Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.8 Pronásledování Židů. Holocaust a jiné pojmy Název sady:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NACISMUS A FAŠISMUS Martin Kostelník, V8A.
Advertisements

Holocaust Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová 1.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Nacismus.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: interaktivní VZDĚLÁVACÍ OBLAST:Dějepis
Kdo mohl být nepřítelem nacistů? Proti komu mohli nacisté vystupovat?
ANTISEMITISMUS A NACIONALISMUS
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 9.
Nacistické Německo II. Petr Machala.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Nástup nacismu v NĚMECKU
Nástup fašismu.
Světová hospodářská krize
HOLOCAUST Dějepis Radim Liška 6.A.
Holocaust Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Dobešová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Jméno autora Mgr. Štěpánka Kočová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2.
Nástup A. Hitlera k moci Německo jako fašistická diktatura
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_D9_10 Sada DŮMDějepis 9 Předmět Dějepis Název materiáluHolocaust Anotace Prezentace vysvětluje pojem holocaust.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
HOLOKAUST Obr.2: foto z archivu autora, Osvětim 2009
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Nacismus.
Holocaust slovenských židů. Situace po vzniku Slovenska 89 tisíc Židů na území Slovenska (4 % obyvatel) nacistický nátlak na řešení židovské otázky „definice.
Počátky fašismu v ČSR.
Fašismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98 VY_32_INOVACE_3D.9.06
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Nacismus Michal Kolář.
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI. genocida = vyvražďování celých národů za druhé světové války se to týkalo hlavně Židů a Romů ze strany nacistů.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
PŘÍPRAVY NA VÁLKU Hilter zbrojil – bylo nutné vybudovat armádu ZAČAL PORUŠOVAT VERSAILLSKOU MÍR.SMLOUVU: r obnovil všeobecnou branou povinnost.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.8 Starověká Indie Název sady: Staroorientální státy a starověké.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ České knížectví v století Název sady: Raný.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Athény za Perikla a peloponéská válka Název sady: Staroorientální.
HOLOKAUST. Holocaust patřil k nejhrůznějším obdobím v dějinách Jednalo se o systematickou likvidaci 6 milionů židů v průběhu druhé světové války Antisemitismus.
VY_32_INOVACE_ Název výukového materiálu: Holocaust Autor: Mgr. Pavla Rosyvková Datum: Březen 2012 Předmět: Dějepis Cílová skupina: 9. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.9 Španělská občanská válka Název sady: Moderní dějiny 1914.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Mnichovská konference Název sady: Moderní dějiny 1914.
Nástup nacismu v Německu Název sady materiálů: Dějepis pro 9. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_9_2814_Nástup_nacismu_v_Německu Autor: Mgr. Kočíř.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Poleis. Athény a Sparta Název sady: Staroorientální.
Nacismus Nástup nacismu v Německu následky světové hospodářské krize – 1932 na 6 mil nezaměstnaných, výroba snížena o 41 % → situace.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_ Fašismus - opakování Název sady: Moderní dějiny 1914.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.6 Starověká Palestina Název sady: Staroorientální státy.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc. Michael RADIMERSKÝ Název materiálu: VY_32_INOVACE_1_32_ OPAKOVACÍ TEST – DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA.
NÁSTUP FAŠISMU V NĚMECKU Německo a hospodářská krize nadvýroba => krize Německo 2. nejvíce postižená země krizí (prům.výroba pokles o 41%) krize průmyslu.
VY_32_INOVACE_Lul_II_01 Úvod do problematiky holocaustu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.5 Fašismus v Itálii Název sady: Moderní dějiny
ZLOČINY PROTI LIDSKOSTI ZA II.SVĚTOVÉ VÁLKY.  genocida= systematické a cílené vyvražďování celých národů: Romové, Židé, národy Pobaltí(= vraždili je.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.6 Situace v Německu v předvečer nástupu nacistů k moci.
PROBLÉMY LIDSKÉ NESNÁŠENLIVOSTI
Mgr. Jindřiška Řehořková
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost VZDĚLÁVACÍ OBOR: Dějepis
Komunismus a fašismus.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Občan, žák a společnost 6. -9
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Postavení Židů v Evropě 5
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková 13. Holocaust
Základní škola Čelákovice
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Mlečice, příspěvková organizace Autor:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Nástup Hitlera k moci 1932 – NSDAP nejsilnější strana v Německu
VY_32_INOVACE_02B_Velká hospodářská krize - východiska
Transkript prezentace:

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.8 Pronásledování Židů. Holocaust a jiné pojmy Název sady: Moderní dějiny Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Cílem této prezentace je seznámit žáky se situací Židů v Německu v letech 1933 – 1945, objasnit význam pojmu holocaust a některých dalších pojmů ve vztahu ke zmíněnému období. V úvodu hodiny žáci opakují známé učivo, následuje jejich samostatná práce zaměřená na vyhledávání nových informací. Ta je kombinována s výkladem a diskusí. Závěr hodiny je věnován upevnění znalosti „starých“ či objasnění obsahu „nových“ pojmů.

