Význam Philipa Kotlera pro moderní marketing Lucie Pöschková O3.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
MARKETING A MANAGEMENT
Velké příležitosti pro malé (nezávislé) obchodníky Marta Nováková, U&Sluno a.s., červen 2002.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Aleš Chudý ředitel divize IW Microsoft Slovakia.
Tvorba mezinárodních podnikových sítí a strategických aliancí
Informační systémy podnikové systémy CRM
Význam informací v podnikání
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Customer Relationship Management Řízení vztahů se zákazníky.
Úvod do marketingu.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
MARKETING FINANČNÍCH SLUŽEB E :00 – 13:30.
MARKETING Brigita Stloukalová. Nastudujte si sami: Šimková, E. Základy managementu a marketingu pro neziskové organizace. Kap. 8. Marketing v neziskové.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
20. července 2013VY_32_INOVACE_100308_Marketing_1_DUM Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Roman Blaha. Obchodní akademie.
Pojetí marketingu v neziskových organizacích. Marketing neziskových organizací Chartered Institut of Marketing: „Marketing je součástí procesu řízení,
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Internet jako nástroj vlivu ? Dana Bérová
MARKETINGOVÝ MIX.
Marketingový mix Obsahuje čtyři taktické marketingové nástroje: produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion).
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A 1 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří.
Koncepce marketingového řízení
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
Analýza vlastního podniku
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Agentura BESTa Promotion. Firmy využívají řadu nástrojů na podporu prodeje. Profesionální pomoc a organizace jsou zde nezbytné.Specializované agentury.
122 - Katedra ekonomiky a řízení ve stavebnictví Teorie řízení.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Číslo projektu: CZ / /0316 Název projektu: Poradenské a informační centrum pro malé a střední podniky Žadatel: Vzdělávací institut Partner:Hospodářská.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Marketing Základy a postupy..
8. Marketing.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Struktura podnikatelského plánu
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Marketing a řízení hotelu Název vyučovací oblasti: Marketingové strategie Ročník / obor studia:III..
7 Marketingový mix Výrobek Cena Distribuce Propagace.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 4: Marketingové řízení MSP.
Strategie.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING Přednáška P
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Marketing neziskových organizací
Vítejte na Marketingu.
Marketingový systém řízení
doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
Marketingové strategie
Ekonomika malých a středních podniků
Marketing Základy a postupy..
Informační systémy podnikové systémy CRM
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Význam Philipa Kotlera pro moderní marketing Lucie Pöschková O3

Philip Kotler * 27. Května 1931 v Chicago Oblíbený řečník - vede marketingové semináře a kurzy pro vrcholové pracovníky společností, zabývá se výzkumem marketingových strategií a taktik, jimiž by bylo možné vytvářet, měřit a řídit hodnotu značek. Magisterský titul v oblasti ekonomie University of Chicago a doktorát, rovněž z ekonomie, na Massachusetts Institute of Technology Postgraduál z matematiky na Harvard University a behaviorismus na University of Chicago Spoluautor Principles of Marketing a Marketing: An Introduction Nejvýznamější práce: Strategic Marketing for Nonprofit Organizations Další publikace: Marketing Models, The New Competition, Marketing Professional Services... Držitel mnoha významných ocenění v oblasti marketingu V současné době je profesorem mezinárodního marketingu na Kellogg School of Management, North Western University S. C. Johnson

Definice marketingu dle Philipa Kotlera  Přístup sociální PPřístup manažerský „umění prodávat produkty“ „poskytovat vyšší životní standard“ proces dosažení cílů organizace spočívající ve zjištění potřeb cílového trhu a uspokojení těchto potřeb lépe než konkurence

Definice marketingu dle Philipa Kotlera základem marketingu je směna

Marketing v praxi Hlavní priorita:  uspokojování zákazníka v souladu s dlouhodobou strategií firmy a zájmy firmy Čtyři základní piliře: 3.Marketingová komunikace 2.Marketingová strategie 1.Marketingové nástroje 4.Marketingový mix.

Marketing v praxi Marketingový mix: Product Price Place Promotion -obsahuje tzv. 4P -někdy rozšiřováno o další 3 People Presentation Proces

Moderní marketing - reakce firem Pojmy: Reengineering - přechod od funkcionálně orientovaného managementu kladoucího důraz na funkcionální útvary, k řízení klíčových procesů prostřednictvím multidisciplinárních týmů Outsourcing - místo toho, aby firmy vyráběly veškeré potřebné díly a poskytovaly samy veškeré požadované služby, usilují o to, aby nakoupily "zvenčí" vše, co se dá pořídit kvalitněji a současně levněji. Existuje i několik virtuálních společností, které vlastní pouze několik aktiv a nakupují vše za účelem dalšího prodeje. Tyto společnosti dosahují obvykle vysoké rentability E-commerce - vedle snahy přilákat zákazníky do svých obchodů a pokusů oslovit zákazníky telefonicky firmy nabízejí své výrobky pomocí internetových obchodů. Zákazníci si mohou na webových stránkách výrobky prohlížet, získávat informace o jejich používání, vyhledávat nejvýhodnější cenové nabídky a pomocí kliknutí zboží objednat i zaplatit Benchmarking - místo spoléhání se na "sebezdokonalování" se prosazuje snaha o získávání informací:,Jak to dělají" nejlepší firmy, s cílem "dělat" to ještě lépe Aliance - místo osamoceného úsilí dosáhnout vítězství prosazuje se stále více snaha spojit se s důležitými partnery a získat tak větší obchodní sílu Dodavatelské partnerství - místo využívání mnoha subdodavatelů usilují některé firmy o partnerskou integraci s několika málo nejspolehlivějšími dodavateli Tržní orientace - přechod od produktové organizace k organizaci orientované na tržn segmenty. Globální a lokální. Je lepší být současně lokální i globální než pouze lokální. Decentralizace - přechod od direktivního vrcholového řízení na motivující "partnerský" decentralizovaný management.

Moderní marketing – reakce obchodníků Pojmy: Vztahový marketing - od zaměření na transakce k budování dlouhodobých, rentabilních zákaznických vztahů. Firmy se zaměřují na nejrentabilnější zákazníky, produkty a distribuční cesty. Celoživotní zákaznická hodnota -od dosahování zisku z každého prodeje k řízení celoživotní zákaznické hodnoty. Řada firem nabízí svým zákazníkům požadované produkty za nižší ceny a sázejí spíše na menší, ale dlouhodobější zisky. Zákaznický zájem - od dosahování větších podílů na trhu k budování většího zákaznického zájmu. Firmy usilují o zájem zákazníků nabízením širšího spektra zboží stávajícím zákazníkům a zlepšováním prodejních dovedností svých obchodních zástupců Cílený marketing: - je lepší být firmou, která co nejlépe obsluhuje dobře definované trhy, než prodávat své zboží komukoli. Cílený marketing lze podporovat pomocí různých časopisů, televizních reklam a webových stránek. Individualizace -místo standardní nabídky určené širokému spektru zákazníků usilovat o individualizaci a přizpůsobení se odlišným přáním různých zákaznických skupin.Umožnit zákazníkům, aby si požadovaný výrobek mohli sami dotvářet pomocí firemních webových stránek. Zákaznická databáze -místo pouhé statistiky prodeje vytvářet zákaznickou databázi obsahující informace o nákupech, preferencích, rentabilitě a demografických charakteristikách jednotlivých zákazníků. Prostřednictvím analýzy takto shromážděných dat mohou firmy identifikovat konzistentní zákaznické segmenty a vytvářet pro ně specifické nabídky. Integrovaná marketingová komunikace - od intenzivní komunikace prostřednictvím jedné komunikační cesty, jako je reklama nebo podpora prodeje, přecházet k rozmanité komunikaci zaměřené na vytváření konzistentní image nabízených značek prostřednictvím širokého spektra komunikačních prostředků.

„10 marketingových hříchů“ 1. Firma se nedostatečně orientuje na trh a není „řízena" zákazníky 2. Firma zcela neporozuměla potřebám cílových zákazníků. 3. Firma potřebuje lépe vymezit a sledovat chování konkurentů. 4. Firma nevěnuje dostatek pozornosti svým vztahům se zaměstnanci, dodavateli, distributory a investory. 5. Firmě se nedaří vyhledávat nové obchodní příležitosti 6. Firma má problémy s marketingovým plánováním. 7. Firemní produkty nejsou provázány se souvisejícími službami. 8. Firma nezvládá budování značky a komunikační politiku. 9. Firma není dobře organizovaná, aby mohla provádět účinný a efektivní marketing. 10. Firma dostatečně nevyužívá nejmodernější technologie

Shrnutí  s silná interakce mezi firmou a potenciálními zákazníky iimplementace silné zpětné vazby  důraz na zdroje informací a jejich vyhodnocení  široké využití informačních a komunikačních technologií  snaha o modelování a předvídání vývoje trhu a zároveň vlivu vlastních aktivit  holistické pojetí (zahrnuje potenciální zákazníky, vlastní zaměstnance, dodavatele, okolí organizace)

Děkuji za pozornost...