Zdeňka Kučerová, Online marketing manager, REAL-CITY Principy vyhledávání nemovitostí
Charakteristické rysy vyhledávání nemovitostí v ČR Člověk v ČR nakupuje nemovitost průměrně pouze 1x až 2x za život Jde o velice citlivé rozhodnutí Uživatel si chce zjistit v takové chvíli maximum informací a rozhodnout se co nejlépe V době krize se počet „rychlých rozhodnutí“ ohledně realit ještě snížil, potřeba získávat informace je ještě vyšší
Běžný nákupní proces Zjištění problému / potřeby Vyhledávání Ohodnocení dalších možností, alternativ Rozhodnutí o koupi a akce Zhodnocení po provedení koupě (= post purchase evaluation)
Charakteristické rysy nákupního procesu realit Nákupní proces trvá týdny / měsíce Vyhledávání je velice důkladné Komparace eventualit je maximální Uživatel (=hledající) je silně zatížen emocemi – Snaží se být racionální – Sní, představuje si – Ve většině případů je v silné emotivní zátěži způsobené vidinou finanční zátěže
Na co je tedy důležité se při nabízení realit zaměřit? Co dělat při propagaci jinak než při prodeji „běžných“ produktů? Jak efektivně propagovat nemovitosti, aby je ti správní uživatelé vyhledali?
Zaměřit se na cílového uživatele = na správnou cílovou skupinu – Nemusím komunikovat k mase, stačí oslovit to správné cílové publikum = zájemce o bydlení – Mít optimálně nastavenou distribuční síť (jak v off-line, tak v on-line médiích) Poskytnout uživateli dostatečné srovnání = poskytnout maximum informací, aby uživatel nemusel jít hledat dál – Pokud dostatečné srovnání poskytnout se svou nabídkou nemůžete, spojte se se zprostředkovateli = s realitními portály / realitními časopisy
Využít všechny kanály propagace = být všude tam, kde uživatel informace hledá V současné době klienti při hledání využívají 3 typy médií WEBTISKMOBIL Specializované stránky Vyhledávače Realitní časopisy Všeobecný inzertní tisk Deníky internet v mobilu Apple / iPhone iPad Abyste oslovili 100 % klientů MUSÍ SE VAŠE SDĚLENÍ OBJEVOVAT VE VŠECH 3 MÉDIÍCH
Děkuji za pozornost Zdeňka Kučerová
OT: Jak často jste v posledním roce hledal(a) informace o nemovitostech v těchto zdrojích? Vzorek: 513 respondentů ; v % Prověřujeme, kde vás hledají vaši klienti