Marketing maloobchodu. Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Značka výrobku Značka se skládá:
Advertisements

ÚVOD DO MARKETINGU.
Marketingový mix – Propagace (komunikace)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Tvorba cen v maloobchodě
Služby jako fenomén dnešní doby. Úloha služeb Rozvoj terciéru Podniky obohacují svou nabídku o doprovodné služby Servis je něco více než jen dodávka Společnost.
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Reklama v rozhodování firmy. Reklamní výdaje a jejich účinnost
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Cenová strategie Eduard Andráši.
P9 CENA JAKO NÁSTROJ MM Cena - je vyjádřením „hodnoty“ zboží nebo služby. Cena je jediným prvkem marketingového mixu, který vytváří firmě příjmy. Všechny.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
9.Komunikace.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
Komunikační strategie
Koncepce marketingového řízení
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Nauka o podniku Seminář 9. Co je primární: nabídka nebo poptávka? Uveďte příklady. 2.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Strategické plánování. Management rozhoduje o: Předmětu podnikání Jeho cíli Způsobu, jak k tomu cíli dospět STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ.
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
marketingový komunikační mix, propagační mix, podpora, promotion
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
MARKETINGOVÝ MIX.
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
prof. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
8. Marketing.
Vítejte na Marketingu.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
MARKETING 3 Produkt jako nástroj marketingu. Produkt Z pohledu marketingu se člení na: Spotřební zboží Výrobní prostředky.
Předmět Marketing BP522 Kontaktní údaje: Ing. Šárka Dvořáková, Ph.D. Středa.
R EKLAMA A JEJÍ DRUHY PaedDr. Milan Báča. Hlavní úkoly reklamy Hlavní úkoly reklamy K hlavním úkolům reklamy patří:  zvýšit tržby z prodeje produktu.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu:
Vzdělávací oblast:Odborné vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Marketing a marketingový.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
České Budějovice, červen 2016
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Tvorba marketingového mixu
Osobní prodej Osobní forma komunikace s 1 nebo více zákazníky
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry vybrané obchodní jednotky
Vítejte na Marketingu.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
Výrobkové strategie dle investičních cílů
Poradenství pro řízení marketingu a odbytu
Marketingová komunikace
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Marketing maloobchodu

Obsah 1. Marketingová komunikace v obchodní firmě 2. Nástroje komunikace obchodní firmy 3. Interní nástroje 4. Atmosféra prodejny

Marketingová komunikace Marketingová komunikace je obecným označením všech složek komerční i nekomerční komunikace, jejíž cílem je podpora marketingové strategie firmy. Je to řízený proces, jehož hlavním úkolem je informovat, přesvědčovat, nebo ovlivňovat různé cílové skupiny a vést s nimi dialog. Obecným cílem marketingové komunikace je: Poskytovat informace (o výrobku, firmě..), Zdůraznit užitek a hodnotu produktu, Odlišit jej od ostatních podobných produktů, Přesvědčit zákazníky o přijetí produktu, Zvýšit poptávku, Stabilizovat obrat,upevňovat dlouhodobé vztahy se zákazníky a veřejností.

Integrovaná marketingová komunikace

Marketingová komunikace v obchodní firmě V obchodní firmě se využívají dvě základní komunikační strategie. Tyto strategie se odvíjí od toho, jakou komunikační strategii používá výrobce. Princip push strategie spočívá v oslovování MO firem výrobci prostřednictvím různých forem MK (osobní prodej, podpora prodeje, reklama v odborném tisku) s úmyslem stimulace MO firmy k nákupu produktu (značky). Princip pull strategie spočívá v tom, že výrobce oslovuje s využitím různých forem MK přímo spotřebitele, a ti se následně poptávají u obchodníka a ten u výrobce.

Komunikační strategie

Nástroje komunikace obchodní firmy Obchodní firma z hlediska jejího poslání dělí komunikační nástroje na: Externí nástroje komunikace – jejich cílem je upozornit na samotnou existenci obchodní firmy a její vymezení vůči ostatním firmám. Informovat o jejím umístění, sortimentu, cenovém zaměření, o poskytovaných službách. Nejčastěji volíme tyto nástroje: reklama, puplic relations, direct marketing. Interní nástroje komunikace – používají se na místě prodeje. Oslovují zákazníka přímo v prodejně. Nejčastěji osobní prodej, podpora prodeje, P-O-P reklama, merchandising.

Nástroje komunikačního mixu

Interní nástroje komunikace obchodní firmy Podpora prodeje – nástroje jsou nejvíce účinné ve fázi nákupu, kdy je spotřebitel v prodejně a rozmýšlí se mezi jednotlivými značkami. Zde je možné ho vhodným způsobem „postrčit“ k nákupu. Osobní prodej – osobní prodej se využívá zejména v prodejnách s vyšší úrovní služeb, cen, a nabídkou kvalitnějšího zboží. P-O-P reklama – podpora nákupu na místě prodeje je zesilována různými prostředky jako např. různé displeje, stojany, interaktivní kiosky, regálová označení, nápisy na podlaze apod.

Rozhodování spotřebitele na místě prodeje

Atmosféra prodejny Atmosféra prodejny je tvořena mnoha prvky: hmotnými i nehmotnými. Vytváří ji architektura budovy,vchod do prodejny, loga a nápisy, celková upravenost okolí, vnitřní uspořádání MOJ, použité materiály,osvětlení,hudba, mikrokliatické podmínky, personál a mnoho dalších. Hudba – působí fe funkce zvukové kulisy. Příjemná hudba odbourává stres, přináší rozptýlení, prodlužuje dobu strávenou v prodejně. Osvětlení – dotváří celkový dojem. Důležitá je celková intenzita osvětlení, barva světla. Barevnost – barvy mají velký význam v ovlivňování psychiky.

Vnitřní uspořádání prodejny Hlavní zásady uspořádání prodejny Jasná strukturace prodejny podle oddělení (zvláště ve velkých prodejnách kde je velký sortiment zboží). Vytvoření orientačních bodů (pokladny, bufety, kávovary). Pregnantní hlavní cesty prodejnou Uspořádání oddělení podle logiky zákazníků Uspořádání zboží v regálu, které by se nemělo často obměňovat

Kontrolní otázky

Použitá literatura