Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Advertisements

NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI VY_32_INOVACE_16_1_5 NÁHRADA MZDY PŘI DOČASNÉ PRACOVNÍ NESCHOPNOSTI Autor: Ing. Jana Rauscherová CZ.1.07/1.5.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Matematické kyvadlo a tíhové zrychlení Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
 Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace  Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/  Název výukového materiálu: Národní divadlo.
Dynamická viskozita Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
ROVNOMĚRNÝ POHYB, PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Volný pád a svislý vrh Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Alexandra Hoňková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Brigáda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
ARTETERAPIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jana Dümlerová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Záření kolem nás Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
Název prezentace (DUMu)
Pravděpodobnosti jevů
Binomická věta 30. října 2013 VY_42_INOVACE_190212
Portrét podle Jan van Eycka
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Realita a symboly Hans Holbein
Variace bez opakování 25. srpna 2013 VY_42_INOVACE_190202
Růžencová slavnost Albrecht Dürer
PÁTEŘNÍ MÍCHA VY_32_INOVACE_ ledna 2014
Tabulky, grafy – test VY_32_INOVACE_ července 2013
Ploštěnci 16. února 2014 VY_52_INOVACE_210208
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4B_13
SLOH – popis statický popis uměleckého díla
PAVLOV VY_52_INOVACE_ února 2014
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tématický celek
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MĚKKÝŠI 15. října 2013 VY_52_INOVACE_210213
Americká skutečnost Edwarda Hoppera
Rotunda sv. Kateřiny ve Znojmě
ROBERT SMITHSON – Spiral Jetty
Poměr v základním tvaru.
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
KRAJINA V UMĚNÍ 20. září 2013 VY_32_INOVACE_160205
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
OSTNOKOŽCI 16. února 2014 VY_52_INOVACE_210231
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Slánská Kalhousová Název.
Výtvarné umění starověkého Egypta
Název a číslo materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Poměr Co je poměr. Dělení v daném poměru..
VY_52_INOVACE_I–04–05 Název a adresa školy:
Řecko – malba na keramiku
Poměr v základním tvaru.
POHYB ŽIVOČICHŮ 30. ledna 2013 VY_32_INOVACE_110108
YVES KLEIN – Antropometrie
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. JAN VAN EYCK – Podobizna manželů Arnolfiniových VY_32_INOVACE_ ledna 2014

Jak vnímáš dílo? Poděl se s ostatními o své postřehy, výklad. Jan van Eyck, Podobizna manželů Arnolfiniových, 1434, olej na dřevě, 82 x 59,5 cm, National Gallery, Londýn, Velká Británie

Jaká scéna je znázorněna v zrcadle? 3. Jakou spojitost může mít scéna v zrcadle s dílem? Poděl se s ostatními o své postřehy, výklad.

Dílo Jan van Eycka obsahuje tyto atributy. Přemýšlej o jejich symbolice, souvislostech. 5. Sestroj vlastní příběh k obrazu.

5 03 Zrcadlo ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………… Soška svaté Markétky …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…… ………………………………………………………………………………………… Lustr s jednou hořící svící ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..… ………………………………………………………………………………………… Dřeváky ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………… Malý pes ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………… Pomeranče ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..………………………………………………………………………………………………………………………………… Zjisti více o těchto symbolech. Použij internet, odbornou literaturu.

6 03 Dvojice bývá zpravidla identifikována jako Giovanni di Nicolao Arnolfini, zámožný kupec z Luccy žijící v Bruggách, a jeho choť Giovanna Cenami, i když to někteří badatelé zpochybňují. Pózy a nezvykle zdobné prostředí vedly k různým výkladům okolností manželského páru. Byla vyslovena domněnka, že obraz zachycuje civilní sňatek dvojice. Giovanna není těhotná, ale drží tehdy vysoce módním způsobem sukni v ruce. Nedávno se objevil názor, že jde o posmrtný portrét, namalovaný pro Giovannině předčasné smrti. Skoro každý detail na obraze má symbolický význam, oprašovadlo visící na posteli vyjadřuje domácí povinnosti ženy, vyřezávaná postava nad lůžkem, pravděpodobně svatá Markétka, je patronkou porodu. Ovoce na parapetu představuje plodnost, vyhnání z ráje, pes stojící u nohou manželů symbolizuje věrnost a oddanost, botky posvátnost manželství. Ze stropu visí mosazný lustr demonstrující zámožnost a blahobytnost páru, v němž je zapálená jediná svíce, která je symbolem všudypřítomnost Boha.

7 03 Hluboký odraz v zrcadle odhaluje dvě další postavy stojící ve dveřích. Jednou z nich může být i samotný malíř s červeným turbanem na hlavě. Každou chlopeň zrcadla zdobí výjev z Kristova utrpení, které symbolizuje Boží všudypřítomnost. Jan van Eyck možná používal jako kompoziční pomůcku konvexní (vypouklé) zrcadlo – takové, jaké je na obraze Podobizna manželů Arnolfiniových. O některých severských malířích je známo, že kopírovali obrázky s koncentrovanou perspektivou, které viděli v konvexních zrcadlech, aby tak vytvářeli působivé efekty světla, prostoru a hloubky.

8 03 Jako v případě jiných obrazů, podepsal Jan van Eyck i tento dvojportrét originálním a vtipným způsobem. Zdobný latinský nápis „Johannes de Eyck fuit hic 1434“, vypadající jako grafit na stěně mezi lustrem a zrcadlem, zní v překladu: „Jan van Eyck byl zde 1434.“

Jan van Eyck inspiroval mnoho umělců. Hledej v obrazech podobnosti, souvislosti. Jan van Eyck, Podobizna manželů Arnolfiniových Rogier van der Weyden, Zvěstování 1 2

10 03 Použité zdroje: Obrázky: [1] HELMS. Van Eyck - Arnolfini Portrait [online] [cit ]. Dostupné z: _Arnolfini_Portrait.jpghttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Van_Eyck_- _Arnolfini_Portrait.jpg [2] DIRECTMEDIA. Rogier van der Weyden 030 [online] [cit ]. Dostupné z: Text: PIJOAN, José. Dějiny umění/5. 4. vyd. Praha: Balios, 1999, 317 s. ISBN obrazů, které musíte vidět. 1. vyd. Editor Stephen Farthing. Překlad Dušan Zbavitel. Praha: Fortuna Libri, 2007, 960 s. Fortuna art. ISBN