PRODEJNÍ CENA, SLEVA NA ZBOŽÍ PRODEJNÍ CENA - je určována tím, kolik je zákazník ochoten vydat ( jakou užitnou hodnotu přisuzuje výrobku či službě),

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní pravidla při finančním investování, rentabilita, riziko, likvidita Zdeněk Jelínek.
Advertisements

Tvorba cen v maloobchodě
Způsoby stanovení ceny
Trh a jeho zákonitosti.
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
Produkty finančního trhu
 Reakce bank na inflaci  Reakce podniků na inflaci  Může inflace nekonečně růst?  Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady.
EKONOMICKÝ A FINANČNÍ KOMENTÁŘ KOLOBĚHU I. Hodnota a)interní - celková hodnota nákladů b) externí - cena získaná za prodané výrobky a zboží
Firma a jejich cíle.
Cena v pojetí marketingu
 V tržním systému se ekonomické subjekty (na jedné straně výrobci, prodávající, na druhé straně nakupující zákazníci (domácnosti, firmy, vláda a státní.
Financování podniku Kalkulace – vyčíslení nákladů při výrobě
VÝNOSY, NÁKLADY, VÝSLEDEK HOSPODAŘENÍ
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Mikroekonomie I Investiční rozhodování a podnikání
Marketingový mix 4 P.
Cenová strategie Eduard Andráši.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Sportovní a podnikatelská střední škola, spol. s r.o.
Ekonomie, trh Uč. Str Ekonomie Ekonomie je věda, která zkoumá podstatu a fungování hospodářských vztahů.
Financování podniku Kalkulace – vyčíslení nákladů při výrobě slouží k tvorbě ceny sleduje strukturu a výši nákladů na ni závisí,zda firma prodělá,nebo.
Nabídka Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
PŘÍPRAVA VÝROBY str. 95 Hospodářský proces (opakování): Výroba
Charakteristika tržního systému Ing.František Balák Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY.
Inflace VY_32_INOVACE_ Inflace = všeobecný růst cen, tedy růst tzv. cenové hladiny - inflace se zjišťuje (míra inflace) porovnáním cen vybraných.
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
MARKETING.
Dokonalá konkurence (DK)
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK II.
HOSPODAŘENÍ PODNIKU listopad 2012 VY_32_INOVACE_EKO_060106
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
CHOVÁNÍ FIREM A TRŽNÍ STRUKTURA
Krátkodobý finanční majetek Bankovní účty Krátkodobé bankovní úvěry
Mezinárodní obchod a pohyb kapitálu
Majetek podniku a zdroje financování
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marie Grygarová.
Dlouhodobé financování podniku Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
EduCom Projekt Educom Tento projekt je financován evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Tento materiál vznikl jako součást.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZEK_715 Ročník: 2. Vzdělávací obor: M/01 Hotelnictví Téma: Písemná práce, tržní ekonomika,
Petr Machala. Kolik to stojí peněz? Hodinová mzda.
INFORMAČNÍ ZDROJE FINANČNÍ ANALÝZY
Ekonomie 1 Magistři Třetí přednáška Produkce v čase
TRH (tržní mechanismus)
Kapitálový trh Ekonomika podniku 2. ročník Kapitálový trh - zaměřuje se na umístění kapitálu ve finanční podobě - má dlouhodobou povahu, tzn. investice.
Hospodářský výsledek firmy Stanovení zisku Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Karel Zíka. Dostupné z Metodického portálu.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
ObligaceObligace. Obligace je dlužný cenný papír. Jeho vlastník má právo na vyplacení úroku a po uplynutí doby i vyplacení nominální hodnoty obligace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST Finanční stránka podniku. 3. ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Faktory ovlivňující nabídku a poptávku
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
Hodnocení a odměňování pracovníků OBSAH: 1.Výrobní faktory v podnikové činnosti 2.Majetek podniku a jeho členění 3.Členění z hlediska složení majetku podniku.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marie Hovorková. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje Národní.
F INANČNÍ ŘÍZENÍ FIRMY F INANČNÍ PORTFOLIO rozložení finančních investic firmy investice se liší výnosností a rizikem cílem je minimalizovat riziko Termínovaný.
NÁKLADY, VÝNOSY, HOSPODÁŘSKÝ VÝSLEDEK PODNIKU
Ekonomické vzdělávání I. – III. r./Kuchař - číšník
FINANČNÍ GRAMOTNOST Hospodaření podniku.
Právní postavení společníků
Marketingový systém řízení
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Výrobní činitelé v podniku
Ekonomika organizací Cíle organizace.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Tržní síly nabídky a poptávky, elasticita a její aplikace TNH 1 (S-3)
MAJETEK V PODNIKU A ZDROJE FINANCOVÁNÍ
Obchod, trh Základy hospodaření.
Selhání trhu: Monopoly TNH1 (S-6)
Transkript prezentace:

PRODEJNÍ CENA, SLEVA NA ZBOŽÍ

PRODEJNÍ CENA - je určována tím, kolik je zákazník ochoten vydat ( jakou užitnou hodnotu přisuzuje výrobku či službě), bere-li v úvahu své potřeby, dostupnou konkurenci a své příjmy - rozhodující vliv na cenu má situace na trhu - výše výrobních nákladů prodávajícího v podstatě není pro zákazníka zajímavá

PRODEJNÍ CENA - z hlediska dodavatele je požadovatelná cena zdola omezena vlastními náklady zvýšenými o určitý zisk pro dodavatele - dlouhodobě by měl být zisk vždy větší než kolik lze získat na úrocích z kapitálu vloženého na termínovaný vklad do banky nebo do tzv. bezpečných cenných papírů (státních obligací apod.), jinak nemá smysl podnikat

PRODEJNÍ CENA, SLEVA NA ZBOŽÍ

ZBOŽÍ S MOŽNOSTÍ SLEVY

Odkazy : adresarfirem.cz/x-cz/adr/ jpg