NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/21.2623 AUTOR:Mgr. Lumír.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŘASY V LESÍCH.
Advertisements

NIŽŠÍ ROSTLINY (Thallobionta)
Nižší rostliny - Řasy Výukový materiál. Sestavila: Jana Sítařová, Gymnázium, Brno, třída Kapitána Jaroše.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: ŽAHAVCI VY_inovace_32_PR6_18
Metodický list ZŠ a MŠ TGM Bílovec Pořadové číslo:
PLANKTON.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Chaluhy, čili hnědé řasy
Vývojově nižší rostliny
Název dokumentu: Ročník: Autor: Gymnázium Vítězslava Nováka Husova 333/II, Jindřichův Hradec Vzdělávací oblast: Vzdělávací obor: Datum vytvoření: VY_32_INOVACE_BIO.S6.14.
Oddělení: CHLOROPHYTA – zelené řasy
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Řasy zelené.
Nižší rostliny Řasy.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VI Vzdělávací.
ŘASY MNOHOBUNĚČNÉ patří spolu se sinicemi k nejstarším obyvatelům planety nižší rostliny, mají vláknité tělo z mnoha buněk rostou ve vodě (mořské i sladké)
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P05/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK ŽIVOTA.
Rostliny - význam a jejich dělení.
M1: LESNICKÁ BOTANIKA SINICE
Řasy červené a hnědé zdroj:www. cs.wikipedia.org/wiki/Ruduchy
Digitalizace výuky Příjemce
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
zpracování ve dvojicích
Název Nižší rostliny (Protobionta) Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Opakování lišejníky, řasy
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Mnohobuněčné organismy
CHLOROPHYTA – zelené řasy
SINICE fotosyntetizující bakterie
Botanika bezcévných rostlin 6
NEJJEDNODUŠŠÍ ROSTLINY
„NIŽŠÍ ROSTLINY“ ŘASY.
Základní informace o patří mezi nižší rostliny - mají chloroplasty s chlorofylem - z vody, minerálních látek a CO 2 vyrábějí organické látky - uvolňují.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír.
Chromista. Říše: Chromista ● Různorodá skupina, zahrnuje bičíkovce, jednobuněčné i mnohobuněčné organismy. ● Rozmanitý způsob výživy – saprofyti, paraziti,
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Řasy Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními informacemi o sytému a stavbě řas. Materiál je plně funkční.
Chlorophyl Chlorela Spirulina Tolice vojteška Mladá pšenice Mladý ječmen.
Přírodopis: ŽAHAVCI.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: RYBNÍK
BOTANIKA = VĚDA O ROSTLINÁCH
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
VY_52_INOVACE_53_Řasy – učební text
ŘASY – STÉLKATÉ ROSTLINY (po výkladu si zapiš do sešitu)
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Název Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Kateřina Wernerová Název materiálu: VY_52_INOVACE_Pr.7.We.22_Mnohobunecne_organismy.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Říše: Rostliny Podříše: Nižší rostliny
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Rostliny - význam a jejich dělení.
Řasy zelené.
HYDROBOTANIKA Prezentace sinic, řas a makrofyt
Základní škola, Hradec Králové
MNOHOBUNĚČNÉ ROSTLINY
ROZLIŠENÍ BUNĚK PŘÍRODOPIS 6.
Řasy zařazení do systému organismů stavba prostředí a význam v přírodě
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Lumír Novák NÁZEV:VY_52_Inovace_Přírodopis_1 ČÍSLO DUM:25 TÉMA:Řasy ROČNÍK:6. OBDOBÍ REALIZACE:12/2012

žáci se podrobněji seznámí s ŘASAMI žáci nejprve shlédnou prezentaci, následně odpoví na otázky

 jsou nejjednodušší rostliny  některé zelené řasy jsou jednobuněčné, jiné mnohobuněčné rostliny  tělo řas se nazývá STÉLKA  obsahují chloroplasty, v nichž probíhá FOTOSYNTÉZA  jsou to PRODUCENTI – produkují kyslík (O 2 )  řadíme je do říše: ROSTLINY  jsou potravou mnoha dalších organizmů  výskyt: sladká i slaná voda, vlhká půda, kůra stromů, volně vznášející se řasy ve vodě tvoří PLANKTON

Zelené řasy na pobřežní čáře.

Parožnatka: -roste ve sladkých, čistých, mělkých, stojatých i mírně tekoucích vodách na písčitých nebo bahnitých dnech, na kterých vytváří rozsáhlé porosty -- buněčná stěna je vyztužena uhličitanem vápenatým -jsou časté ve sladkovodních akváriích

Šroubatka : -se vyskytuje na hladině mělkých, stojatých, pomalých vod, v nádržích -je to mnohobuněčná vláknitá řasa -každá buňka má pentlicovitě stočený chloroplast

Chlorella: -je sladkovodní jednobuněčná řasa -přezdívá se jí jako „přírodní antibiotikum“: zvyšuje imunitu a zlepšuje sexuální výkonnost pomáhá při detoxikaci organismu a podporuje trávení užívá se jako prevence proti rakovině a srdečním chorobám zmírňuje negativní dopady stresu pomáhá proti chronické únavě snižuje hladinu cholesterolu v krvi podporuje léčbu zánětů dásní, aftů a oparů

Kadeřnatka: - má jednoduchou, více buněčnou, nevětvenou vláknitou stélku (až 10 cm dlouhou) - vyskytuje se ve slané i sladké vodě

Rod: Microthamnion - jsou jednobuněčné nebo vláknité řasy

Rod: Pyramimonas

Porostovky – mořské zelené řasy

Lazuchy: jsou mořské zelené jednobuněčné řasy, které dorůstají až jeden metr do délky, některé druhy se pěstují na Filipínách na saláty

Trubicovky

Trentepohlia aurea

Chaluha bublinatá: - chaluhy jsou mořské hnědé řasy - Rod Macrocystis má až 60 metrů dlouhé stélky

Ruduchy: - jsou mořské červené řasy - 90 % žije v tropických mořích, tvoří korálové útesy, tělo mají vyztužené uhličitanem vápenatým

Žabí vlas - mořská i sladkovodní, konzumována jako potravina, polévky

 Kolika buňkami jsou tvořeny řasy?  Jednou nebo více buňkami.  K jaké říši řadíme řasy?  Rostliny.  V čem jsou řasy pro naši Zemi významné?  Fotosyntézou vyrábějí kyslík.  Jak nazýváme tělo řas?  Stélka.  Kam řadíme řasy z hlediska potravních vztahů?  Mezi producenty.  Kde se vyskytují řasy?  Voda, vlhké prostředí na souši, kůra stromů.  Co tvoří zelené řasy vznášející se ve vodě?  Plankton.

 Soubor:Furry rox.jpg. Wikipedia.org, Otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z:  Soubor:Intertidal greenalgae.jpg. Wikipedie, Otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z:  Soubor:CharaFragilis.jpg. Wikipedie, Otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z:  Soubor:Spirogyra sp.jpg. Wikipedie, Otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z:  Soubor:Chlorella.png. Wikipedie, Otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z:  Soubor:Ulothrix 426.jpg. Wikipedie, Otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z:  Soubor:Microthamnion.jpg. Wikipedie, Otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z:  Soubor:Pyramimonas sp color.jpg. Wikipedie, Otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z:  Soubor:Ulva lactuca.jpeg. Wikipedie, Otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z:  Soubor:Caulerpa prolifera.JPG. Wikipedie, Otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z:

 Soubor:Codiumfragile.jpg. Wikipedie, Otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z:  Soubor:Trentepohlia aurea jpg. Wikipedie, Otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z:  Soubor:Fucus vesiculosus.jpeg. Wikipedie, Otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z:  Soubor:Laurencia.jpg. Wikipedie, Otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z:  Soubor:Cladophora.JPG. Wikipedie, Otevřená encyklopedie [online] [cit ]. Dostupné z: