Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky a Libereckého kraje 24. srpna 2015 Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora učňovského školství v Olomouckém kraji
Advertisements

Kariérové poradenství
REFORMA SYSTÉMU FINANCOVÁNÍ REGIONÁLNÍHO ŠKOLSTVÍ
Různé role zástupce ředitele školy
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
REGIONÁLNÍ ŠKOLSTVÍ V PLZEŇSKÉM KRAJI. Počet škol a školských zařízení v Plzeňském kraji zřizovaných obcemi 385 zřizovaných krajem 98 soukromých 17 církevních.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
SOUČASNÁ SITUACE V ČR, MOŽNOSTI A ZMĚNY DO BUDOUCNA
GRANTOVÉ PROJEKTY VĚCNĚ Leoš Křeček Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu.
Studium pro školní metodiky prevence
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných krajem Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných.
Čerpání rozpočtu přímých nákladů za rok 2012 Zpracoval: OŠMS, oddělení přímých nákladů Datum:
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Globální granty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Závěrečná konference globálních grantů Operačního.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy Libereckého kraje 25. září 2015 Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajského úřadu.
Projekt Zvyšování kompetencí vedoucích pracovníků škol a školských zařízení Libereckého kraje v oblasti řízení a personální politiky I CZ.1.07/1.3.00/
 Zapojení všech zainteresovaných subjektů formou realizace setkání v rámci tzv. „kulatých stolů“  „Kulatý stůl“ v oblasti vzdělávání se uskutečnil 25.
Ekonomické a organizační problémy ve školství Pk v 1. Q 2009 Ing. Ladislav Forman vedoucí odboru školství, kultury, památkové péče a tělovýchovy
Projekt Poradenství v Libereckém kraji I CZ.1.07/1.2.00/ I PORADENSTVÍ V LIBERECKÉM KRAJI Financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Informace o speciálním vzdělávání Liberec, 24. srpna 2015.
Pokyn k vykazování dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v Libereckém kraji Porada pro obce s rozšířenou působností, 21. listopadu.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Soutěže talentované mládeže KURZ - FINANČNÍ ŘÍZENÍ ŠKOLY v rámci projektu ZVYŠOVÁNÍ KOMPETENCÍ VEDOUCÍCH PRACOVNÍKŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ LIBERECKÉHO.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Rozpočet přímých NIV na rok 2010 Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 26. srpna 2010 KÚ Liberec.
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 13. prosince 2012 Liberec.
ŠPP - ŠKOLNÍ ROK 2015/2016. ČLENOVÉ ŠPP  Výchovné poradkyně Ing. Milada Chamillová, Mgr. Pavlína Chovancová  Metodičky prevence Ing. Jana Josefíková,
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Zprostředkující subjekt.
Cíl a identifikace výzvy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 9. prosince 2014 Liberec.
Podpora nadání na prvních stupních s důrazem na „malé školy“
Prahy a Středočeského kraje
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Šablony OP VVV a podpora nadání
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Analýza potřeb škol Hlavní zjištění
místo konání: Krajský úřad Libereckého kraje
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Základní vzdělávání a další …
Bc. Magdalena Zábranská
Vazba na Operační programy
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE Čtenářská a matematická gramotnost Andrea Nytrová
RESORT ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A ZAMĚSTNANOSTI
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Normativní financování vztahy a souvislosti
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Setkání s řediteli zapojených škol KIPR
Transkript prezentace:

Dlouhodobý záměr vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy České republiky a Libereckého kraje 24. srpna 2015 Odbor školství, mládeže, tělovýchovy a sportu Krajského úřadu Libereckého kraje

Dlouhodobý záměr vzdělávání LK 2016 Aktuálně  Zpracováván OŠMTS  schůzka s MŠMT ke koordinaci DZ krajů a republikového  Do návrh na MŠMT  Veřejné připomínkové řízení  Od ledna 2016 ke schválení orgánům LK

Pracovní setkání k tvorbě DZ LK 2016 Projednávání  Celkem 9 pracovních setkání pro školy a školská zařízení včetně středních škol  1 setkání se pro nedostatečný počet účastníků neuskutečnilo  Organizace žákovského parlamentu (žáci ZŠ a SŠ)  Různý zájem, různý počet účastníků  Opakující se výstupy i protichůdné návrhy

