. Hotař

Kontrolní úkoly Vymodelujte podle návodu hrací kostku, zvolte povrch a osvětlení. Na uvedené WWW adrese najděte návod na kreslení hrací kostky. Podle návodu model narýsujte, zopakujte vektorovou grafiku. Model kostky můžete dokončit vystřižením a slepením.