EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Roztoky – výpočet koncentrace II, ředění Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/12 Šablona: III/2 Inovace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Advertisements

Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název šablony: Inovace v chemii52/CH23/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: Základní chemické výpočty.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 03.
Složení roztoků Chemické výpočty
Způsoby vyjadřování složení směsí
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablony V/2 Inovace.
Udávání hmotností a počtu částic v chemii
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_13.
vyjádření koncentrace a obsahu analytu ve vzorku
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_58.
AUTOR: Ing. Ladislava Semerádová ANOTACE: Výukový materiál je určen pro studenty 1.ročníku SŠ. Může být použit při výkladu základních chemických výpočtů.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_59.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_10.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Složení roztoku Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka.
Roztoky a jejich složení
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ – kvíz Ekosystém rybníka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 5/17 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – chemické prvky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Základní škola Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Složení roztoků – 8. ročník Mgr.Jitka Říhová.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Kyseliny, hydroxidy a soli Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Hmotnostní a objemový zlomek Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky s pojmy hmotnostní zlomek a objemový zlomek látky.
Hmotnostní zlomek Mgr. Helena Roubalová
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Chemická vazba III. část – slabé vazebné interakce Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/5 Šablona:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Dědičnost vázaná na pohlaví Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/9 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Úvod do genetiky – Mendelovská genetika Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10 /2 Šablona: III/2 Inovace.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – mechorosty a kapraďorosty Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/15 Šablona:
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Vazba genů – teoretický základ Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/7 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci V Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/17 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci VI Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/18 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Genetika populací – řešené příklady Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/14 Šablona: III/2 Inovace.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – ptáci II Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka - plazi Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/8 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Vazba genů – příklady k procvičování Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/8 Šablona: III/2 Inovace.
Název vzdělávacího materiálu: Termochemie Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/13 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název sady.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Rostlinná pletiva – I. část Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/6 Šablona: III/2.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Pohlavní rozmnožování rostlin 1. část – Výtrusné rostliny Číslo vzdělávacího.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci III Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/15 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Látkové množství Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/6 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
VY_32_INOVACE_ _DOSTALOVA Zřeďovací rovnice Anotace Prezentace má za cíl seznámit žáky s využitím zřeďovací rovnice pro výpočet příkladů týkajících.
Název vzdělávacího materiálu: Rovnováhy Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/18 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název sady.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Genetika populací – teoretický základ Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10 /13 Šablona: III/2 Inovace.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Dědičnost vázaná na pohlaví – příklady k procvičování Číslo vzdělávacího materiálu: ICT10/10 Šablona:
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Eukaryotická buňka I. Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/2 Šablona: III/2 Inovace.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Roztoky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/10 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka – Savci I Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/13 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
EU peníze středním školám
EU peníze středním školám
EU peníze středním školám
EU peníze středním školám
Ředění a směšování roztoků pomocí směšovací rovnice
EU peníze středním školám
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
EU peníze středním školám
Transkript prezentace:

EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Roztoky – výpočet koncentrace II, ředění Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/12 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název sady vzdělávacích materiálů: Anorganická a obecná chemie Autor: Jakub Siegl Datum vytvoření: Garant (kontrola): Mgr. Šárka Kirchnerová Ročník: (kvinta – oktáva) ročník gymnázia Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Chemie Téma: Výukový materiál – Roztoky – výpočet koncentrace II, ředění Metodika/anotace: Powerpointová prezentace slouží jako výukový materiál pro třídu kvinty a jako opakování k maturitě z chemie. Jejím úkolem je procvičit výpočet molární koncentrace a vysvětlit problematiku ředění roztoků. Časový rozvrh: 30 min Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

Roztoky jedná se o homogenní (stejnorodou) směs velikost částic je menší než m mají ve všech směrech stejné fyzikální i chemické vlastnosti rozpouštědla rozpouštěné látky skládají se ze dvou a více látek – rozpouštědla (látka, která je v nadbytku) a rozpouštěné látky vznik rozpouštěním – může i nemusí být omezené (viz dále)

Vyjadřování koncentrace roztoku často se setkáváme s tím, že je na etiketách, příbalových letácích či jiných označeních produktů vyjádření složení roztoku také v laboratořích je důležité znát přesné složení látek, se kterými pracujeme, tj. koncentraci roztoku koncentraci roztoku vyjadřuje mnoha způsoby, ale mezi nejčastěji používané způsoby patří: 1.hmotnostní zlomek 2.objemový zlomek 3.molární koncentrace

Látková (molární) koncentrace – c n

Příklad 1

Příklad 2

Ředění roztoků často se dostáváme do situace, kdy máme sice k dispozici roztok o určité koncentraci, ale tato koncentrace neodpovídá potřebě – musíme si roztok naředit ředit můžeme buďto vodou (častější způsob) nebo méně koncentrovaným roztokem jak ale zjistíme, kolik je vody nebo roztoku zapotřebí? k určování množství využíváme víceméně dva způsoby výpočtu: 1.křížové pravidlo 2.směšovací rovnice

Ředění za pomoci křížového pravidla

Ředění za pomoci zřeďovací rovnice