Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Baroko.
Advertisements

Baroko Baroko je umělecko-kulturní směr, který vládl v Evropě mezi roky 1600 a Vznikl v Itálii a rozšířil se po celé Evropě a v jejích koloniích.
Evropská kultura v 16.století počátek protireformace
Barokní kultura 17. a 18. stol. sochařství hudba a divadlo
Baroko.
BAROKNÍ DOBA 8. ROČNÍK.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Pavel Poštulka. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Kulturní dějiny, ročník Mgr. Ondřej Kunc
BAROKO století protiklad renesance v latině „bradavice“
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Barokní umění.
Baroko a rokoko Věk nové zbožnosti.
Baroko umělecký sloh konce 16. století z Itálie spojen s protireformací po Evropě se baroko rozšířilo v 17. a 18. století dělí se na umírněné (v protestantských.
Baroko ve světě Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
17. a první polovina 18. století
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
A B C Č D E F G H CH I J K L M N O P R Ř S Š T U V W Z Ž
Baroko - procvičení 8. ročník.
BAROKO = poslední univerzální a jednotný styl v Evropě
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
BAROKO.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
-co je to fuga? : polyfonní instrum. skladba/varhanní/
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
Projekt SOŠ a SOU Trhové Sviny Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ SOŠ a SOU Trhové Sviny, Školní 709.
ROKOKO Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3618 _Rokoko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO Uherské.
Baroko Univerzální umělecký styl. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
České baroko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3612_České_baroko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Baroko Předmět:Dějepis Ročník: 1. ročník večerního nástavbového studia Autor: Mgr. Svatava Svobodová Anotace: rozeznat základní znaky jednotlivých kulturních.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_251.DEJ.01 Baroko.
Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Francie za Ludvíka XIV. Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
Gymnázium Židlochovice kvarta
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Baroko.
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Průhonice
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola Čelákovice
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Baroko.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
BAROKO významní představitelé
Anotace: Seznámení s některými malířskými díly baroka
BAROKO sochařství, malířství, literatura
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
Dějiny hudby a její osobnosti
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Baroko.
Baroko 17. a 18. století.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO Uherské Hradiště, Komenského náměstí 350, příspěvková organizace číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: - výkladová prezentace k učivu s opakováním pro žáky Klíčová slova: Baroko, Bernini, Hildebrandt, Rubens, Caravaggio, Cervantes, Moliere, Bach, Vivaldi

Barokní kultura - baroko vzniklo v Itálii na konci 16. století, rozšířilo se po celé Evropě i mimo Evropu (španělské a portugalské kolonie v Americe) - bylo pevně spjato s katolickou vírou Základní znaky baroka: - nepůsobí na rozum, ale na city člověka, má lidi ohromit svojí mohutností, velkolepostí a nádherou (mramor, zlato, vzácná dřeva)

1.architektura: Základní znaky: - křivky, oblouky, využívání protikladů světla a stínu - kostely mají působit jako obrazy nebe přenesené na zem -bohatě zdobené paláce a zámky, zahrady, vodotrysky Významní architekti: Gian Lorenzo Bernini -Italský sochař, malíř a architekt -Významné dílo: bazilika sv.Petra v Římě Foto č.1: Gian Lorenzo Bernini Foto č.2: Bazilika sv.Petra

Johann Bernhardt Fischer z Erlachu -rakouský architekt -Dílo: např: zámek Vranov nad Dyjí, kašna Parnas v Brně Foto č.3 Johann Bernhardt Fischer Foto č.4: kašna Parnas ( Brno- Zelný trh) Foto č.5: zámek Vranov nad Dyjí

Lukas Hildebrandt: -rakouský architekt -dílo: Belveder ve Vídni Foto č.6: rakouský Belvedér - Klášter Louka, kostel v Židlochovicích

2. malířství: Základní znaky: technika šerosvitu (kontrast světla a stínu, osvícení obrazu z jednoho místa) Caravaggio: -italský malíř -dílo např: Povolání svatého Matouše Foto č.7: Povolání svatého Matouše

Peter Paul Rubens: -Nizozemský malíř -Dílo např: Klanění tří králů Foto č.8: Klanění tří králů

El Greco: -původem řecký malíř, sochař a architekt -dílo: např: Ukřižování Krista Foto č.9: Ukřižování Krista

Rembrandt van Rijn: -Nizozemský malíř -Mistr šerosvitu, světla a stínu -dílo: např: Noční hlídka Foto č.10: Noční hlídka

3. Hudba: -Vznikaly nové hudební žánry: sonáta, fuga, opera Italští hudebníci:Claudio Monteverdi Antonio Vivaldi Němečtí skladatelé:George Fridrich Händel Johann Sebastian Bach ( byl také varhaník) Foto č.11 J.S.Bach

4. Literatura: - Hlavní představitel: Miguel de Cervantes - Španělský básník a spisovatel - dílo: Don Quiote Foto č.12: Miguel de Cervantes

5. Divadlo: -Objevují se nové žánry např. opera a komedie -Hl.představitel: -Moliere: -Francouzský herec a dramatik -Dílo – např: Lakomec Foto č.13: Moliere

Vytvoř dvojice: 1.Lukas Hildebrandta) řecký malíř 2.Moliereb) Don Quiote 3.Rembrandt van Rijnc) Povolání sv.Matouše 4.Gian Lorenzo Berninid) italský malíř 5.Johann Bernhardt Fischer z Erlachu e) komedie Lakomec 6.Johann Sebastian Bach f) bazilika sv Petra 7.Caravaggio g) Belveder ve Vídni 8.Miguel de Cervantes h) německý varhaník 9.El Greco ch) italský hudebník 10.Antonio Vivaldi i) Noční hlídka

Vytvoř dvojice - řešení: 1.Lukas Hildebrandta) řecký malíř 2.Moliereb) Don Quiote 3.Rembrandt van Rijnc) Povolání sv.Matouše 4.Gian Lorenzo Berninid) italský malíř 5.Johann Bernhardt Fischer z Erlachu e) komedie Lakomec 6.Johann Sebastian Bach f) bazilika sv Petra 7.Caravaggio g) Belveder ve Vídni 8.Miguel de Cervantes h) německý varhaník 9.El Greco ch) italský hudebník 10.Antonio Vivaldi i) Noční hlídka 1g, 2e, 3i, 4f, 5g, 6h, 7c, 8b, 9a, 10ch

Použité zdroje: Foto č.1: [Online] [Citace: 15. říjen 2012.] Foto č.2: [Online] [Citace: 15. říjen 2012.] )_-_n._0117_-_Roma_-_Basilica_di_S._Pietro_in_Vaticano_(1870s).jpg. Foto č.3: [Online] [Citace: 15. říjen 2012.] Foto č.4: [Online] [Citace: 15. říjen 2012.] Foto č.5: [Online] [Citace: 15. říjen 2012.] 19_0031_Vranov_Schloss_Serpentine.jpg. Foto č.6: [Online] [Citace: 15. říjen 2012.] Foto č.7: [Online] [Citace: 15. říjen 2012.] Foto č.8: [Online] [Citace: 15. říjen 2012.] _The_Adoration_of_the_Magi_-_WGA20244.jpg.

Foto č.9: [Online] [Citace: 15. říjen 2012.] Foto č.10: [Online] [Citace: 15. říjen 2012.] jpg. Foto č.11: [Online] [Citace: 15. říjen 2012.] Foto č.12: [Online] [Citace: 15. říjen 2012.] Foto č.13: [Online] [Citace: 15. říjen 2012.] _Nicolas_Mignard_(1658).jpg.