ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_11_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Zemědělská výroba Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast: Člověk a příroda OBSAH : Zemědělství, jeho rozdělení a hlavní oblasti
Anotace: Prezentace seznámí žáky se světovým zemědělstvím, jeho dělením a hlavními oblastmi Prezentace je určena pro žáky 9. třídy a pro interaktivní tabuli, doporučujeme ji při práci s učebnicí a internetem Své vědomosti si žáci mohou ověřit v závěrečných otázkách
Zemědělská výroba Zemědělství: je jednou s nejstarších hospodářských činností člověka v historii – je ovlivněno přírodními faktory – klima, půda, charakter reliéfu, výškové stupně - ale také socioekonomickými faktory - vyspělost státu, mechanizace výroby, doprava a poloha farmy…
Zemědělská výroba Zemědělská výroba má 2 základní složky: rostlinnou a živočišnou výrobu - ROSTLINNÁ VÝROBA – je základem světového zemědělství, na kterém se podílí 2 třetinami. Jde o pěstování plodin pro zvířectvo a člověka - ŽIVOČIŠNÁ VÝROBA – podílí se na světové zemědělské produkci 1 třetinou. Zajišťuje bílkoviny, průmyslové suroviny…
Mapa zemědělských oblastí světa
Otázky a úkoly 1. Na jaké složky se dělí zemědělská výroba? …rostlinná a živočišná 2. Jak se jmenují hlavní obilnice Ameriky? … prérie a pampy 3. Čím je ovlivněna zemědělská výroba? … přírodními a sociokenomickými faktory
Citace: Učebnice- NOVOTNÝ, Josef a kol. Zeměpis 9 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2008, ISBN Obr. 1.- MIYUKI MEINAKA. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: S.png