Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Švédsko (EUPŠD9),

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_4.1.GE3N.03/Dm Autor materiálu: Mgr. Jaromír Dümler Datum vytvoření: Listopad Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vyučovací předmět: Geografie.
Advertisements

Finsko Autor: Karel Burda.
Švédsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
AMERIKA.
Finská republika je severská země v severovýchodní Evropě
Švédsko Autor: Karel Burda.
Severní Evropa I Mgr. Petr Králík.
Š V É D S K O Obrázek 1 EU – OP VK – III/2 ICT DUM 14
ŠVÉDSKO Vlajka Znak.
AMERIKA.
SEVERNÍ EVROPA Více ZDE.
Švédsko Nela Kresanová 8.A
Finsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
ŠVÉDSKO TEREZA SŮVOVÁ.
Obsah Asie Mapa Asie Rozdělení Asie Hranice Členitost Povrch Pohoří
Portugalsko Info a obrázky.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Švédsko.
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník 1 Ukrajina.
obrázek je licencován za podmínek public domain
Finsko Suomen tasavalta.
Norsko, Švédsko III2-Z7-III-11
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Švédsko.
Přírodní podmínky Evropy
Finsko – země tisíců jezer
Finsko Finská republika Zastarale: Čuchonsko Finsky: Suomen Tasavalta
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZEM_HA_1_13.
Polská republika je stát ležící ve střední Evropě.
Švédsko Vít Kolaja.
Autor: Mgr. Jana Kalandrová
POLSKO I. Martin VRZALA.
Finsko (Severní Evropa)
EVROPA – ÚVOD, REGIONÁLNÍ GEOGRAFIE I.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Finsko (EUPŠD10),
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Mgr. Dana Vítková NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Státy SEVERNÍ EVROPY TEMA:
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Švýcarsko (EUPŠD16),
Č í slo projektuCZ.1.07/1.5.00/ N á zev š kolyGymn á zium, Soběslav, Dr. Edvarda Bene š e 449/II K ó d materi á luVY_32_INOVACE_63_03 N á zev materi.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Německo (EUPŠD12),
Severní Evropa Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Šablona. Anotace: výkladová prezentace věnující se Spojeným států americkým Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: porovnává a přiměřeně.
VY_32_INOVACE_FI_II_18 NÁZEV SEVERNÍ EVROPA NÁZEV PROJEKTU: OP VK REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/1.4.00/ OP VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzdělávací materiál: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: V/2 Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních.
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
VY_32_INOVACE_07-41 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – poloha, rozloha,
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_300 _Švédsko Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Vlastimil Ogrodník NÁZEV:Švédsko TÉMATICKÝ CELEK: Evropa ČÍSLO.
Švédsko Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Kuchtová Květoslava Název : VY_32_INOVACE_12C_09_Norsko Téma:
ČESKÁ REPUBLIKA Znak ČR Mapa ČR Vlajka ČR. 1. Základní informace o ČR  Rozloha: km² (113. místo na světě)  Počet obyvatel: (k ,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Mgr. Květoslava Kuchtová Název : VY_32_INOVACE_12C_10_Švédsko Téma:
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_274_Finsko Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Svatoňová Pavlína Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_52_INOVACE_1B_05_KANADA.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
SEVERNÍ EVROPA.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
EVROPA PŘÍRODNÍ POMĚRY - VODSTVO
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Švédsko Open Presentation.
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Kanada NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ŠVÉDSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Spolková republika Německo
6. a Severní Západní Jižní Střední Jihovýchodní Východní
FINSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Kuvajt
Transkript prezentace:

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Švédsko (EUPŠD9), Z 8.r. Zpracoval:Mgr. Kijanica Pavel

Anotace DUM je zaměřen na vyvození učiva o Švédsku. Žák získá základní informace o rozloze, počtu obyvatel, etnickém složení obyvatelstva aj. Dále o poloze státu, vlajce, hymně, hlavním městě, přírodních podmínkách a o zajímavostech země. DUM na svém konci obsahuje dobrovolný domácí úkol DUM byl vytvořen dne: –

Samostatná práce Do sešitu ve zkratce popiš polohu země. –na jakém kontinentě leží –na jakém světadílu leží –s kým sousední –zda je vnitrozemský či přímořský –pokud přímořský - jaké moře ho omývá –aj.

Poloha Popiš polohu Švédska Švédsko (oficiálně Švédské království), je jedním ze severských států na Skandinávském poloostrově v severní Evropě. Švédsko hraničí na západě s Norskem, na východě s Finskem a na jihu je spojeno s Dánskem pomocí unikátního mostu-tunelu přes průliv Öresund.Skandinávském poloostrově NorskemFinskemDánskemÖresund

Vlajka Švédská vlajka byla přijata v součastné podobě v roce 1906, byla však používána již v době krále Gustava Vasy ( 16.stol.), který obnovil nezávislost švédského státu. Barvy vlajky pocházejí ze švédského znaku s třemi korunkami, používaného nejpozději od roku 1364.

Hymna kOMZ4http:// kOMZ4

Základní informace Rozloha: km2 Obyvatelstvo: Hlavní město: Stockholm ( ) Státní zřízení: konstituční monarchie Etnické složení: Švédové 84%, Finové 3%, Samové (Laponci), přistěhovalci 12,5% Jazyky:švédština (úřední), laponština Náboženství: luteránské 87%, katolické 4%, islám 4% Měna: 1 švédská koruna = 100 orů

Hlavní město Jak se jmenuje hl.město Švédska? Stockholm Leží na V země, na více než 20 Malých ostrovech a poloostrovech mezi jezerem Malaren a Baltským mořem. Obchodní, průmyslové, finanční a kulturní centrum země, přístav, loděnice. Bylo založeno roku 1250 a roku 1523 dobyto Gustavem I.Vasou, poté se stalo švédským hlavním městem.

Povrch

Povrch Z geomorfologického hlediska lze území Švédska rozdělit na pět základních jednotek: 1.Skandy - na území Švédska dosahují největších výšek na severu Kebnekaise (2104 m) a Sarektjåkkå (2089 m)SkandyKebnekaiseSarektjåkkå 2.Plošiny Norrlandu - východní a jihovýchodní podhůří Skand s rozlehlými lesy a velkými zásobami rudNorrlandu 3.Botnické nížiny 4.Nížiny Svealandu se zvlněnými hřebeny ledovcového původu a většinou z více než 90 tisíc švédských jezer.Svealandu 5.Jihošvédská vysočina v Götalandu s maximální výškou 378 m (vrch Tomtabacken), zahrnuje kamenité vrchoviny Smålandu a roviny SkåneGötalanduSmålanduSkåne

Kebnekaise Kebnekaise je nejvyšší horou Švédska. Masív Kebnekaise, součást Skandinávských hor, má dva vrcholy - zaledněný jižní vrchol (2103 m) a severní vrchol bez ledu (2097 m, asi 500 m jihozápadně od severního), který je nejvyšším pevným bodem Švédska.

Vodstvo

Největší jezera jsou Vänern, Vättern a Mälaren.Vänern VätternMälaren K nejdelším řekám ve Švédsku patří Torne älv (522 km), Dalälven (520 km), Klarälven (500 km)TorneDalälvenKlarälven

Podnebí Přes severní polohu má Švédsko převážně mírné podnebí. Asi 15 % území Švédska leží za Severním polárním kruhem. V horách severního Švédska převládá subarktické podnebí. Severně od polárního kruhu v určité letní dny slunce vůbec nezapadá, v zimě naopak vůbec nevychází. Teplotní rekordy: Absolutní minimum: -53,3 °C v LaxbackenuLaxbackenu Absolutní maximum: +38,0 °C v UltuněUltuně

Nobelova cena Ve Stockholmu působí Královský výbor pro udělování Nobelovy ceny, předávání Nobelových cen probíhá od roku 1901 vždy 10.prosince a patří mezi největší společenské události roku.

Samostatná práce Do mapy zakresli: Hlavní město Řeku:Klaralven Jezero: Vanern Horu: Kebnekaise

Dobrovolný domácí úkol Koukni na video, které Tě provede severskými zeměmi a odpoví ti na spoustu otázek Rw80khttp:// Rw80k

Použité zdroje –VILÍMEK, V., NOVÁKOVÁ, R., Evropa: Zeměpis pro základní školy. 4. vyd. Příbram: Scientia, ISBN – ŠERCLOVÁ, Andrea. Svět do kapsy: Podrobný průvodce po státech celého světa od A do Z. 2. vyd. Český Tešín: Ottovo, ISBN Obrázky dostupné z: – – – – – – – – – – Sweden_from_cia.pnghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7e/Sweden_from_cia.png/250px- Sweden_from_cia.png – pe_topography_map.png/220px-Europe_topography_map.pnghttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b7/Euro pe_topography_map.png/220px-Europe_topography_map.png –