Pracovní setkání k tvorbě DZ LK 2016 Základní výstupy – mateřské školy  Obavy ze spádovosti, rodiče MŠ volí dle ŠVP  Zvyšující se pohledávky za školné  Vysoké počty dětí ve třídách, využívání výjimky z počtu automaticky  Téma přípravných tříd  Nedostatečná logopedická péče při současné organizaci v MŠ (není prostor pro individuální logopedickou péči)  Administrativní pomoc (velká zátěž pro ředitele MŠ)  Zájmové útvary – prostředkem k profilaci a konkurenceschopnosti MŠ x neubírat z všestrannosti výuky v MŠ

Pracovní setkání k tvorbě DZ LK 2016 Základní výstupy –základní školy  Přípravná třída (nemá smysl v malých obcích)  Nedostatečná logopedická péče, zhoršující se mluva žáků  Nutná podpora/posílení prvního stupně v souvislosti s integrací  Nesystémovost čerpání prostředků z EU  Časová omezenost rozvojových prostředků  Podpora poradenství (školní psycholog, spec. ped.) + návrh na pedagoga na prvním stupni pro péči o žáky se SVP  Problém odchodu žáků na víceletá gymnázia (i průměrných)  Potřeba možnosti jiného rozložení kapacit družin, v malých obcích jsou nezbytností  Zájmové útvary jsou pro nutností – konkurenceschopnost, klima školy, pomoc pracujícím rodičům je důležitá!

Pracovní setkání k tvorbě DZ LK 2016 Základní výstupy – speciální školy a poradenství  po odkladu vhodná přípravná třída (homogenní skupina) + využití možností v rámci kapacit MŠ  V postupující inkluzi je podpora rizikových skupin obtížnější  Nutná odpovědnost rodičů!  Individualizaci vzdělávání lez zvládnout s dostatkem speciálních pedagogů  U hraničních dětí je vhodné nasměrovat výchovné poradce k ukázání reálných možností žáků  Cestou je vzdělávat běžné pedagogy – koordinovaným systémem  Integrace LMP povede ke snížení náročnosti výuky v ZŠ, není vhodná individuální integrace  „Často je nutné chránit zájmy dítěte před vůlí rodičů“

Pracovní setkání k tvorbě DZ LK 2016 Základní výstupy – ZUŠ a DDM  Přístupnost i ze vzdálenějších obcí, vhodnost odloučených pracovišť  Dostupnost zdrojů z EU (cíleno na ZŠ)  DVPP problematické pro vysokou specializovanost  Síť SVČ je dostatečná, zaměřit se na dostupnost z okrajových částí  Grantová politika MŠMT nezahrnuje zájmové vzdělávání  Výhodnou možnost účasti na projektech pro vedlejší skupiny (maminky, senioři)  Bezbariérový přístup  Větší podpora nadaných žáků v zájmových aktivitách (moderní kroužky, vybavení  Vysoká administrativní zátěž vedení v možnostech čerpání z jiných zdrojů + problém spolufinancování

Pracovní setkání k tvorbě DZ LK 2016 Základní výstupy – střední školy  Odpovědnost a motivaci žáků k docházce do školy není možné suplovat za rodiče  Hlavní roli v určování oborů musí hrát zaměstnavatelé  U vybraných oborů není vhodná praxe u zaměstnavatelů, u většiny až ve vyšších ročnících  Velmi pozitivně je vnímána podpora víceoborových tříd  Předčasných odchodům ze vzdělávání se dá částečně zabránit prostupností oborů (i směrem dolů!) a podporou AP  Žádoucí jsou obory VOŠ s praxí, či jedinečné (tradiční)  Problémem je zajištění vysoce odborných pedagogů při odpovídajícím finančním ohodnocení  Kapacity přizpůsobovat demografickému vývoji  Nesnižovat kapacity všeobecného vzdělávání, ale zpřísnit limity pro přijetí  Nezbytností je propagace školy

Dlouhodobý záměr vzdělávání LK 2016 Informace ze schůzky z MŠMT dne  Prioritou vlády je umístit do MŠ každé dítě, které o to má zájem  MŠMT podporuje zájmové vzdělávání, ale kraje si upraví sami dle svých možností  Předpokládá se více terénní práce pro poradenské pracoviště (PPP) – hl. sociální pracovníci  Možností jsou „kontaktní místa poraden“  Připravuje se personální a procedurální standard poraden (rozšíření pracovníků poraden)  Predikce trhu práce – z úrovně republikové k řešení krajům, vychází z dat projektu „Překvap“ ve spolupráci s MPSV  Očekávání predikce zaměstnatelnosti – ověřování soukromou firmou

Dlouhodobý záměr LK návrh Děkuji za spolupráci při organizaci pracovních setkání s řediteli škol !

Děkuji za pozornost. Magdalena Zábranská telefon: