Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Advertisements

Procesory Filip Skulník.
Výukový program: Mechanik - elektrotechnik Název programu: Číslicová technika - mikroprocesory III. ročník Mikrořadiče Vypracoval : Vlastimil Vlček Projekt.
Základy mikroprocesorové techniky
Procesor. Na trh byl uveden v 70.letech minulého století a znamenalo to průlomv konstrukci počítače. Je to jakýsi mozek počítače, vykonává všechny instrukce,které.
David Rozlílek ME4B. Co jsou to paměti ? slouží k uložení programu, kteý řídí ? Slouží k ukládaní…..?.... a ……? operací v.
Paměťové obvody a vývoj mikroprocesoru
TEP Charakteristika ATmega č.2. Charakteristika ATmega Téma Charakteristika ATmega TEP Předmět TEP Juránek Leoš Ing. Autor Juránek Leoš Ing. TEP.
= monolitický integrovaný obvod obsahující kompletní mikropočítač
Výukový program: Mechanik - elektrotechnik Název programu: Číslicová technika - mikroprocesory III. ročník Mikrořadiče Vypracoval : Vlastimil Vlček Projekt.
Přehled a vývoj mikroprocesorů
Procesor Procesor je ústřední výkonnou jednotkou počítače, která čte z paměti instrukce a na jejich základě vykonává program. Pokud bychom přirovnali počítač.
Tato prezentace byla vytvořena
Začátky mikroprocesorů
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_152_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Procesor je ústřední výkonnou jednotkou počítače, která čte z paměti instrukce a na jejich základě vykonává program. Procesor je ústřední výkonnou jednotkou.
Architektura počítače
Mikroprocesor.
Procesory.
Počítače-osmibitové a šestnáctibitové
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELII ZAPOJOVÁNÍ LC.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Blokové schéma počítače.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Jednočipové počítače v robotických systémech Vypracoval: Ing. Jaroslav Chlubný Kód prezentace: OPVK-TBdV-AUTOROB-ME-3-JCP-JCH-001 Technologie budoucnosti.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Interkomunikační adresní systém.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Tvorba jednoduchých pogramů II.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Interkomunikační adresní systém.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Interkomunikační adresní systém.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Instrukční soubor 1.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Programátory jednočipových počítačů.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELIII – 6 PC TECHNIKA Obor:Elektrikář.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 7. ročník III
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky ELII-3.3. TRANSFORMÁTORY.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Hardware jednočipových počítačů.
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tato prezentace byla vytvořena
Programování mikropočítačů Platforma Arduino
Tato prezentace byla vytvořena
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Hardware jednočipových počítačů I
Jednočipové počítače – základní struktura
Tato prezentace byla vytvořena
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Mikropočítač Vnitřní struktura 2
Mikropočítač Soubor instrukcí
Mikropočítač Vnitřní struktura 1
Tato prezentace byla vytvořena
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Tato prezentace byla vytvořena
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
Tato prezentace byla vytvořena
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Transkript prezentace:

Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Úvod do mikroprocesorové techniky Obor:Mechanik elektronik Ročník:4. Vypracoval:Antonín Mahdal MEIV Odborný výcvik ve 3. tisíciletí

Co je to vlastně mikroprocesor ? Je to programovatelný integrovaný obvod obsahující paměť, procesor a vstupně výstupní periferie. ● Různé typy pouzder.

Počátky mikroprocesorové techniky ● Počátky vývoje sahají do 70 let minulého století. ● Vývoj těchto obvodů se rozdělil do dvou proudů. ● Jeden proud vedl ke stále větším rychlostem, velikosti pamětí atd. Dnes známé jako osobní počítače. Společná pamět pro program i data von Neumanovská architektura. ● Druhý proud směřoval k integraci celého počítače na jeden čip. Většinou je odělena paměť pro data od programu Harvardská architektura.

Základní dělení jednočipů ● Pokud jde o osmibitové jednočipové mikropočítače a mikrořadiče patří u nás mezi nejpoužívanější dvě řady. ● Jednou z nich je mikropočítač 8051, který pochází z roku 1980 a je vývojově relativně starým. U návrhářů však dosáhl takové obliby, že i v současné době se řada výrobců, včetně firmy Atmel, orientuje na výrobu procesorů s jádrem 8051, které je rozšířené o další periferie. Je to procesor s architekturou jádra CISC (Complex Instruction Set Computer).

Druhou řadou jsou mikrořadiče PIC firmy Microchip s architekturou jádra mající silné prvky architektury RISC s redukovanou instrukční sadou (RISC – Reduced Instruction Set Controlers). Jsou vhodné hlavně pro jednoduché aplikace. Kromě nízké ceny jsou výhodné i tím, že firma Microchip k nim poskytuje zdarma vývojový software a to jak asembler, tak i jazyk C.

Mikroprocesory AVR Firma Atmel viděla, jaký úspěch na trhu zaznamenal Intel se svojí rodinou 80C5x, uvedla kolem roku 1993 svoji inovaci tohoto oblíbeného mikroprocesoru. Tou inovací bylo použití paměti flash jako programové paměti, namísto do té doby používané paměti EPROM. Používání pralerního programování. Umožňuje spuštění programu a jeho sledování.

Využití mikroprocesorů ● Je určený k velmi širokému použití. ● Používá se pro různé aplikace od těch velmi jednoduchých, až po velmi složité aplikace. Můžeme je naleznou všude kolem sebe jak v domácnostech, tak i v průmyslových prostředí, mobilních prostředcích atd.

Široké využití ● Je tedy možné vytvořit pomocí jedné a té samé součástky nějakou jednoduchou aplikaci, ale také třeba řídicí jednotku celé elektrárny. V tom spočívá síla mikroprocesorů.

Ovládaní mikroprocesoru ● Mikroprocesor sám o sobě není schopen vykonávat žádnou aplikaci. Jak už bylo zmíněno k tomu, aby mikroprocesor vykonával nějakou činost musíme vytvořit funkční program a zároveň nastavit příslušné periferie IO.

Co je to program ● Programem je algoritmus, který vykonává danou činnost v časovém sledu na základě vnějších podnětů. ● Počítačový program je jednoduše sada instrukcí, která počítači říká, jak provést určitý úkol. Je to jako kuchařský recept: sada instrukcí, která kuchaři říká, jak připravit určité jídlo. Popisuje ingredience (data) a posloupnost kroků (proces), které jsou potřebné k tomu, aby se ingredience změnily na dort nebo cokoliv jiného. Programy se tomu velmi podobají.

Závěr Toto je krátký úvod do mikroprocesorové techniky. S programováním a konkrétní architekturou mikroprocesoru se budeme zabývat v dalších hodinách. Doufám že pro většinu z Vás nastínění možností mikroprocesorové techniky vzbudil zájem pro další poznání.

Střední průmyslová škola Uherský Brod,