A-Z kvíz. genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – bezobratlí rybníka I Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 6/19.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Monitoring bezobratlých říčních živočichů
Advertisements

Měkkýši Plži Mlži Hlavonožci. Měkkýši Plži Mlži Hlavonožci.
Přírodopis 6. ročník Hmyz Mgr. Helena Roubalová.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Živočichové rybníka Žahavci.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: MĚKKÝŠI VY_inovace_32_PR6_19
Mnohobuněční živočichové Obr.1
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Mlži Mgr. Helena Roubalová
PLANKTON.
Prvoci Jednobuněční živočichové Žijí ve vodním nebo vlhkém prostředí
Prvoci Přírodopis VY_32_INOVACE_166, 9. sada, Př3 ANOTACE
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Hmyz Digitalizace výuky Příjemce
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu opakování předchozího tematického.
Kroužkovci, členovci Přírodopis VY_32_INOVACE_171, 9. sada, Př3
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.10 Anotace: Prezentace zařazuje hmyz do oblastí, odpoví na otázky, řeší úlohy. Charakterizuje hmyz s proměnou nedokonalou. Vzdělávací.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PŘÍRODOPIS 6. ROČNÍK PRVOCI
Členovci Vývojově nejvíce úspěšní bezobratlí na zemi
Prvoci Mgr. Helena Roubalová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s vnější stavbou těla ryb a mírně.
Živočichové rybníka Žahavci a ploštěnci
kmen. Žahavci vodní mnohobuněční živočichové
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Žahavci, ploštěnci, měkkýši
MLŽI Schránku tvoří dvě lastury spojené svaly
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Plankton Přírodopis VY_32_INOVACE_169, 9. sada, Př3 ANOTACE
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se základními poznatky o třídě korýšů.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Základní škola Kladruby
Měkkyši Berenika Jurková 5.A.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Zařazování bezobratlých
Mlži -2lastury Zdroj:cs.wikipedia.org/wiki/mlži.
Živočichové rybníka a jeho okolí
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
ŘÍŠE: živočichové (bezobratlí)
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ – kvíz Ekosystém rybníka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 5/17 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – chemické prvky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Kyseliny, hydroxidy a soli Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Úvod do genetiky – Mendelovská genetika Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10 /2 Šablona: III/2 Inovace.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – mechorosty a kapraďorosty Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/15 Šablona:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – ptáci II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka - plazi Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/8 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Vazba genů – příklady k procvičování Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/8 Šablona: III/2 Inovace.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Roztoky – výpočet koncentrace II, ředění Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/12 Šablona: III/2 Inovace.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Rostlinná pletiva – I. část Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/6 Šablona: III/2.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci III Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/15 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Měkkýši, kroužkovci, členovci - korýši
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŽAHAVCI - ŽAHAVÍ DRAVCI (po výkladu si zapiš do sešitu)
Rozmnožování hmyzu Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Biologie - biologie živočichů Datum vytvoření Ročník3.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Genetika populací – teoretický základ Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10 /13 Šablona: III/2 Inovace.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Eukaryotická buňka I. Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/2 Šablona: III/2 Inovace.
VY_32_INOVACE_28_Prvoci – 1.část Šablona Identifikátor školy:
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Podříše: Mnohobuněční živočichové
Žahavci.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
EU peníze středním školám
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Opakování učiva přírodopisu 6. třída
VY_32_INOVACE_39_Hmyz s proměnou nedokonalou
VY_52_INOVACE_61_ Členovci- korýši- pavoukovci-učební text
říše: Živočichové podříše: Prvoci
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Prvoci.
ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková
Transkript prezentace:

A-Z kvíz

genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – bezobratlí rybníka I Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 6/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název sady vzdělávacích materiálů: Zoologie bezobratlých Autor: Mgr. Šárka Kirchnerová Datum vytvoření: Garant (kontrola): Mgr. Jakub Siegl Ročník: Prima osmiletého gymnázia a 6. ročník ZŠ Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Biologie Téma: Živočichové rybníka– zaměřeno na bezobratlé Metodika/anotace: Prezentace v podobě kvízu opakuje kapitolu bezobratlí živočichové rybníka. Lze použít jako soutěž, nebo jako opakování k písemce, testu, poznávačce a podobně. Časový rozvrh: 35 min Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

Otázka 1 Co je to plankton? Organismy volně se vznášející ve vodním sloupci. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 1 Poznej zástupce. Buchanka obecná. Zpět na pyramidu

Otázka 2 Jmenuj jádra nálevníků a co každé z nich řídí? Malé – řídí rozmnožování, velké – řídí ostatní funkce. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 2 Poznej zástupce. Chrostík kosníkový. Zpět na pyramidu

Otázka 3 Jaký význam má stažitelná vakuola? Odstraňuje z těla prvoka nadbytečnou vodu a soli. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 3 Poznej zástupce. Jepice obecná. Zpět na pyramidu

