Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Památky Unesco Česká republika.
Advertisements

REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ 1. 07/ /21
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
BAROKO I..
Baroko.
Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/ Autor: Mgr. Vendula Báčová
Baroko.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
BAROKNÍ STAVBY V OPAVĚ Charakteristika barokní architektury
Barokní umění.
BAROKO Zámek Hořovice.
Baroko Život v barokní době.
Barokní architektura v českých zemích
17. a první polovina 18. století
Český Krumlov PAMÁTKY UNESCO v ČR neporušena další výstavbou
BAROKO Doba protikladů.
1/ Barokní architektura
Baroko, prvky baroka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Zimová. Vytvořeno dne Nový začátek (New start)
Kulturní památky UNESCO České republiky – 1. část
PRAHA – hl. město ČR Mgr. Ivana Antonová.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
PAMÁTKY UNESCO Martin VRZALA.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
České baroko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3612_České_baroko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod AutorŠárka Matějová Datum NázevVY_52_INOVACE_6_K.I.Dientzenhofer Ročník3.-4.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
Vypracovala: Mgr. Jana Jelínková
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Šablona III/2 BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_288_BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH.
HLAVNÍ PAMÁTKY ČESKÉ REPUBLIKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
Název školy: ZŠ Průhonice
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Název školy: ZŠ Průhonice
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Architektura do začátku 20. století.
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
PUZZLE Podpora výuky o stálých a tažných ptácích
Název učebního materiálu
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
MLÁĎATA ZVÍŘAT PUZZLE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
UŽITEČNÁ ZVÍŘATA A ROSTLINY 2
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
M O T Ý L Í L O T O 2 Najdi stejného motýla!
Před, Nad, Za, Pod 1) Vybarvi obrázek, který je: a) hned před jahodou
Zakresli popř. načrtni dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
Transkript prezentace:

Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Baroko − umělecký směr asi 1600–1750, 17.–18. století vznikl v Itálii název z portugalštiny – perla nepravidelného tvaru – kroucené, nabubřelé tvary, pohyb, také „parukový sloh“ baroku předchází období manýrismu propojují se jednotlivé druhy umění – architektura, sochařství, malířství, hudba, literatura, divadlo…

Architektura projev monumentality: snaha ohromit člověka, důraz na citovost až exaltovanost, vnitřní napětí, patos, nadsázka kostely měly působit jako obraz nebe přenesený na zem, paláce a zámky reprezentovaly bohatství a moc půdorysem staveb byla elipsa nebo průniky elips (nekonečno) častý architektonický prvek: kopule, elipsa, spirála, štuková výzdoba, „buclatí“ andělíčci, kuželkové zábradlí teras a balkónů drahé materiály: zlato, vzácná dřeva, barevné mramory staví se: kostely,kláštery, zámky, paláce, měšťanské domy, kapličky, morové sloupy

Evropští barokní architekti Lorenzo Bernini architekt, sochař, malíř dotvořil náměstí sv. Petra ve Vatikánu, interiér chrámu sv. Petra sochy byly vzorem pro barokní sochaře tvůrce kostelů, paláců, fontán, křížů restaurátor Kryštof a Kilián Dientzenhofferové otec a syn, čeští architekti německého původu tvůrci mnoha pražských staveb, kostelů, klášterů, pevností

Lorenzo Bernini portrét Urbana VIII. autoportrét

Lozenzo Bernini náměstí sv. Petra ve Vatikánu kostel Panny Marie Vítězné v Římě

Lorenzo Bernini anděl s trnovou korunou vidění sv. Terezie

Dientzenhoferové kostel sv. Mikuláše na Staroměstském náměstí chrám sv. Mikuláše na Malé Straně

Dientzenhoferové Šternberský palác na Hradčanech Loreta v Praze

Barokní památky v UNESCO Sloup Nejsvětější Trojice v Olomouci kostel sv. Jana Nepomuckého ve Žďáru nad Sázavou

Barokní památky v UNESCO Zámek Valtice Holašovice – selské baroko

Interiér kostela

Co si pamatuješ? Kdy a kde vzniká barokní umění? Vyjmenuj nejčastější prvky barokní architektury Které materiály se nečastěji používaly? Jaké stavby v baroku vznikají? Pokus se navrhnout stavbu, která by obsahovala prvky baroka, ale byla moderní – školu, obytný dům, radnici, obchodní centrum, muzeum… Ve kterých zemích kromě Evropy se setkáš s prvky barokní architektury? (kopule, sloupky, oblé nepravidelné tvary…) Nachází se ve tvém rodném městě barokní stavba? Co o ní víš? Co znamená pojem pseudobaroko? Pobavte se se svým učitelem na téma umění a kýč…

Obrázky, citace [cit ]. Dostupný pod licencí Creative Commons na WWW: DIOMEDE. LUDEK. SOKOL, Jan. PROKOPOVÁ, Jana. MAŇAS, Michal HAWKINS, Andy. CHE. PADDY. DICKBAUCH. DEZIDOR. IKIWANER. [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: