Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Lom světla F f čočky, lidské oko Autor: Ing. Jiřina Ovčarová 2011.
Advertisements

GÁBINA HRABÁČKOVÁ IVANA KUKULOVÁ
Pionýrů 400, Frýdek – Místek
Digitální učební materiál
Oko Kateřina Lasáková, V.A.
Optické vlastnosti oka
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Smyslová ústrojí Funkce:
Optické vlastnosti oka
Světelné jevy Optika II..
Optické vlastnosti oka
Oko jako optická soustava, optické přístroje
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
SOUSTAVA SMYSLOVÁ Informace o okolním světě a o vlastním těle dostáváme prostřednictvím smyslových buněk Smyslové buňky tvoří základ čidel Čidla jsou vybavena.
OKO A VIDĚNÍ Stavba a optická soustava oka Mechanismus vzniku obrazu
OKO.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Oční vady Krátkozrakost, dalekozrakost, šedý zákal, zelený zákal, vetchozrakost, šilhání, astigmatismus, barvoslepost, šeroslepost.
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: květen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Vzdělávací.
Nervová soustava- receptory
Oko spojná optická soustava obraz komorová tekutina oční čočka sklivec
Oko Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_344. Oko párový orgán umožňující vidění vnímá elektromagnetické záření o vlnové délce nm lidské.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Opakování - zrak, sluch Jak se nazývají tři vrstvy tvořící stěnu oka?
úvodní prezentace k hodině s využitím aplikace EyeXam pro iPad
STAVBA OKA.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Oko. Oko Jeden ze smyslových orgánů Zrakem vnímáme světlo, jeho intenzitu, barvy, tvary, vzdálenosti Umožňuje rozvoj mysli, vzdělání a zážitků.
Výstup: VY_52_INOVACE_Př.8.26
Oční vady Eliška Gálová, 3.G.
Oko.
OPTICKÉ VLASTNOSTI OKA
Smyslové vnímání OKO.
Optické vlastnosti oka
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Optické vlastnosti oka
LIDSKÉ OKO A JEHO FUNKCE V TĚLE
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Název : VY_32_inovace_19 Fyzika - vady oka Autor: Jana Pěničková Období:
Biofyzika - optika Vady oka a jejich korekce Základní oční vady Vady čočkyVady sítniceVady rohovky KrátkozrakostBarvoslepostAstigmatismus DalekozrakostŠeroslepost.
OČNÍ VADY Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Miloslav Cajska Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1A_32_Smysly.
Z očí do očí Lidské oko z hlediska fyziky Filip Šefčík, Dominik Nop, Lubomír Pala, Matěj Tomešek.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Optické vlastnosti oka TÉMATICKÝ CELEK:
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov AUTOR: Věra Konířová NÁZEV: VY_52_INOVACE_PŘÍRODOPIS 6. – 9._33.ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ TÉMA: ZRAKOVÉ ÚSTROJÍ ČÍSLO PROJEKTU:
Oko Savců Matějka, Grulich, Preget. Části oka - obrázek.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_9_20_ Optické přístroje - oko Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Optika - část fyziky zabývající se světlem. Vlastnosti světla Světlo je elektromagnetické vlnění. Šíří se v každém prostředí. Od zdroje se šíří přímočaře.
OKO Biologie Schmidtová, Fojtů, Pospíšilová Sexta a.
PaedDr. Jozef Beňuška OKO JAKO OPTICKÁ SOUSTAVA aneb O akomodaci, brýlích a pod.
ÚSTROJÍ ZRAKU VY_32_INOVACE_18_23. Zrak nejdůležitější lidský smysl pomocí zraku získáváme asi 80 % informací obr. 1.
Lidské oko. Stavba Bělima cévnatka sítnice Žlutá skvrna Zrakový nerv Slepá skvrna Komorová voda čočka duhovka rohovka Řasnaté tělísko sklivec.
Aplikovaná optika I: příklady k procvičení celku Geometrická optika
Vady oka Vypracoval: Jiří Čamek Obor: Technické lyceum Třída: 1.L
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456
Smyslová ústrojí Funkce:
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456
Z očí do očí.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Souhrnné otázky, Světelné jevy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
GEOMETRICKÁ OPTIKA Oko, přístroje.
Název prezentace (DUMu): Smyslová ústrojí člověka I.
Jakub Vrána, Zdeněk Dorazil, Štěpán Konečný
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Lidské oko Název : VY_32_inovace_17 Fyzika - lidské oko
Lidské oko Optické čočky Název školy
1) LIDSKÉ OKO AKOMODACE =děj vyklenování či zplošťování čočky – umožňuje zaostřování Oko je vyplněno kapalinou Rohovka je průhledná (vchod světla) Průchod.
Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456
Lidské oko
Transkript prezentace:

