 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Téma: Fyzikální veličiny – teplota Změna teploty vzduchu během dne
Advertisements

MĚŘENÍ TEPLOTY Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Měření teploty LC.
Měření teploty Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Teplota a její měření.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhVeličiny a jejich.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Kladka pevná a volná Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Rozdělení kulových zrcadel na dutá a vypuklá. Zobrazení kulovými zrcadly.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/18 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zákonu lomu. Rozdělení čoček na spojku a rozptylku. Naučení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování naučeného učiva a k naučení nového učiva. Žák si nejprve formou otázek.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k celkovému zopakování učiva o pohybu těles. Žák odpovídá na otázky, řeší úlohy o pohybu tělesa.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k naučení nového učiva. Žák se seznámí třením, sílou, která brzdí pohyb těles. Vysvětlení.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k stručnému zopakování naučeného učiva o vlastnostech světle a k naučení nového učiva. Žák pochopí.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_1A_13_Teplota Téma: Prvouka.
Měření času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-výpočet hustoty
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Grafické znázornění pohybu
Fyzika hrou-opakování II.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Fyzika 6. ročník
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_11 Teplota
Fyzika hrou-opakování I.
Znázornění a měření síly, tíha tělesa
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Hustota-odvozená fyzikální veličina
Tepelná výměna prouděním
Opakování 2 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Zákon odrazu světla, Zobrazení na rovinném zrcadle
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Souhrnná cvičení-pohyb těles
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Teplota – souhrnná cvičení II.
VY_32_INOVACE_F.6.A ANOTACE: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku a slouží k výkladu nového učiva. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_F.6.A Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Tereza Hrabkovská Název materiálu: VY_32_INOVACE_F.6.A.10_TEPLOMĚRY Název: Teploměry.
Jak změříme teplo přijaté nebo odevzdané při tepelné výměně
Vlastnosti pevného, kapalného a plynného skupenství
Fyzika hrou-opakování I.
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohyb těles-fyzika hrou
Síla - skládání sil stejného a opačného směru
Teplota Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B34Fy6_Teplota
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Čas Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Teplota – souhrnná cvičení I.
VY _52_INOVACE_A_12_Teplota
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Rychlost Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Měření času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Fyzika hrou-opakování II.
Transkript prezentace:

 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině teplotě. Žák vybírá odpovědi z nabízených možností, sám tvoří odpovědi, doplňuje věty, tabulky. Opakování je zaměřeno na symboly, jednotky, stupnice, měřidla. Teplota – souhrnná cvičení I. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 01/2013 Název materiálu: VY_32_INOVACE_FY.6.A.07_teplota_souhrnna_cviceni_I. Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: PRIMA ŠKOLA

T C t p

C K t T

teplota Termodynamická teplota Kelvin [K] Stupeň Celsia [ °C ]

Celsiova Fahrenheitova Réaumurova Termodynamická

10 °C = (K) 0 °C= (K) -20 °C= (K) 363 K = (°C) 270 K = (°C) 153 K= (°C) ŘEŠENÍ: 283 K 273 K 253 K 90 °C -3 °C -120 °C

Učebna školy Místnost pro spaní Tělocvična18 – 19 °C 22 °C 16 – 18 °C

Správná odpověď:  Laboratorní teploměr  Bimetalový teploměr  Digitální teploměr-ty nejdokonalejší digitální teploměry nazýváme DOMÁCÍ METEOROLOGICKÉ STANICE (ukazují další meteorologické veličiny, jako je vlhkost vzduchu, tlak vzduchu, rosný bod aj.)

Správná odpověď:  Rtuť (je stříbrně lesklá),  Líh (bývá obarven) Velmi přesný laboratorní teploměr:

Správná odpověď: Mohla, ale protože při 0 °C se již mění v led, byla by stupnice teploměru velmi omezena.

Správná odpověď: Bimetalový teploměr. Při grilování.

Počáteční teplota t [ °C ] Konečná teplota t [ °C ] Pokles teploty o t [ °C ] Zvýšení teploty o t [ °C ]

Správná odpověď: Do teploty tuhnutí rtuti, tj. do -38,9 °C

Správná odpověď: Do teploty tuhnutí ethanolu, tj. do -115 °C.

Správná odpověď:  V jednom místě teploměru je trubička se rtutí velmi zúžena.  Po změření tělesné teploty se ochlazením rtuťový sloupec přetrhne a ke zkracování jeho horní části nedochází.  Abyste mohli teplotu znovu měřit, musíte teploměr tzv. sklepnout.

Tesař J., Jáchim F., Fyzika 1 pro ZŠ, Fyzikální veličiny a jejich měření, pedagogické nakladatelství, a.s., SPN Rauner K., Havel V., a kol., Fyzika 6 pro ZŠ a víceletá gymnázia, Nakladatelství Fraus Bohuněk, J., Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ 1díl, Prometheus, s.r.o., ISBN galerie office senior.cz/_gf/texty/p%C5%99edpov%C4%9B%C4%8F_po%C4%8Das%C3%AD.jpg senior.cz/_gf/texty/p%C5%99edpov%C4%9B%C4%8F_po%C4%8Das%C3%AD.jpg [cit: ] [cit: ] _5.jpghttp://fikus.omska.cz/~bojkovsm/termodynamika/Obrazky/doplnkove_ulohy_obrazky/TT _5.jpg [cit: ] [cit: ] [cit: ] r=blackhttp://data.regiony24.cz/foto/clanky/200901/ jpg?width=500&bgcolo r=black [cit: ] [cit: ]

1. Prezentace slouží k zopakování probraného učiva. 2. Žák odpovídá na otázky o základní fyzikální veličině teplotě. 3. Žák vybírá odpovědi z nabízených možností, sám tvoří odpovědi, doplňuje věty, tabulky. 4. Opakování je zaměřeno na symboly, jednotky, stupnice, měřidla teploty. 5. Prezentaci použijeme ke zkoušení žáků.