Brambory Brambor obecný Patří mezi okopaniny. Během růstu se mu kypří (okopává, proorává) půda, tím se také zbavuje plevele.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rostliny na jaře.
Advertisements

Zemědělské plodiny DUM 14/1
Na poli.
VY_32_INOVACE_31_ Prvouka 3.ročník Polní plodiny
Pole.
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti.
Rostliny podle stavby těla
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Zelenina VY_32_INOVACE_324, 17. sada, SP Svět práce, 6. ročník ANOTACE
Druhy zeleniny Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.35
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Název příjemce: Základní škola a Mateřská škola Řečice, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: PŘÍRODOVĚDA.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Brouci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
aralkotvaré, krtičníkotvaré, hvězdnicotvaré, plod, řád, čeleď
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_28_ Prvouka 3.ročník Rostliny 1.
EVVO Prvouka 3. ročník ZŠ „ŽIVÁ PŘÍRODA“
Název školy Střední odborná škola Luhačovice
Oddělení: Krytosemenné rostliny třída:Dvouděložné rostliny
Lilkovité (Solanaceae)
Rostlina BRAMBORA!.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_05.
Lípa srdčitá Rozmanitost přírody. Lípa srdčitá Rozmanitost přírody.
ČÁSTI TĚLA KVETOUCÍCH ROSTLIN
VY_32_INOVACE_29_ Prvouka 3.ročník Zelenina
Lilkovité rostliny Zpracovali Simona Rušarová- vše společně
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
 Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou, okres Trutnov  Autor: Mgr. Hana Klomínská  Datum: říjen 2012  Název: VY_12_INOVACE_1.2.1_PRV1,2_23.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Podzim Ovocný sad na podzim Sklizeň jablek Sklízíme ovoce. Na podzim sklízíme: jablka, hrušky, švestky, hrozny, ořechy lískové i vlašské.
Zdravé potraviny OVOCE ZELENINA Ovoce dozrávající v létě na keřích Maliny Ostružiny Rybíz Borůvky Angrešt.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Pě Datum ověření ve výuce: Ročník:9.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Voda - kapalina V přírodě teče, kape. Říkáme, že je ve skupenství kapalném.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Co je to domov? DOMOV Domov je máma, táta a sourozenci … Domov je můj pokoj, hračky, knížky … Domov je náš dům, byt, obývák, kuchyň, ložnice,
Pes domácí Pes Fena Štěně Pes štěká: „Haf, haf.“ Hlídá, pomáhá, zachraňuje, vyhledává, bývá přítelem a společníkem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_12_INOVACE_36_ČS TEMA: Ekosystém okolí lidských.
Roční doby létopodzimzima. Jaro Podle kalendáře začíná jaro 21.března. Rozkvétají první jarní květiny.
Na poli Autor: Mgr. Věra Martincová VY_32_INOVACE_22_Na poli Vytvořeno v rámci projektu „EU peníze školám“. OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
POZNÁŠ ? Anotace: Materiál je určený pro práci s interaktivní tabulí.
Metamorfózy stonku Mgr. Michal Střeštík.
VZDUCH Vzduch je všude kolem nás. Tvoří obal kolem země – atmosféru. Většinou ho nevidíme. Vidíme, když fouká vítr a poletuje listí nebo sněhové vločky.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Plody léta JEDLÉ x JEDOVATÉ. Plody léta JEDLÉ x JEDOVATÉ.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
Co nám dává les?.
CO ROSTE NA POLI - TEST Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Eva Procházková Název: VY_32_INOVACE_17_Okopaniny
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_05_PŘÍRODOPIS
Autor Mgr. Hana Drchotová Škola ZŠ Bor, Školní 440, Bor, Téma
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
HOUBY (výklad) VY_32_INOVACE_06-46 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Č. DUMu VY_32_INOVACE_02_13_Zvířata
ROSTLINY A JEJICH ORGÁNY
Společné znaky a dělení rostlin (opakování)
Škola: Základní škola a Mateřská škola, Kostelní 560, Svoboda n. Úpou,
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
LILKOVITÉ.
BROUCI - ŠKŮDCI.
Transkript prezentace:

Brambory

Brambor obecný Patří mezi okopaniny. Během růstu se mu kypří (okopává, proorává) půda, tím se také zbavuje plevele.

Původ Brambory u nás nerostly pořád. Objevil je Kryštof Kolumbus v Americe. Na velikých plachetnicích byly dovezeny do Evropy. Zprvu lidé často jedli plody, které jsou jedovaté a někdy se lidé i otrávili. V dobách neúrody obilí a hladomoru brambory zachránily mnoho lidí před smrtí. Bramborám se daří i v našich horách, kde je kamenitá půda. Brambory a zelí bylo jídlo chudých lidí. Dnes brambory patří mezi zdravé potraviny.

Rostlina Základní části rostliny: Květ a plody Nať (stonek) Hlízy Kořeny Jíme hlízy. Plody vypadají jako malá zelená rajčátka - jdou jedovaté!

Pole - sázení

Pole - proorávání Brambory se musí proorat (okopat), aby se zbavily plevelů.

Pole – růst brambor

Pole – brambory kvetou

Plody brambor jsou jedovaté!

Škůdce brambor mandelinka bramborová

Vyorané brambory po ruční sběr

Usychá nať, sklízíme hlízy.

Z lilku bramboru jíme hlízy hlízy kořeny

Pokrmy z brambor

Zdroje Prvouka : Didaktický soubor pro 1. – 3. ročník 1. vydání. Olomouc: Media DIDA s.r. o.,2010. ISBN (vysypané brambory, sazenice na ruce, rádky rostoucích brambor, mandelinka brouci, chipsy, brambory- příloha) Prvouka : Didaktický soubor pro 1. – 3. ročník 1. vydání. Olomouc: Media DIDA s.r. o.,2010. ISBN Foto autorky: bramborová polévka, bramborová kaše) BAUER, Scot. Wikipedie otevřená encyklopedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: (sazenice bramboru) HART, Edward H.. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Maria.jpg (plachetnice) Maria.jpg SHOW, Forbes. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: (sázení) NIGHTTHREE. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: (proorávání brambor) RANVEIG. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: RASBAK. Wikipedie otevřená encyklopedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: (kvetoucí brambor) RASBAK, Uploader. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: (plody brambor) (mandelinka bramborová –larvy) THESUPERMAT. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: (kombajn při sklizni brambor) RASBAK. Wikimedia Commons [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: (vyorané brambory) BAUER, Scott. Wikipedie otevřená encyklopedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: (pokrmy z brambor) BORIS23. Wikipedie otevřená encyklopedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: (bramboráky)