Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Povrch kvádru a krychle
Advertisements

Poznámky pro výuku Předmět: Matematika Autor: Lucie Strouhalová
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Povrch krychle a kvádru
Matematika Povrchy těles.
Povrchy a objemy těles.
KVÁDR POVRCH A OBJEM.
KRYCHLE POVRCH A OBJEM.
Elektronická učebnice - II
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
MGR. LADISLAVA PATEROVÁ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Objem a povrch ve slovních úlohách
Mgr. Ladislava Paterová
Za předpokladu použití psacích potřeb.
Povrch a objem krychle a kvádru (příklady)
* Tělesa Matematika – 6. ročník *.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
31.1 Povrch kvádru + síť Zkus najít na obrázcích kvádry.
Digitální učební materiál
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
* Objem válce Matematika – 8. ročník *
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Matematika Objemy těles.
Hra k zopakování či procvičení učiva nebo test k ověření znalostí Opakování před „přijímačkama“. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Kvádr Síť, povrch, objem Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Krychle Síť, povrch, objem
Objem kvádru a krychle slovní úlohy 6. třída. Jakou hmotnost má cihlová zeď dlouhá 8 m, široká 2,4 m a tloušťce 0,6 m, jestliže 1m³ má hmotnost 25 q.
Krychle a kvádr Povrch a objem VY_42_INOVACE_16_02.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena TROJÚHELNÍKY V PRAXI Zkus vyjmenovat další předměty.
Autor: Mgr. Radek Martinák Kruh – popis, praktické využití Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Slovní úlohy (EUPŠM10),
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Autor: Mgr. Radek Martinák Válec – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Autor: Mgr. Radek Martinák Kužel – popis, praktické využití Kuželové vrtáky Kornout do školy Kornout na zmrzlinu Kužely na silnici Ještěd Elektronické.
 NÁZEV: VY_42_INOVACE_33  AUTOR: Petr Kubec  OBDOBÍ:  ROČNÍK: 9  VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Matematika a její aplikace  VZDĚLÁVACÍ OBOR: Matematika.
Autor: Mgr. Radek Martinák Jehlan – popis, povrch, objem Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
- Výpočet povrchu tělesa
Koule – popis, praktické úlohy
Rotační válec Síť, povrch, objem
Objem a povrch kvádru a krychle
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
Matematika Komolý jehlan
Hra ke zopakování či procvičení učiva:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
- Výpočet objemu tělesa
Přímá úměrnost Ing. Kamila Kočová
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
EU_42_sada1_05_M_Tělesa_2_Šeb
Tělesa – krychle Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Matematika pro automobilní obory 15. Autor: RNDr. Zdeněk Bláha
Tělesa –V kvádru-slovní úlohy
Rotační válec Síť, povrch, objem
Tělesa – povrch kvádru Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
POVRCH A OBJEM KRYCHLE A KVÁDRU
Povrch krychle.
Krychle a kvádr - slovní úlohy.
Transkript prezentace:

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena Zkus vyjmenovat další příklady z běžného života kde se lze setkat s těmito tělesy? KVÁDR A KRYCHLE V PRAXI

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika a Co už víš o kvádru a krychli? c b POVRCH = doplň vzorec a okomentuj ho OBJEM = doplň vzorec a okomentuj ho POVRCH = doplň vzorec a okomentuj ho OBJEM = doplň vzorec a okomentuj ho a a a

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Slovní úlohy z praxe – řešený příklad Fasáda domu bez obou štítů potřebuje nový nátěr. Dům má délku 25 metrů a šířku 1850 cm a výšku stěn 38 dm. Kolik dvoukilových nádob s fasádní barvou je minimálně třeba na natření stěn domu, jestliže na každých 10 m 2 plochy je spotřeba 3 kg barvy a jestliže jsou v natíraných stěnách jedny obdélníkové vchodové dveře s rozměry 1,1 m a 205 cm a 9 čtvercových oken s rozměrem 1,5m? Náčrtek: Na natření stěn domu je potřeba minimálně 47 nádob s fasádní barvou.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Slovní úlohy z praxe – řeš samostatně, ve dvojici nebo ve skupině 1.Rubikova kostka je hlavolam tvaru krychle, která je složená z menších krychlí. Zjisti: a) Kolik menších krychlí tvoří klasickou Rubikovu a) Kolik menších krychlí tvoří klasickou Rubikovu kostku (nezapomeň na všechny krychle uvnitř)? kostku (nezapomeň na všechny krychle uvnitř)? b) Kolik barev je na všech jejích stěnách? b) Kolik barev je na všech jejích stěnách? c) Každá z menších krychlí má hranu dlouhou 18 c) Každá z menších krychlí má hranu dlouhou 18 mm. Kolik samolepících papírů je od každé mm. Kolik samolepících papírů je od každé barvy minimálně potřeba, aby se mohla polepit barvy minimálně potřeba, aby se mohla polepit stovka takových kostek? (1 papír velikosti A4 stovka takových kostek? (1 papír velikosti A4 má plochu mm 2 ) má plochu mm 2 ) Víš jak se přesně jmenoval ten, který vymyslel tento hlavolam, kdy to bylo a z jakého státu pocházel? Znáš ještě nějaké další jeho hlavolamy? Pokud ne, tak se to pokus někde zjistit. Pokud ne, tak se to pokus někde zjistit.

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Slovní úlohy z praxe – řeš samostatně, ve dvojici nebo ve skupině 2. Oficiální rozměry olympijského plaveckého bazénu jsou: délka 50 metrů, šířka 250 dm a hloubka 250 cm. Zjisti: a) Kolik hektolitrů vody je v takovém plně napuštěném bazénu? b) Jak dlouho bude trvat jeho napuštění, jestliže voda bude natékat dvaceti stejně výkonnými přítoky, kterými poteče 50 litrů vody za minutu? c) Minimálně kolik kilogramů voděvzdorné protiskluzové barvy je třeba na natření stěn a dna takového bazénu, jestliže 1 kg této barvy vystačí na jednu vrstvu nátěru plochy přibližně 7 m 2 a jestliže je potřeba natřít stěny a dno bazénu minimálně dvakrát? d) Kolik korun by stál nákup speciální barvy na natření tohoto bazénu, jestliže její cena je 2300 Kč za 12 kilogramů barvy?

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Slovní úlohy z praxe – řeš ve dvojici nebo ve skupině 3. Ve hře s kostkami zvané Vrhcáby se hraje se šesti stejnými hracími kostkami. Kostky mohou být z různého materiálu – dřevo, plast, slonovina, kov apod. Zjisti: a)Kolik je celkem třeba vyznačit teček označujících hodnotu hodu na všech kostkách jedné sady hry (což je 6 kostek)? b)Firma má plán vyrábět ročně 15 tisíc sad této hry, ve kterých budou kostky z dubového dřeva. Kolik m 3 dřeva bude minimálně potřeba na výrobu této hry po dobu tří let, jestliže je hrana jedné kostky dlouhá 12 mm? c)Kolik bude minimálně potřeba kg bezbarvého laku, základního nátěru těchto dřevěných kostek, pro všechny sady hry vyrobené po dobu tří let, jestliže spotřeba barvy je 1 kg na 15 m 2 plochy? d)Kolik korun musí firma do tohoto tříletého plánu výroby minimálně vložit za nákup surovin, když 1 m 3 dřeva stojí přibližně 20 tisíc korun a 9 kg laku stojí 1500 korun?

cubic capacity Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Najdi k českým slovům odpovídající anglické výrazy. surface krychle objem kvádr povrch obsah area cuboid cube

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Procvičení ÚKOL PRO SKUPINU: VE SKUPINĚ ZKUSTE VYMYSLET A PŘIPRAVIT ZADÁNÍ JEDNÉ PRAKTICKÉ SLOVNÍ ÚLOHY ZE ŽIVOTA NA POVRCH NEBO OBJEM KVÁDRU NEBO KRYCHLE PRO VAŠE SPOLUŽÁKY VE SKUPINĚ ZKUSTE VYMYSLET A PŘIPRAVIT ZADÁNÍ JEDNÉ PRAKTICKÉ SLOVNÍ ÚLOHY ZE ŽIVOTA NA POVRCH NEBO OBJEM KVÁDRU NEBO KRYCHLE PRO VAŠE SPOLUŽÁKY ZADEJTE JI SPOLUŽÁKŮM ZADEJTE JI SPOLUŽÁKŮM ZKONTROLUJTE JEJICH ŘEŠENÍ ZKONTROLUJTE JEJICH ŘEŠENÍ VYHODNOŤTE CELOU AKTIVITU VYHODNOŤTE CELOU AKTIVITU

Použité zdroje: Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika