Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 33 AnotaceHistorie vývoje elektronických výpočetních systémů na konci 21. století Klíčová slovaInformatika, vývoj počítačů, kalkulátory, počítací stroje PředmětInformační a komunikační technologie Autor, spoluautorIng. Jiří Soukup JazykČeština Druh učebního materiáluPrezentace, výklad, samostudium, autotest Potřebné pomůckyPC, dataprojektor, interaktivní tabule, PC učebna Druh interaktivityVýklad pomocí prezentace, distanční samostudium, autoevaluační test Stupeň a typ vzděláváníStřední škola, učiliště Cílová skupina1. ročník, žáci 15 – 16 let, obor E, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami Speciální vzdělávací potřebyano ZdrojeVlastní zdroje a seznam - viz poslední strana Historie ICT – muzeum 1 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje VY_32_INOVACE_33_664
Historie ICT – muzeum Rozhovor na téma významu informací a počítání v dobách pravěku. 1. pravěk: Komunikace, předávání a záznam informace i počítání jsou podstatou jakéhokoli společenského života. Tedy už od pradávna:
Historie ICT – muzeum Rozhovor na téma pro jaké účely bylo malování a rytí v životě pralidí. 1. pravěk: Jeskyně a nálezy – Francie Lascaux:
Historie ICT – muzeum Rozhovor na téma pro jaké účely bylo malování a rytí v životě pralidí. 1. pravěk: Jeskyně a nálezy – Španělsko Altamira:
Historie ICT – muzeum 2. starověk: Diskuze naznačeného vývoje informatiky a počtářství a jejich použití.
Historie ICT – muzeum Diskuze na téma úpadku společnosti ve středověku, války, doba temna, … 3. středověk:
Historie ICT – muzeum Diskuze novověkého rozmachu přenosu, zpracování i archivace informací, (až k souvislosti s oběma sv. válkami,... 1.pol. 20. stol. ± ) 4. Novověk - 1:
Historie ICT – muzeum Diskuze k ICT ve 2. polovině 20. století ± Novověk - 2:
Historie ICT – muzeum 4. Novověk - 3: Diskuze na téma ICT na přelomu tisíciletí ±
Historie ICT – muzeum Diskuze na moderní ICT na začátku nového milénia ± Novověk - 4:
Historie ICT – muzeum Diskuze na téma „Cloud“ a jeho služby, možnosti, výhody i záludnosti, aneb: „Kam kráčíš informatiko?“ (Quo vadis informatics?) 4. Novověk – 5: Cloud – programy i data jsou umístěna na serverech používaných společností
Historie ICT - muzeum – vyhodnocení Doporučení do učení i do života: Zůstaň člověkem nad věcí, nestaň se otrokem žádných technologií. Pochvala za trpělivost a snahu při výkladu Buď trpělivý
13 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje Vlastní zdroje a vytvořené materiály Webové zdroje: vedci-stale-lamou-hlavy Emotikony – kliparty programu MS Office: -emotikony a kliparty sady MS-Office, dostupné také na
14 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁSTŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje Webové zdroje - pokračování: Fotografie_Konstantin%C5%AFv+oblouk+%C5%98%C3%ADm-ch_ub- zid_20110.html?action=detail&mediaId= &mediaOrder=4 /tec_technika.aspx?c=A070216_183142_tec_technika_pka (seriál článků „Historie počítačů“) výřez ukázky