Fyzika a chemie společně CZ/FMP/17B/0456 SOUBOR VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ FYZIKA + CHEMIE ZŠ A MŠ KAŠAVA ZŠ A MŠ CEROVÁ

Fyzika a chemie společně Obsah Souboru výukových materiálů: 1 Netradiční zdroje energie / Fyzika CZ 2 Optické vlastnosti oka / Fyzika CZ 3 Sluneční světlo, teplo a skleníkový efekt / Fyzika CZ 4 Magnet / Fyzika CZ 5 Gravitačná sila / Fyzika SK 6 Hustota látky / Fyzika SK 7 Hybnosť a impulz sily / Fyzika SK 8 Ohmov zákon, Elektrický odpor vodiča / Fyzika SK 9 Voda / Chemie CZ 10Vzduch / Chemie CZ 11Alkalické kovy / Chémia SK 12Oddeľovanie zložiek zmesí / Chémia SK

Fyzika a chemie společně soubor výukových materiálů Prezentace č. 2 Fyzika Název: Optické vlastnosti oka Autor: Ludmila Flámová Počet slidů: 15 Materiál navazuje na učivo:7. roč. ZŠ / TP CZ 8. roč. ZŠ / TP SK

Optika  Představuje část fyziky  Zabývá se - šířením světla v různých prostředích a na jejich rozhraních - vzájemným působením světla a látky  Zkoumá podstatu světla a další jevy, které se světlem souvisejí  Světlo je pouze částí spektra elektromagnetického záření

 Prostřednictvím optiky je vhodné popisovat i ostatní druhy záření  Optiku můžeme chápat jako nauku o záření

Lidské oko jako optický přístroj  Světlo vstupuje do oka otvorem, který nazýváme zornice nebo panenka  Kolem tohoto otvoru je barevná duhovka, která reguluje množství světla přicházející do oka. Má schopnost zvětšovat nebo zmenšovat oční otvor v závislosti na množství dopadajícího světla  Vnitřek oka je vyplněn rosolovitým sklivcem.  Se stoupajícím věkem čočka ztrácí svou pružnost, snižuje se její možnost akomodace (tj. možnost přizpůsobit se pozorování blízkých nebo vzdálených předmětů)

 V důsledku toho se u starších lidí vzdaluje bod blízký (tj. nejbližší bod, který je lidské oko schopno dobře rozeznat)  Člověk se v takovém případě stává dalekozraký  Dalekozrakost se upravuje brýlemi se spojnými čočkami  Oko může mít i vadu, která nemusí být dána jen věkem, ale může se jednat o vadu vrozenou, kdy oko není pravidelná koule

 Člověk, který vidí špatně do dálky, je krátkozraký  Krátkozraké oko vidí dobře blízké předměty, nedokáže však zaostřit vzdálenější předměty – obraz vzniká před sítnicí  Krátkozrakost se upravuje brýlemi s rozptylnými čočkami  Světelné záření dopadá na sítnici na optickou osu oka

duhovka čočka rohovka bělima sítnice žlutá skvrna sklivec zrakový nerv slepá skvrna Stavba oka

 Normální oko mění zakřivení oční čočky podle vzdálenosti pozorovaných předmětů  Nejbližší bod, který ještě vidí oko ostře při největším zakřivení čočky, se nazývá blízký bod  Zdravé oko ho má ve vzdálenosti 10 cm  Nejvzdálenější bod, který vidí oko ostře bez přizpůsobení oční čočky, je vzdálený bod  Zdravé oko ho má v nekonečnu

 Obraz vyvolá v mozku reakce, které jsou zpracovány tak, že obraz vnímáme jako přímý  Normální oko mění zakřivení oční čočky podle vzdálenosti pozorovaných předmětů  Akomodace = smršťování čočky  Menší pružnost oční čočky může být vrozená, nebo získaná s věkem

 Oční čočka vytváří na sítnici skutečný a převrácený obraz, menší než je pozorovaný předmět

a) šedý zákal – snížená průhlednost čočky b) zelený zákal – zvýšení tlaku tekutiny uvnitř oka c) šilhavost – poškození očního nervového svalu d) barvoslepost – neschopnost rozlišovat některé barvy (obvykle jde o červenou a zelenou) e) slepota – pouze 5 % nevidomých je úplně slepých! Další vady oka:

Braillovo písmo pro slepce

Oči kočky: Ve tmě mají velké zorničky Na světle mají malé zorničky

Zdroje: Výukový archív autora