VY_32_INOVACE_Lul_III_01 Egypt Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STAROVĚKÉ STÁTY - EGYPT Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková Název: VY_32_INOVACE_08_B_4_ STAROVĚKÉ STÁTY – EGYPT Téma: Dějiny.
Advertisements

VY_32_INOVACE_Mil_II_12 Obvod obdélníku Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
● Vznikají ve 4. tis. př. n. l. v oblasti s příznivými přírodními podmínkami ● Tzv. říční civilizace v oblasti velkých řek.
Název školy: ZŠ Průhonice, Školní 191, příspěvková organizace Název a číslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_30 Autor: Zdeňka Matoušová Období: listopad 2012.
VY_32_INOVACE_Lul_II_17 Osvětim II. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
VY_32_INOVACE_Fi_II_01 Název Jižní Asie Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_07.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.5 Opakování starověkého Egypta Název sady: Staroorientální.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.3.3 Starověký Egypt – přírodní a životní podmínky, společnost.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Barbora Šímová Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.32_Minojska_mykenska_kultura.
VY_32_INOVACE_Luk_II_04 Alternativní výživa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Lul_I_09 Poslední Přemyslovci I. Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
KULTURA A VĚDA EGYPT KULTURA A VĚDA Dějepis 6. ročník Marek Kryška CULTURE AND SCIENCE.
Základní škola Brno, Jana Babáka 1 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 16/08 Název materiálu: Starověký Egypt Zpracovala: Mgr. Petra Březinová.
VY_32_INOVACE_Fi_III_12 Název Svrchovanost státu Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_III_19 Název Státní zřízení a formy vlády Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
Energetická hodnota potravin (EH)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_17-13_ Egypt, architektura Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Fi_II_16 Název Itálie a Řecko
Charakteristika výukového materiálu
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
VY_32_INOVACE_Fi_I_17 Název Oblasti Asie
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Pel_I_05 Výrazy – vzorce 2
PRVOUKA ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.61_Mezopotamie Datum:
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_Lul_II_09 Malá pevnost- Vnitřní pracovní komanda
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_Fi_II_13 Název Evropa – poloha a rozloha
VY_32_INOVACE_Lul_III_10 Punské války
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_Fi_II_07 Název Centrální Asie
Psaní bě/bje, vě/vje, mě/mně, pě Název projektu: OP VK
VY_32_INOVACE_Lul_I_03 Svatý Václav
VY_32_INOVACE_Fi_I_11 Název Argentina
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Návykové látky Název projektu: OP VK
Pravopis předpon a přípon
VY_32_INOVACE_Fi_III_21 Název Svět - soutěž
REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_09_DĚJEPIS
VY_32_INOVACE_Roz_II_01 Čtení a zápis čísel v oboru do
VY_32_INOVACE_Fi_III_32 Název Kulturní krajina Název projektu: OP VK
Výtvarné umění starověkého Egypta
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
KELTOVÉ.
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Egypt VY_32_INOVACE_D Šablona
EXCEL 2010 Úvod k funkcím 1. část.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_12
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_INOVACE_Šev_II_01 SLABIKÁŘ 1 – S, L, M, P
EGYPT VE STAROVĚKU.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_INOVACE_Fi_I_13 Název Amerika -opakování
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_32_INOVACE_Fi_III_28 Název Státní znaky sousedních zemí
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_06_Hra 3 TEMA: Hra 3
Přechod od doby bronzové k železné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice
Česká republika - úvod VY_12_INOVACE_Rů_II_03
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Lul_III_01 Egypt Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Leona Lukašíková

Egypt vznik jednotného státu ve 4. tisíciletí př. n. l. v povodí řeky Nil střídala se 3 roční období: období záplav období polních prací sklizně pěstovalo se: pšenice, ječmen, len, ovoce, zelenina, luštěniny, vinná réva chovalo se: hovězí dobytek, ovce, kozy a kachny rozvoj řemesel

Rozdělení egyptské společnosti otroci zemědělci řemeslníci úředníci kněží, vojenští velitelé faraon

Náboženství uctívali velké množství bohů (např. Anubis, Aton, Geb, Isis, …) většina z nich zpodobňována s hlavou zvířete posvátná zvířata: ibis krokodýl sokol kočka

Mumifikace věřili, že dokud se tělo nerozpadne, přebývá v něm duše (ka) do hrobů přidávali předměty denní potřeby složitý proces odstranění vnitřností, zbavení těla všech tekutin díky mumifikaci získali výborné lékařské znalosti sarkofág 1 sarkofág 2

Pyramidy nejvýznamnější stavební památky Egypta nejprve stupňovité (od 3. stol. př. Kr.), později hladké stavitelé: otroci + rolníci v době záplav účel: hrobky faraonů, vedou se diskuze např. v Gíze- Chufuova (Velká pyramida), Racheova, Menkaureova průřez Chufuovou pyramidou, mapa Egypta, pyramidy v Gíze průřez Chufuovou pyramidoumapa Egypta pyramidy v Gíze

Písmo a literatura vznik ve 4. tisíciletí př. Kr. obrázkové- hieroglyfyhieroglyfy rozluštění Champollion- Rosettská deskaRosettská deska nápisy vytesané do kamene, papyruspapyrus

Zdroje RULF, Jan, VÁLKOVÁ, Veronika. Dějepis pro 6. ročník základní školy a 1. ročník osmiletého gymnázia. SPN. Praha Internet Datum vytvoření: Ročník, pro který je materiál určen: šestý Předmět: Dějepis Anotace: Shrnutí učiva o starověkém Egyptě