Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nová vozidla dodávaná k splnění závazku veřejné služby
Advertisements

Návrh parkování Návrh zastávek MHD.
Rekonstrukce severních mostů
Veselí nad Lužnicí – České Velenice
Doprava. Doprava Témata prezentace Dopravní muzeum Dresden DVB dopravní podnik Letiště Drážďany Stavba mostu Waldschlösschenbrücke Turistická atrakce.
MECHANIKA KOLEJOVÝCH VOZIDEL
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Rozdíly v pravidlech silničního provozu
Brienz Rothorn Bahn AG je malá společnost, která provozuje lokální ozubnicovou dráhu u městečka Brienz na břehu jezera Brienzersee, SV od Interlakenu.
Srovnávaná města: 1. Praha 2. Londýn 3. Paříž 4. Berlín 5. Athény 6. Budapešť 7. Vídeň.
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
STUDIE ROZVOJE DOPRAVY V AGLOMERACI CHOMUTOV-JIRKOV
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ
Praha – Ostrava Mohou zde vlaky vydělávat? PETR GOČ.
STRATEGIE SPOLEČNOSTI A JEJÍ ZÁMĚRY V ROCE 2014
Vypracovala: Žaneta Peikerová C1.B
Doporučené zdroje pro studium předmětu "Trakční vozidla MHD"
Podpora ekologicky příznivé povrchové dopravy
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Mgr. Jaroslava Jašová Název materiálu:VY_32_INOVACE_D Plzen.
Vysokorychlostní vlaky AGV. Počátky vlaků AGV První studie vztahující se k vlakům s obchodním názvem Automotrice Grande Vitesse (dále jen AGV) se datují.
EgroNet. Co je EgroNet  Projekt výstavy Expo 2000 v Hannoveru  Systém příměstské osobní dopravy  Spojuje Karlovarský kraj, Bavorsko, Duryňsko a Sasko.
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Řešení dopravní obslužnosti Odoleny Vody a letiště Vodochody
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
VYSOČINA.
Městská hromadná doprava v Ústí nad Labem
Plánování a organizace veřejné dopravy
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka
Úvod do pozemních komunikací
Tramvajová vozidla.
Zaniklé tramvajové provozy ČR – Mariánské Lázně TRAMVAJE V MARIÁNSKÝCH LÁZNÍCH Zaniklé tramvajové provozy – Mariánské Lázně1.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3418 NázevMěsta ČR Téma hodinyMěsta ČR PředmětVlastivěda Ročník/y/4.A.
Projekt EVO1 Jednočlánkové bezbariérové tramvajové vozidlo typu EVO1 člen skupiny
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
1 Současný stav veřejné osobní hromadné dopravy v městech ČR a její financování Ing. Miloslav Kulich předseda SDP ČR.
Eurotrans, Brno Po Brně - zeleně Překlad pro Brňáky: Po štatlu bez rychny.
Zaniklé tramvajové provozy ČR – České Budějovice TRAMVAJE V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH Zaniklé tramvajové provozy – České Budějovice1.
Zaniklé tramvajové provozy ČR – Jablonec nad Nisou
Po stopách UNESCO památek Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu Senovážné náměstí České Budějovice.
Balabenka Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků.
1 Název projektu: Pořízení trolejbusů MDPO, a.s..
Prezentace pro OS tramvají - Bratislava, Odbor Kolejová vozidla, Ing. Petr Tomala, Prezentace pro OS tramvají Bratislava.
Prezentace pro OS tramvají - Ostrava, Odbor Kolejová vozidla, Ing. Petr Tomala, Prezentace pro OS tramvají Ostrava.
Nákresný jízdní řád Grafické znázornění jízdy vlaku v nákresném jízdním řádu NJŘ = grafické znázornění časových poloh - jízdy vlaků na dané.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Zaniklé tramvajové provozy ČR Zaniklé tramvajové provozy – Těšín 1.
Riskuj - Jihlava Rozdělte se do skupin. Skupina, která je na řadě, si volí otázku. Pokud dobře odpoví, získá body, které jsou nad danou skupinou otázek.
Problematika dopravy na Rychnovsku
Sdružení dopravních podniků ČR odborná skupina TRAMVAJE
zasedání Odborné skupiny tramvaje při Sdružení dopravních podniků ČR
Materiálně-technické podmínky železniční dopravy
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Brienz Rothorn Bahn.
Písemnosti při organizaci a řízení podniku III
SDP – Autobusová skupina
Město Zwickau Zwickau (česky Cvikov či Zvíkov) je okresní město ve Svobodném státě Sasko a zároveň důležitým centrem západní části Saska čtvrté největší.
Charakteristiky provozu trolejbusové dopravy
Sdružení dopravních podniků ČR Odborná skupina TRAMVAJE
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
LOKOMOTIVA řady 380 aneb TAURUS po česku….
Železniční doprava 19. stol.
Lanové dráhy visuté pozemní.
zasedání Odborné skupiny autobusy při Sdružení dopravních podniků ČR
Prezentace pro OS tramvají
Současný počet tramvají v evidenci DPMO a. s.
Transkript prezentace:

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Všeobecný vývoj od roku 1989 Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava TRAMVAJE V JIHLAVĚ 1909 - 1948 Zaniklé tramvajové provozy – Jihlava

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Všeobecný vývoj od roku 1989 Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Jaroslav Huťka: Jihlava Městečko Jihlava na vršku stavěné na vršku stavěné z pevného kamene město jak říkanka, děda a čítanka kdo tiše poslouchá jistě si vzpomene Pánbůh ho postavil … Zaniklé tramvajové provozy – Jihlava

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Všeobecný vývoj od roku 1989 Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Několik slov o Jihlavě Německy IGLAU První zmínka roku 1233 1240 horní město – těžba a zpracování stříbra 1270 královská privilegia, kodifikace horního práva, mohutné opevnění, ražba mincí 14. století – pokles těžby stříbra Husité nikdy nedobyli, město na straně katolíků 1433 vyhlášena Basilejská kompaktáta – přiznání nároků na přijímání z kalicha V 18. a 19. století velký rozvoj soukenictví Do roku 1945 velký podíl obyvatelstva německé národnosti – německý jazykový ostrov 1951 městská památková rezervace Statutární město původně pouze moravské, dnes po obou stranách česko-moravské zemské hranice Dnes sídlo Kraje Vysočina, cca 50 tis. obyvatel Zaniklé tramvajové provozy – Jihlava

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Všeobecný vývoj od roku 1989 Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Masarykovo náměstí Zaniklé tramvajové provozy – Jihlava

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Všeobecný vývoj od roku 1989 Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Brána Matky Boží 1899 Zemský hraniční kámen Čechy – Morava Zaniklé tramvajové provozy – Jihlava

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Všeobecný vývoj od roku 1989 Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Zaniklé tramvajové provozy – Jihlava

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Všeobecný vývoj od roku 1989 Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava 1871 Rakouská severozápadní dráha (Znojmo – Kolín) staví nádraží 2 km od městského katastru – bez překlenutí hlubokého údolí řeky Jihlavy 1887 trať do Veselí n. L – stanice Jihlava město Potřeba spojení města s nádražím 1906 rozhodnutí městské rady o stavbě elektrárny a malodráhy 1908 přijata nabídka firmy AEG Union, zahájen provoz elektrárny a stavba jednokolejné tratě 26.8.1909 zahájení provozu elektrické tramvajové dráhy Zaniklé tramvajové provozy – Jihlava

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Všeobecný vývoj od roku 1989 Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Rozchod 1 000 mm Stavební délka 3 102 m , 10 výhybek od roku 1934 3 180 m, 13 výhybek) 3 výhybny – km 0,46 Nádražní třída, km 1,45 Elektrické podniky a km 2,05 Josefské náměstí 8 zastávek Žlábkové kolejnice Maximální sklon 77,66 ‰ Napájecí napětí 500 V Zaniklé tramvajové provozy – Jihlava

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Všeobecný vývoj od roku 1989 Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Vlastní městská elektrárna s lokalizací vedle vozovny 2 dynama o výkonu 32 kW s dieselovým pohonem + nárazová akumulační baterie s kapacitou 93 Ah Jediný napájecí bod v km 1,36 Zaniklé tramvajové provozy – Jihlava

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Všeobecný vývoj od roku 1989 Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Vozovna se třemi vjezdy do haly, koleje pouze ve dvou vjezdech, třetí byl určen pro sklad materiálu. Odbočka do vozovny z objízdné koleje u výhybny Elektrické podniky. Zaniklé tramvajové provozy – Jihlava

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Všeobecný vývoj od roku 1989 Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Vozový park V roce 1909 dodány 3 motorové a 3 vlečné vozy z vagonky v Grazu (2 pro přepravu osob a 1 pro přepravu nákladu). Elektrická výzbroj AEG. V roce 1912 dodán z Grazu 4. vůz s výzbrojí Siemens MV - Délka 7 580 mm, šířka 1980 mm, výška 3200 mm, rozvor 2200 mm, váha 9 000 kg VV – Délka 7 000 mm, šířka 1950 mm, výška 3150 mm, rozvor 2700 mm, váha 5 000 kg Zaniklé tramvajové provozy – Jihlava

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Všeobecný vývoj od roku 1989 Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Změna zakrytí levých plošin ve směru jízdy 1944-1945 Skříň dřevěná, do poloviny vnější oplechování pak peřejky. 18 sedadel v podélném uspořádání. Vozy č. 1 -3 výkon 2x22 kW, vůz č. 4 2x29,4 kW. Nákladní vlečný vůz používán pro přepravu kusových zásilek a pošty – na náměstí u hlavní pošty zřízena odstavná kolej. Zaniklé tramvajové provozy – Jihlava

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Všeobecný vývoj od roku 1989 Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava V roce 1934 dodán 5. vůz z Moravskoslezské vagónky ve Studénce. Výzbroj Škoda Plzeň. Délka 8,3 m, váha 10 000 kg, výkon 2x40 kW. Skříň dřevěná, celé vnější oplechování. V letech 1943/44 objednány u firmy Škoda dva nové vozy. K jejich dodání nedošlo. Zaniklé tramvajové provozy – Jihlava

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Všeobecný vývoj od roku 1989 Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Jízdní řád byl přizpůsoben odjezdům a příjezdům vlaků na hlavním nádraží. Jihlavská tramvaj jezdila celý den i v noci. První odjezd z náměstí byl v 1,34 hod a poslední ve 23,41 hod. Provoz měl tedy pouze přibližně hodinovou noční přestávku. Jízdní doba v obou směrech byla 14 minut a většinou šlo o 2 až 3 spoje za hodinu. Zaniklé tramvajové provozy – Jihlava

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Všeobecný vývoj od roku 1989 Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Vysoké opotřebení ve válečných letech bylo předzvěstí zrušení tramvajové dráhy. V roce 1945 zpracovány varianty: obnova dráhy, zavedení trolejbusů anebo autobusů v rozšířené síti. Rada města rozhodla 17.12.1945 o zavedení trolejbusů. V roce 1946 byl tramvajový provoz začleněn do Západomoravských elektráren. 14.7.1947 poslední tramvaj u Hlavního nádraží. V provozu zůstal úsek Jatky – Masarykovo náměstí do 12.11.1948. Vozy po zrušení dráhy předány do Opavy. 19.12.1948 zahájen provoz trolejbusů. Zaniklé tramvajové provozy – Jihlava

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Všeobecný vývoj od roku 1989 Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Stavba dráhy v Komenského ulici a na náměstí. Zaniklé tramvajové provozy – Jihlava

Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Všeobecný vývoj od roku 1989 Zaniklé tramvajové provozy ČR - Jihlava Děkuji za pozornost Prezentace zpracována s použitím podkladů z publikace Povídání o tramvajích , trolejbusech a také autobusech v Jihlavě 1909-2009 od autorů Bajera, Nováka a Vobeckého – vydalo Dopravní vydavatelství Wolf Ústí nad Labem, roku 2009 Ing. Rudolf John Senior manager Pragoimex a.s. Pod náspem 795/12 Praha 9 john@pragoimex.cz Zaniklé tramvajové provozy – Jihlava