PRONÁSLEDOVÁNÍ ŽIDŮ. HOLOCAUST A JINÉ POJMY.

Připomeň, co už víš … 1) Co ovlivňovalo situaci v Německu na počátku 30. let? 2) Nejsilnější politickou stranou v této době byla 3) Kdy se dostávají fašisté v Německu k moci a na základě čeho? 4) Objasni pojem „diktatura“. 5) Kdo stál v čele německých fašistů? 6) Co se stalo programem nacistů? hospodářská krize NSDAP. 1933, po volbách = neomezená vláda (jedné politické strany) Adolf Hitler Hitlerova kniha „Mein Kampf“

PRONÁSLEDOVÁNÍ ŽIDŮ zpočátku vylučováni z veřejného života - vyháněni ze škol, divadel, kin, úřadů … - bojkot žid. obchodů, lékařů, bank … - fyzické útoky 1935 Zákony na ochranu německé krve a cti = = norimberské rasové zákony : - počátek systematického vyhlazování Židů - zbavování Židů německého státního občanství - zákaz vykonávání řady povolání - Židé = občané druhé kategorie - v ghettech, označeni žlutou šesticípou hvězdouhvězdou - zákaz smíšených manželství (hanobení rasy)

Práce ve dvojicích pracujte ve dvojicích používejte učebnice, PC k předem stanoveným bodům doplňte požadované informace dodržte smluvený časový limit

Křišťálová noc Kdy se tato událost odehrála? Kde? Co se stalo? Co posloužilo jako záminka? Podle čeho dostala událost svůj název? Důsledky této události?

Křišťálová noc Kdy : Kde : na území Německa, připojeného Rakouska a na území Sudet Událost : vyvrcholení antisemitismu, pogrom na Židy = fyzické útoky, vypalování synagog, židovských obchodů, obydlí…

Křišťálová noc Záminka : atentát Žida Herschela Grynszpana na sekretáře německého velvyslanectví v Paříži Ernsta vom Ratha

Křišťálová noc Název události : podle rozbitých výloh židovských obchodů Důsledky : zabito 91 Židů odvezeno do koncentračních táborů exodus Židů z Německa škody (i vlastní) museli zaplatit Němcům Židé (1miliardu říš.marek) arizace = vyvlastňování židovského majetku a jeho převedení do německých rukou

HOLOCAUST A JINÉ POJMY HOLOCAUST = - z řeckého „holokauston“ = celopal, celý spálený; náboženská obětina, která se celá spálí - hebrejsky „šoa“ = neštěstí, zničení, pohroma = systematické, státem provozované pronásledování a hromadné vyvražďování Židů (=konečné řešení židovské otázky), později i dalších etnických a náboženských skupin (Romů, Rusů, Poláků…), politických odpůrců (komunistů, soc.-demokratů), tělesně i mentálně postižených aj. - období nacistického Německa odhady počtu obětí : Židů – 6 milionů, celkově až 17 milionů

Dokážeš správně přiřadit ostatní pojmy? = politický režim, původně nastolený v Itálii r.1922 Benitem Mussolinim = nejzrůdnější forma fašismu, Německo , (zkr. od nacionální socialismus) = „vlastenectví“ = politika odvety, tendence oplácet = víra v nadřazenost vlastního národa, rozněcování nenávisti vůči ostatním národům fašismus revanšismus nacionalismus šovinismus nacismus

Dokážeš správně přiřadit ostatní pojmy? = extrémní zdůrazňování vůle, moci; Nietzscheho teorie o nadčlověku = teorie sjednocení všech německy mluvících lidí; v extr. smyslu - poněmčení, porobení méněcenných národů; expanze, světovláda = nepřátelství vůči Židům = zdůrazňuje nerovnost ras; nadřazenost nordické rasy méněcenným rasám – slovanské, rómské aj. = na předním místě stojí armáda, vojenská síla; násilné řešení sporů voluntarismus militarismus rasismus antisemitismus pangermanismus

Použité zdroje KUKLÍK, Jan; KOCIAN, Jiří. Dějepis pro 9. ročník ZŠ - nejnovější dějiny. Praha: SPN, 2006, ISBN ČAPKA, František. Dějepis. Novověk, moderní dějiny. Brno: Nová škola, 2010, ISBN SOCHROVÁ, Marie. Dějepis II. v kostce. Havlíčkův Brod: Fragment, 2002, ISBN ilustrace klipart AUTOR NEUVEDEN.. Wikipedie.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: AUTOR NEUVEDEN.. Wikipedia.cz [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: