Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – vegetativní a generativní orgány rostlin Číslo vzdělávacího materiálu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lukáš Petr 5. A Stonek.
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.17 Anotace: Prezentace seznamuje s dělením plodů podle oplodí a druhy plodů. Vzdělávací oblast: Plody a semena Autor: Ing. Jiří.
Aktivita č.4: Biologie pod mikroskopem
Stonek Mgr. Helena Roubalová
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Digitalizace výuky Příjemce
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Stonek VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.04/Li
Generativní orgány rostlin
Rostlinná pletiva.
Stavba a typy stonků Bohumil Bareš.
STONEK KAULOM.
KVĚT Vznik přeměnou části stonku a listů K pohlavnímu rozmnožování
VYŠŠÍ ROSTLINY III. – jejich znaky krytosemenné rostliny Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Stavba rostlinného těla
Rozmnožování rostlin Mgr. Helena Roubalová
Vegetativní orgány rostlin
Generativní orgány rostlin
Rostlinné orgány - květ
Plod (fructus).
Rostlinné orgány - stonek
Stavba květu, květenství
Autor: Mgr. Kateřina Žáková Určení: Kvinta, I.G, 1.SOŠ
KVĚT rostlinný orgán, sloužící k ……………………………………….
Stavba rostlinného těla Květ a květenství
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Cíl: seznámení se stavbou, druhy a funkcí
14.1 Květ, plod, semena plody květy semena
Název Generativní orgány rostlin – Květ Předmět, ročník
rostlinné orgány složeny z vyskytují se u rozdělení: vegetativní
ROSTLINY KRYTOSEMENNÉ Angiospermae
VĚDOMOSTNÍ HRA JE TO PRAVDA, NEBO NE. VYŠŠÍ ROSTLINY II
Stonek autor: David Hainall.
Opakování stonek, list Pro 7. třídy.
Název Generativní orgány rostlin – Květenství Předmět, ročník
 A, rozlišené na A Např. u sedmikrásky  B, Nerozlišené, mající.
Květenství a plodenství
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
KVĚTENSTVÍ.
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
JSOU TO: DŘEVINY A BYLINY.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Matoušek Libor. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ – kvíz Ekosystém rybníka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 5/17 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 1. díl (kořen – stonek)
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – mechorosty a kapraďorosty Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/15 Šablona:
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Rostlinná pletiva – I. část Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/6 Šablona: III/2.
Květ Stavba rostlinného těla vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII Vzdělávací.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Eukaryotická buňka I. Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/2 Šablona: III/2 Inovace.
STONEK. Stonek2 STONEK Nadzemní rostlinný orgán Vegetativní orgán Stonek3.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – krytosemenné rostliny - opakování Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/20.
Pohlavní orgány Květ a květenství
BOTANIKA Procvičování pojmů
Vegetativní orgány Stonek
zpracovaný v rámci projektu
List a květ.
Pohlavní orgány Plody - rozmnožování
AUTOR: Lenka Hrnčířová
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ, ŘAPÍK, ČEPEL), KVĚT (TYČINKA.
Anatomie rostlinných orgánů
VY_32_INOVACE_11_Květy Šablona Identifikátor školy:
Vegetativní rostlinné orgány
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
BOTANIKA.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Období: září – prosinec 2011
Generativní rostlinné orgány
Význam Druhy stonků Byliny, dřeviny Přeměny
Stonek.
Transkript prezentace:

genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – vegetativní a generativní orgány rostlin Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/13 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název sady vzdělávacích materiálů: Botanika Autor: Mgr. Šárka Kirchnerová Datum vytvoření: Garant (kontrola): Mgr. Jakub Siegl Ročník: 1. ročník čtyřletého gymnázia (kvinta), vyšší gymnázium Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Biologie Téma: Vegetativní a generativní orgány rostlin Metodika/anotace: Prezentace formou hry opakuje některé poznatky z obecné botaniky a morfologie rostlin. Může být využita i k samostatnému opakování k testu. Časový rozvrh: 30 min Zdroje obrázků (k ): Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

Rostlinné orgány Opakování

Zvolte si otázku Kořen Stonek List Květ Plod Květ

Kořen 500 Jmenujte alespoň 3 funkce kořene upevňuje rostlinu v zemi čerpá z okolí vodu čerpá z okolí minerály zásobní funkce haustoria cizopasných rostlin sání vzdušné vlhkosti

Kořen 1000 Vysvětlete, co je to metamorfóza rostlinného orgánu Metamorfóza orgánu znamená, že plní i jinou funkci, než základní.

Kořen 2000 Vysvětlete, proč je kořen pozitivně geotropický. V kořenové čepičce jsou zrna tzv. přesýpavého škrobu, který je díky své hmotnosti přitahován vždy ve směru gravitace.

Kořen 3000 Jmenujte vrstvy na příčném řezu kořenem v prvním roce života – od vnějšku dovnitř. rhizodermis primární kůra endodermis pericykl střední válec s cévními svazky

Stonek 500 Co je to prýt? Nadzemní část rostliny

Stonek 1000 Jak vznikají letokruhy? Jaké pletivo se podílí na jejich vzniku (název)? Buňky kambia se nedělí po celý rok. Jeho činnost začíná na jaře, vznikají buňky velké, tenkostěnné. Později se vytváří buňky menší, tlustostěnné. Vrstvám vytvořeným za jeden rok se říká letokruh.

Stonek 2000 Vysvětlete pojmy: článek uzliny kolénka lodyha stvol stéblo Stonek se skládá z článku a uzlin (ty téměř nerostou), kde se zakládají listy. Kolénka jsou uzliny trav. Lodyha je olistěný stonek, stvol je bezlistá lodyha zakončená květem, stéblo je dutá lodyha s plnými kolénky.

Stonek 3000 Jmenujte alespoň 6 metamorfóz stonku zdužnatělé stonky kaktusů brachyblasty modřínu kolce trnky stonkové hlízy kosatce oddenky – podzemní stonek oddenkové hlízy bramboru šlahouny jahodníku úponky révy vinné

List 500 Nakreslete a popište jednoduchý list

List 1000 Jaké může být postavení listů na stonku? vstřícné střídavé přeslenité

List 2000 Jmenujte alespoň 5 funkcí listu. syntéza organických látek odpařování vody výměna plynů zásobní (cibule) trny (dřišťál) šupiny na oddencích lapací zařízení (láčkovky) lepkavé trichomy (rosnatka)

List 3000 Popište vnitřní stavbu listu (na řezu) svrchní pokožka palisádový parenchym houbový parenchym spodní pokožka s průduchy

Květ 500 Z čeho vznikl květ a jaká je jeho hlavní funkce? Květ je soubor přeměněných listů přizpůsobených k pohlavnímu rozmnožování rostliny.

Květ 1000 Nakreslete a popište hlavní části samčích a samičích pohlavních orgánů. Pestík – blizna, čnělka, semeník Tyčinka – nitka, prašník s dvěma prašnými váčky.

Květ 2000 Vysvětlete pojmy: okvětí koruna kalich dvoudomá rostlina jednopohlavný květ květenství Nerozlišené květní obaly tvoří okvětí. Rozlišené se dělí na zelený kalich a barevnou korunu. Dvoudomá rostlina má na jedné rostlině pouze květy samčí, nebo samičí. Květy s jedním typem pohlavního orgánu jsou jednopohlavné. Květenství je soubor květů.

Květ 3000 Vysvětlete rozdíl mezi vrcholičnatými a hroznovitými květenstvími a jmenujte vždy dva příklady ke každé skupině. U hroznovitého květenství postranní stonky nikdy nepřerůstají stonek hlavní. U vrcholičnatých naopak. Hroznovitá jsou hrozen, klas, jehněda, palice, okolík, úbor, strboul, šiška, chocholík. Vrcholičnatá jsou vrcholík, vidlan, srpek, vijan, vějířek.

Plod 500 Co jsou pravé plody? Vznikají pouze z pestíku.

Plod 1000 Jaký je rozdíl mezi plodenstvím a souplodím? Plodenství vzniká z květenství, souplodí z jednoho květu.

Plod 2000 Jak se rozdělují pravé suché plody? Jmenujte ke každé skupině tři příklady. Pukavé – měchýřek, lusk, tobolka, šešule, šešulka. Nepukavé – nažka, oříšek, obilka. Poltivé (rozpadavé) – struk, tvrdka, dvojnažka, diskový plod.

Plod 3000 Vysvětlete, co jsou nepravé plody. Uveďte alespoň 2 příklady a konkrétně vysvětlete, jak tyto plody vznikají (z čeho). Češule – vzniká srůstem květního lůžka se spodními částmi květních obalů, uvnitř jsou nažky (šípek). Malvice – přirůstáním stěn spodního semeníku ke zdužnatělé češuli (jablko). Souplodí nažek na zdužnatělém květním lůžku (jahoda). Souplodí peckoviček na zdužnatělém květním lůžku (malina).