Otázka 4 Jak vznikají panožky? Vznikají přeléváním cytoplazmy. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 4 Poznej zástupce. Kozlíček vrbový. Zpět na pyramidu

Otázka 5 Jmenuj pohybové organely prvoků a uveď k nim příklad zástupce. Panožky - měňavka. Brvy – trepka. Bičík – krásnoočko. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 5 Poznej zástupce. Krtonožka obecná. Zpět na pyramidu

Otázka 6 Co je to regenerace, regenerační schopnost? Schopnost organismu dorůst i z malé části těla do původní velikosti. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 6 Poznej zástupce. Larva vážky. Zpět na pyramidu

Otázka 7 Co je to pučení? Nepohlavní rozmnožování u nezmara. Na původním jedinci vyroste pupen a z něj další nezmar. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 7 Poznej zástupce. Měňavka. Zpět na pyramidu

Otázka 8 Jmenuj tři části těla měkkýšů. Hlava, noha, útrobní vak. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 8 Poznej zástupce. Nezmar hnědý. Zpět na pyramidu

Otázka 9 Jak se nazývají schránky našich měkkýšů? Ulita, lastury. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 9 Poznej zástupce. Pijavka lékařská. Zpět na pyramidu

Otázka 10 Který zástupce má a k čemu slouží opasek? Nitěnka. Má význam při rozmnožování. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 10 Poznej zástupce. Ploštěnka mléčná. Zpět na pyramidu

Otázka 11 Kde najdete a k čemu slouží přísavky u pijavek? Na obou koncích těla. Slouží k pohybu a přichycení na hostitele. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 11 Otázka? Plovatka bahenní. Zpět na pyramidu

Otázka 12 Jakým českým slovem nahradíte slovo parazit a co znamená? Cizopasník – živí se na úkor jiného organismu. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 12 Poznej zástupce. Rak říční. Zpět na pyramidu

Otázka 13 Čím dýchají měkkýši? Uveďte příklady. Žábrami - bahenka. Plicním vakem – plovatka. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 13 Poznej zástupce. Saranče. Zpět na pyramidu

Otázka 14 Co je exoskelet? Uveďte skupinu s ním jako příklad. Vnější kostra. Členovci – korýši, pavoukovci, vzdušnicovci. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 14 Poznej zástupce. Šídlo červené. Zpět na pyramidu

Otázka 15 Co je to vývoj přímý? Vývoj, kdy se z vajíčka líhne „dospělý“ jedinec, který pouze dospívá. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 15 Poznej zástupce. Škeble rybničná. Zpět na pyramidu

Otázka 16 Jak se jmenuje látka, která mimo jiné tvoří vnější kostru hmyzu? Chitin. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 16 Poznej zástupce. Tesařík pižmový. Zpět na pyramidu

Otázka 17 Popište nepřímý vývoj s proměnou nedokonalou. Z vajíčka se vylíhne larva, která se několikrát svléká a roste. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 17 Poznej zástupce. Trepka velká. Zpět na pyramidu

Otázka 18 Popište nepřímý vývin s proměnou dokonalou. Z vajíčka se vylíhne larva, několikrát se svléká, pak se zakuklí a nakonec se vylíhne dospělec. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 18 Poznej zástupce. Vodoměrka štíhlá. Zpět na pyramidu

Otázka 19 Jak získávají k životu energii prvoci? Z potravy. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 19 Poznej zástupce. Vodomil černý. Zpět na pyramidu

Otázka 20 Jmenuj tři části těla nezmara. Nožní terč, ramena, ústní otvor. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 20 Poznej zástupce. Znakoplavka obecná. Zpět na pyramidu

Otázka 21 Čím se mohou živit prvoci? Řasami, sinicemi, jinými prvoky, nebo bakteriemi ve vodě. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 21 Poznej zástupce. Splešťule blátivá. Zpět na pyramidu

Zdroje obrázků (k ) Trepka velká: Měňavka velká: 0r1I/AAAAAAAABJk/gvnQhJ1ksYA/s1600/a717fd5674_ _o2.jpghttp://2.bp.blogspot.com/-EqxWsmwg5K8/UQfkue- 0r1I/AAAAAAAABJk/gvnQhJ1ksYA/s1600/a717fd5674_ _o2.jpg Nezmar hnědý: Ploštěnka mléčná: mlecna.jpghttp:// mlecna.jpg Plovatka bahenní: Škeble rybničná: Pijavka lékařská: Rak říční: Buchanka obecná: Šídlo červené: _0.jpghttp:// 8598_0.jpg Jepice obecná: Larva vážky: Chrostík kosníkový:

Zdroje obrázků (k ) Znakoplavka obecná: jpghttp:// jpg Vodomil černý: cerny.jpghttp:// cerny.jpg Tesařík pižmový: Kozlíček vrbový: Krtonožka obecná: Saranče: Vodoměrka štíhlá: 8px-Hydrometra_stagnorum01.jpg 8px-Hydrometra_stagnorum01.jpg Splešťule blátivá: