Slovní úlohy HRA. Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2149 Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Datum: 14.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Advertisements

Matematika a její aplikace
Několikrát méně, nácvik.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace Registrační číslo projektu – CZ.1.07/1.4 00/ Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ.
VY_42_INOVACE_379_ROVNICE Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM prosinec 2011 Ročník použití VM 9. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Digitální učební materiál
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úlohy řešené rovnicí nebo soustavou Patnáctiminutovka
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 9. ročník (25. – 30. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Inovace a zkvalitnění výuky projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – sčítání zlomků VY_42_INOVACE_05 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2012/2013 pro 6. ročník (13. – 18. úloha) III. označení digitálního učebního materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Matematika a její aplikace
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice 3 VY_42_INOVACE_22 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český.
Hravá matematika. Seřaď čísla od nejmenšího k největšímu 99, 15, 100, 58, 85, 56, 44, 31, 2, 94, 26, 5 23, 0, 55, 89, 77, 14, 65, 50, 41, 69, 17, 8 55,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_18.
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 1 VY_42_INOVACE_31 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – rovnice, procenta 2 VY_42_INOVACE_24 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Matematika a její aplikace Slovní úlohy na 2. stupni základní školy Slovní úloha – soustava rovnic 2 VY_42_INOVACE_32 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : listopad 2012 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
SLOVNÍ ÚLOHY řešené pomocí lineární rovnice MATEMATIKA 8.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova 1289 Ostrov Klíčová slova: s lovní úloha, rovnice, řešení,
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor: Mgr. Milada Pleskačová Datum: Název: VY_12_INOVACE_1.2.2PRV2,3_10.
MATEMATIKA Lineární rovnice ve slovních úlohách I.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
Průřezové úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_03_12_M8_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Lineární rovnice Základní škola Libina, příspěvková.
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (s procenty) % 0,01 setina Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh s procenty, které řešíme rovnicí. Autor:
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
PODMĚT A PŘÍSUDEK  Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory  Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/  Datum:  Autor: Mgr. Miroslava.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
Řešení slovních úloh rovnicemi
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Řešení slovních úloh rovnicemi
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
AUTOR: Mgr. Marie Benabdelmalek NÁZEV: VY_32_INOVACE_2C_12
Výpočty hmotnostní zlomek HRA
Početní operace v oboru přirozených čísel
Zajímavá matematika T R K A L O Č Y =
SMĚSI HRA.
Autor: Mgr. Vlasta Šujanová
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz,
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_08_Hra TEMA: Hra
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
Sada 3 Matematika MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Desetinná čísla HRA.
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Rovnice HRA.
3 : : 4 Počítání s poměrem 5 : 20 VY_42_INOVACE_31_01.
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

Slovní úlohy HRA

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kokory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jitka Vystavělová Datum: Název: VY_32_INOVACE_58_M_II_Slovní úlohy hra Téma: Lineární rovnice Anotace: Hra slouží k procvičení řešení slovních úloh pomocí lineární rovnice s jednou neznámou, rozvíjí schopnost aplikovat vědomosti na konkrétních příkladech, podporuje týmovou spolupráci, slouží pro práci ve skupině i k samostatné práci na PC Věková skupina: 8.ročník Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Přílohy: zdroje materiálů

Pravidla Žáci se rozdělí do skupin. Vylosují si pořadí, ve kterém si budou vybírat otázky. Kontrola odpovědi: Po kliknutí pod zadáním otázky se zobrazí správná odpověď. Další kliknutí – zpět - na výběr otázek. Za správnou odpověď získává skupina bod. Body zapisujeme na tabuli. Pro samostatné procvičení učiva - možno hrát individuálně na PC.

1. Lyžařské středisko navštívilo během tří týdnů 4520 lidí. První týden zde bylo o 250 lidí více než druhý týden, třetí týden 1,5krát více lidí než v druhém týdnu. Kolik lidí navštívilo středisko v jednotlivých týdnech? Správná odpověď: druhý týden ….. x lidí x x + 1,5x = ,5x = 4270 x = 1220 Druhý týden navštívilo lyžařské středisko 1220 lidí, první týden 1470 lidí, třetí týden 1830 lidí. zp ě t

2. Martin si koupil svetr, tričko stálo o 150 Kč méně než svetr, kalhoty stály dvakrát více než svetr. Celkem nákup stál 1846 Kč. Kolik stály jednotlivé kusy oblečení? Správná odpověď: svetr …….x Kč x + (x – 150) + 2x = x = 1996 x = 499 Svetr stál 499 Kč, tričko 349 Kč a kalhoty 998 Kč. zp ě t

3. 8.A nasbírala o 128 kg starého papíru více než 8.B, 8.C nasbírala 1,5 krát více papíru než 8.A. Třídy nasbíraly dohromady kg starého papíru. Kolik kg papíru nasbíraly jednotlivé třídy? Správná odpověď: 8.B ……. x kg papíru x x + 1,5(x + 128) = ,5x = ,5x = 3150 x = A nasbírala 1028 kg, 8.B 900 kg a 8.C 1542 kg starého papíru. zp ě t

4. Tyč je ukotvena ¾ metru pod zemí, což jsou dvě sedminy její délky. Kolik cm měří tyč? Správná odpověď: délka tyče …..x metrů ¾ m = 75 cm 75 = 2/7 x l = 2x 262,5 = x Tyč měří 262,5 cm. zp ě t

5. Myslím si číslo. Když od něho odečtu jeho šestinu, získám 40. Správná odpověď: hledané číslo ……x x – 1/6 x = 40 5/6 x = 40 l. 6 5x = 240 x = 48 Myslím si číslo 48. zp ě t

6. Čtvrtina čísla je stejná jako jeho polovina zmenšená o šest. Správná odpověď: hledané číslo …… x X/4 = X/2 – 6 l. 4 x = 2x – 24 - x = - 24 x = 24 Hledané číslo je 24. zp ě t

7. Utratil jsem za dárky 510 Kč. Sestře jsem koupil v akci parfém, mladšímu bratrovi karty o 30% levnější než parfém. Kolik Kč stály karty? Správná odpověď: parfém …… x Kč x + 0,70x = 51070% z 300 = 210 1,7x = 510 x = 300 Karty stály 210 Kč. zp ě t

8. Mé tety mají celkem 189 let. Alice je o 5 % mladší než Bára, Cilka je o 20 % starší než Bára. Jak staré jsou tety? Správná odpověď: věk Báry …… x 0,95x + x + 1,2x = % z 60 = 57 3,15 x = % z 60 = 72 x = 60 Alice má 57 let, Bára má 60 let a Cilka má 72 let. zp ě t

9. 5% žáků třídy chodí hrát šachy, čtvrtina třídy hraje florbal, 30% chodí do tanečního kroužku a 8 žáků navštěvuje keramiku. Kolik žáků je celkem ve třídě? Správná odpověď: počet žáků ve třídě …… x 0,05x + 0,25x + 0,30x + 8 = x 0,6x + 8 = x 8 = 0,4x l : 0,4 20 = x Ve třídě je 20 žáků. zp ě t

Zdroje Texty: vlastní práce autora