Prezentace výsledků projektu Centrum občanského vzdělávání CZ.1.07/1.2.00/14.0084.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Advertisements

POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Spolupráce se vzdělávacími institucemi. Projekt iYouth – Modely integrace a prevence sociálního vyloučení: podpora migrantské mládeže je spolufinancován.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Živá historie konference Informační gramotnost – témata, trendy, inspirace Adéla Dilhofová Jiří Zounek.
Projektový den Střední školy elektrotechnické, Ostrava, Na Jízdárně 30, příspěvkové organizace Mária Borovská Ostrava, TIME (tréninkové, inovační,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Taneční a pohybová výchova
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
Role projektu „Klíče pro život“ v podpoře práce s dětmi a mládeží.
Zdokonalování systému celoživotního vzdělávání v oblasti pedagogické, psychologické a výchovné péče o děti se sociokulturním znevýhodněním Arteterapie.
1.Multikulturní výchova 2.Medializace a mediální výchova 3.Výchova k dobrovolnictví 4.Zdravé klima neformálního a zájmového vzdělávání 5.Participace a.
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Základní škola T. G. Masaryka, Studénka ředitelka školy: Mgr. Alena Dvorská počet žáků 291, počet pedagogických pracovníků 20 součásti školy: škola, školní.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Krajská koordinátorka prevence rizikového chování
Zapojení ZŠ Krnov, Dvořákův okruh 2 do projektu. Mgr.Ivana Procházková Krnov
PŘEDSTAVENÍ PROJEKTU Nové talenty pro vědu a výzkum Lenka Mynářová koordinátor projektu.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Klinická hodnocení a farmakologie pro 3.tisíciletí – multimodální edukační platforma CZ.1.07/2.4.00/
Transformace sociálních služeb: zkušenosti a výsledky Ing. Daniela Lusková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – , Praha.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity Tamara Váňová, Jitka Kazelleová 1 Praha, 2013.
Projektový záměr Podpora pedagogů MŠ Odborná diskuze MŠMT,
PROJEKT R E G I O N PROGRAM ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY V ÚSTECKÉM A KARLOVARSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Seminář pro žadatele OP LZZ - Mezinárodní spolupráce: Shrnutí, doporučení, diskuse 29. červenec 2008 Praha.
MUZEOEDU.CZ jako společná platforma edukačních pracovníků muzeí a galerií Mgr. Pavla Vykoupilová PERSPEKTIVY ČESKÉ MUZEJNÍ EDUKACE 10. – 11. května 2016.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
CZ.1.07/1.2.00/ Příjemce dotace: Organizace pro pomoc uprchlíkům (OPU) OPU je nevládní neziskovou organizací, která se od svého založení v roce.
Učitelé pro učitele UPROU ( ). UPROU  Tento projekt je spolufinancován Evropským sociální fondem (75%) a státním rozpočtem ČR (25%).  OP RLZ.
Centrum empirických výzkumů Fakulta veřejných politik Slezská univerzita v Opavě doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D. 3. září 2015, Opava.
MKV – 400x na českých školách Zahájení projektu: Ukončení projektu:
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Strategické řízení a plánování
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Sdílené radosti a strasti škol ze správního obvodu ORP Český Brod
Šablony OP VVV a podpora nadání
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Dva jsou víc než jeden CZ.1.07/1.2.23/
Setkání KAP a MAP JMK 7. prosince 2016
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Cíle, vize a obsah projektu PPUČ
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Individuální projekt OPVVV Implementace KAP I.
Nové přístupy k využití ict ve výuce přírodovědných předmětů na základních, středních školách CZ.1.07/1.1.07/ CZ.1.07/1.1.07/
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Vítejte na třetí místní konferenci
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Implementace Krajských akčních plánů rozvoje vzdělávání
Intenzivní podpora škol
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
Složení centra. Složení centra Cíl: síť - spolupráce Proškolení pedagogů pro práci s nadanými Identifikace. Tvorba struktury práce s nadanými na škole.
Transkript prezentace:

Prezentace výsledků projektu Centrum občanského vzdělávání CZ.1.07/1.2.00/

COV Občanské vzdělávání se jeví jako jeden z léků na hlubokou frustraci z veřejného života Je potřeba překonat předsudky vůči takovému vzdělávání z doby před rokem 1989 Předpokladem úspěšnosti prezentovaného projektu je mimo jiné také posun v oblasti vzdělávání dospělých…

Cíle projektu Zavedení systematické podpory občanského vzdělávání na ZŠ, GYM a SOŠ v 13 krajích ČR Identifikovat podstatná témata z občanského vzdělávání a komunikovat je veřejnosti Tvorba celonárodní sítě škol, organizací a osobností podporujících občanské vzdělávání

Cílové skupiny projektu vedoucí a pedagogičtí pracovníci škol a školských zařízení žáci a studenti 39 pilotních škol v celé České republice

Klíčové aktivity a výstupy KA 01: Analýza současného stavu vzdělávání v oblasti občanského vzdělávání – Soupis veškerých vzdělávacích materiálů a programů – Pilotní verze webu (lekce, materiály, koncepce VkO) – Přeložené materiály RE – Analytická zpráva shrnující jaké výzkumy proběhly, které problémy mapovaly a která data jsou klíčová – Doplňující výzkum s cílovými skupinami ZŠ, SŠ a OU

Klíčové aktivity a výstupy KA 02: Vytvoření sítě partnerů a vzdělávání krajských koordinátorů – Síť spolupracujících krajských organizací – Vzdělávaní koordinátorů (80 hod workshop) – Tvorba vzdělávacího programu pro učitele

Klíčové aktivity a výstupy KA 03: Vzdělávací program pro pedagogy, konference, analýza ŠVP – Vzdělávání učitelů (realizace vzděl. programů) – Individuální tematické plány – Konference 3x – Analýza ŠVP ve vztahu k průřezovým tématům

Klíčové aktivity a výstupy KA 04: Vzdělávání žáků a studentů, supervize a monitorování projektu na školách – Implementace tematického plánu do praxe běžného školního roku 39x – Supervize na školách 39x – Kvalitativní průzkum 39x

Klíčové aktivity a výstupy KA 05: Diseminace a školení dalších pedagogů – Přeložené a adaptované materiály Rady Evropy – Dokončený web a jeho plný provoz – Školení dalších učitelů (realizují pedagogové s koordinátory) - 13x námětové dílny – Sborník dobré praxe

Vzdělávací program pro učitele 80ti hodinový akreditovaný kurz účast 72 učitelů z 36 škol z 13 krajů 3 cykly ve 3 oblastech (západ, východ, střed) – celkově 9 víkendových akcí nástavba 6 doplňkových 1 denních mini-kurzů – rozvoj témat, na která nebyl na obecném kurzu čas – reakce na přání samotných učitelů – další příležitost k setkávání a sdílení zkušeností

Vzdělávací program pro učitele

Projektový portál

Koncepce výchovy k občanství Výchova k občanství: Doplňující koncepce k současnému kurikulu – na webu i tištěná

Materiály Rady Evropy Ucelená řada příruček VDO/VLP pro žáky a studenty od prvního stupně základní školy až po střední školu. COV materiály překládá a tiskne Současně je adaptuje do učebních lekcí prezentovaných na webovém portálu

Přeložené publikace RE

Lekce na projektovém portálu Přes 100 lekcí převážně od našich učitelů Testované a komentované lekce na naše témata Třídění dle klíčových slov, cílů RVP i koncepce VkO od nás Využití a adaptace i materiálů z Rady Evropy

Lekce na webu

Detail lekce

Recenzované metodické materiály

Zkušenosti s využitím výstupů U učitelů se shledává obvykle s pozitivním ohlasem Problém v nedostatečné dotaci hodin a kapacitě materiály a lekce zkoušet Obliba zkoušet ty lekce, které učitelé sami zažili na kurzech -> snaha dělat ochutnávky (např. i nyní na konferencích)

Výsledky ověřování práce s cíl. sk. Implementace v pilotní výuky ještě probíhá Kvalitativní výzkum chystáme na přelomu května a června Průběžná evaluace a monitoring dopadla dobře Někteří učitelé nicméně nevěnují pilotáži dostatek prostoru v hodinách

Odezva cílových skupin Učitelé zapojení do projektu obvykle nadšení Vedoucí pracovníci spokojení, pokud nemusí učitele pouštět na naše kurzy Žáky a studenty zatím nemáme zmonitorované (viz výše)

Negativní zkušenost Nedostatek škol, které se chtějí zapojovat do projektů – přesycenost projekty Nedostatek aktivních učitelů ochotných zkoušet nové věci; ti dobří jsou již zaháčkovaní v mnoha projektech Snaha využívat sítě pro OV v celé ČR a usilovně je přesvědčovat a lákat

Děkuji za pozornost Kontakt