Phrasal verbs. Phrasal verbs (frázová slovesa) put on, get up. Phrasal verbs (frázová slovesa) jsou ustálená spojení slovesného tvaru a dalšího výrazu,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_14.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Directions – prepositions and verbs Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná slovní zásoba v angličtině Daily routines VY_22_INOVACE_12 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
ANOTACE Prezentace s výkladem a úkoly na použití některých způsobových sloves v anglickém jazyce. Druh učebního materiálu DUM Očekávané výstupy písemně,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
I wish, If only Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
FRÁZOVÁ SLOVESA (8.ročník)
Verb + -ing or infinitive
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Minulý čas prostý používáme, když hovoříme o určité době v minulosti, např. yesterday, on Monday, last summer/year/month, in 2002, four days ago. K infinitivu.
Minulý čas-Turning Point Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Mgr. M. Hašková Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Phrasal verbs VY_22_INOVACE_09 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Sloveso get VY_22_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Causal Clauses – Věty příčinné Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_103 ZŠ Jenišovice.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes I Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-4 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Tereza Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_16_Past simple x Past continuous Číslo projektu:
VY_32_INOVACE_Sei_II_04 ADVERBS OF FREQUENCY Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Adverbs of frequency Název sady: Project 2 Číslo projektu:
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA, HLUŠICE AUTOR: PAEDDR. VAŇKOVÁ MARCELA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_1A_20_CAN,
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: Mgr. Lenka Kulhavá NÁZEV: VY_32_INOVACE_ O 15 TEMA: ANGLIČTINA ČÍSLO PROJEKTU:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What did you do yesterday?
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What will you be able to do tonight? We will be able to dance tonight!
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.9.01_past_simple_and_ past_continuous Název: Past simple X.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Verbs about clothes II Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-5 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
Phrasal verbs Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
Present perfect I have been there two times..
The Passive.
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
Present simple and present continuous
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Datum:   Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Past simple and past continuous
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Competition 1 Revision vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
VY_32_Inovace_ Present perfect Project 3
Modal verbs.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
REVISION OF TENSES Anotace: Materiál je určen žáků 8
TÁZACÍ DOVĚTKY - QUESTION TAGS
PAST SIMPLE: minulý čas prostý
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Time prepositions Anotace: Materiál je určen pro žáky
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Phrasal verbs

Phrasal verbs (frázová slovesa) put on, get up. Phrasal verbs (frázová slovesa) jsou ustálená spojení slovesného tvaru a dalšího výrazu, např. put on, get up. Jedno sloveso se může pojit s mnoha různými výrazy a nabývat tak různých významů, např. put away, put on, put trough. Význam frázového slovesa nelze vždy odvodit z jeho jednotlivých složek, např. Put trough znamená ´přepojit'( telefonní hovor).Významy frázových sloves je třeba ověřovat ve slovníku.

Phrasal verbs Frázová slovesa dělíme podle stavby tvaru na tři typy: sloveso + příslovce 1) sloveso + příslovce* a předmět put on She put on the hat on. puton She put the hat on. in, on * Výrazy in, on apod. Se u frázových sloves chápou jako příslovce.

Phrasal verbs sloveso + příslovce 2) sloveso bez předmětu + příslovce I usually get up at seven o´clock. We looked up at the stars. I went to the window and looked out at the bridge.

Phrasal verbs sloveso + příslovce + předložka a předmět 3) sloveso + příslovce + předložka a předmět looking forward to We´re looking forward to your news. looked up to We looked up to the top of the buildings. face up to You have to face up to your responsibilities.Musíš se postavit čelem ke svým závazkům.

Phrasal verbs ● In ● Ann opened the door of the car and got in. ● I waited outside the house.I didn´t go in.

Phrasal verbs ON The bus arrived and I got on. I tried on my new shirt this morning.

Phrasal verbs Up We looked up at the sky. I usually get up early He stood up and left the room.

Phrasal verbs OFF Be careful! don´t fall off! Take off your coat! You can turn the lights off.

Phrasal verbs Away/off The boy ran away.(...ran off). Ann got into the car and drove away.(...drove off) Ann has gone away for a few days.

Phrasal verbs Over The wall wasn´t very high, so thief climbed over. Turn over and look at the next page.

Phrasal verbs ● Použitá literatura: ● Oxford Practice Grammar, Norman Coe, Oxford University Press, 2008