Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN 1802-4785. Provozuje.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CESTOVNÍ RUCH Přednáška Cestovní kanceláře
Advertisements

Jak podnikat v cestovním ruchu ?
CK – činnosti touroperátora
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 34Číslo.
Management cestovního ruchu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_99.
Cestovní kanceláře funkce CK – 1. zkoumání spotřebitelské poptávky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 26 Číslo.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Management cestovního ruchu
Cestovní ruch – charakteristika, členění Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak,
Cestovní kanceláře a agentury
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 26 Číslo.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p. o Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 26 Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Iveta Konvičná Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
PENĚŽNÍ DENÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
VY_32_INOVACE_CER_4 Ročník:3.,4. Vzdělávací obor:65-42-M/01 Hotelnictví Tematický okruh:Průvodcovství Téma:Povinnosti průvodce během zájezdu - řešení Jméno.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měřidla délky Číslo DUM: III/2/FY/2/1/3 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Fyzikální veličiny.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_16.
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Package, Programming.
Platební styk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
1. Úvodní hodina – Postavení a činnost CK. Činnost CK a CA Zákon o živnostenském podnikání Podmínky provozování CK Podmínky provozování CA.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
OBSLUHA V DOPRAVNÍCH PROSTŘEDCÍCH Obsluha v letadlech Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Tomáš Kratina. Dostupné z Metodického.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Topografická a psychologická příprava průvodce
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
Právní úprava cestovního ruchu v ČR: živnostenský zákon
PENĚŽNÍ DENÍK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Marcela Vlachová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Historie železniční dopravy
Formy lázeňských pobytů a lázeňské péče
Topografická a psychologická příprava průvodce
Kalkulace ceny zájezdu
Doprava a dopravní služby
Sortiment poskytovaných služeb v železniční dopravě; dopravní ceniny, tarify, slevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana.
EVIDENCE MAJETKU a ZÁVAZKŮ
Obrazový materiál pro pracovní list – Kanály
Historie lázeňství Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ISSN
Dopravní ceniny, tarify, slevy, letový řád
Povinnosti průvodce a delegáta během poznávacího a pobytového zájezdu
Materiálně-technické podmínky poskytování stravovacích služeb
Trasování a sestavení programu zájezdu
Mezinárodní standardizace přípravy průvodců CR
Spolupráce průvodce cestovního ruchu s cestovní kanceláří
Povinnosti průvodce CR při vzniku mimořádných situací
V hotelnictví a cestovním ruchu
ZÁKLADNÍ KLASIFIKAČNÍ SCHÉMA TURISMU
ČLENĚNÍ CESTOVNÍHO RUCHU
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Transkript prezentace:

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV). Produkt cestovní kanceláře a cestovní agentury

Produkt CK a CA produktem: různé služby: a)poskytování informací b)zprostředkování různých služeb c)organizování balíčků služeb (organizace programů zájezdů) druhy služeb a)placené b)neplacené: pouze informační služby

Poskytování informací často se mění na poradenskou činnost (poskytnutí rady o koupi) kvalita informací závisí na pracovníkovi a na jeho: – všeobecném přehledu – schopnostech a talentu – znalosti nabídky CK (zaškolení, semináře, studijní cesty do středisek CR, studium prospektů a katalogů) – vlastních zkušenostech získaných prodejem

Druhy informací poskytování informace z mnoha oblastí, např.: – o cílové zemi, destinaci – o celních, vízových, pasových, devizových, zdravotních předpisech – o dopravních trasách – o možnosti ubytování, stravování – o výletech

Balíčky služeb CK – zájezdy organizace programů zájezdů je vlastní činností CK, proto se zájezdy označují jako „vlastní produkt CK“ nebo „vlastní služby CK“ zájezdy děleny podle různých hledisek podle geografického hlediska a) domácí: na území ČR všemi druhy dopravních prostředků se zajištěnými službami b) zahraniční: - mimo území ČR (výjezdový CR, součástí pasivního CR) - návštěvníci ze zahraničí v ČR (příjezdový CR, součástí aktivního CR)

podle druhů přepravy a) autokarový b) vlakový c) letecký d) lodní e) kombinovaný f) vlastní přeprava podle ročního období a) v letní sezóně b) v zimní sezóně c) mimo sezónu

podle tematického zaměření a) rekreačně-pobytový b) kulturně-poznávací c) sportovní a turistický d) speciální tematické zájezdy e) lázeňské pobyty f) incentivní pobyty g) kongresové akce h) pobyty na venkově i) lovecké zájezdy

podle délky trvání a) krátkodobý: maximálně tři dny b) dlouhodobý: více než tři dny podle sociologického hlediska a) pro rodiny s dětmi b) pro mládež c) pro seniory podle hlediska přípravy a) standardní: pro anonymní zákazníky, publikovány v katalogu b) forfaitové: „na míru“

Nabídka produktu přímé metody propagace – zaměřeny na konkrétního zákazníka – propagační dopis – osobní jednání v prostoru CK – prostřednictvím průvodců při zájezdu nepřímé metody propagace – zaměřeny na skupinu zákazníků – prodejní katalog – prospekt – plakát – propagace ve sdělovacích prostředcích (různé formy) – CD, DVD – výkladní skříň CK – vitríny v prostorách CK

Prodejní katalog prodejní katalog CK = katalog zájezdů základní forma prezentace standardního produktu obsah: základní údaje o zájezdech, popis náplně zájezdů, popis destinací, rozsah služeb, ceny, podmínky rezervace, všestranné podmínky účasti, fakultativní výlety moderní forma katalogu: elektronická podoba

Prospekt podpůrný charakter nejčastěji používaný propagační prostředek a)jednoduchý: účel: vzbuzení pozornosti (fotografie + popis) b)rozsáhlejší: účel: zprostředkování nabídky (podrobnější informace – ubytování, stravování, doprava, ceny služeb) c)informační: podrobné informace pro rozhodnuté klienty (trasa, pobytové místo, pamětihodnosti)

Plakát podpůrný charakter účel: upoutání pozornosti pomocí obrazu a stručného textu pouze jeden obraz (fotografie)

Prodej produktu CK nepřímý prodej: prodej konečnému spotřebiteli přes jeden nebo více mezičlánků (CA jako zprostředkovatelé) přímý prodej: prodej přímo konečnému spotřebiteli: – vyvolání zájmu zákazníků o služby CK – podání informací o nabídce – zjištění zájmu zákazníka – seznámení zákazníka s konkrétní nabídkou

Postup při prodeji produktu 1.poskytnutí informací o podmínkách účasti na zájezdu 2.vyplnění objednávky účasti na zájezdu 3.kontrola objednávky pracovníkem CK 4.vyžádání úhrady zálohy, vydání stvrzenky o jejím převzetí a oznámení termínu doplatku 5.převzetí a potvrzení objednávky 6.zápis do knihy objednávek (knihy zájezdů) 7.přidělení identifikačního čísla (bude uváděno při korespondenci)

8.založení pořadače nebo obálky zájezdu 9.vedení obsazovacího diagramu zájezdu – dopravního prostředku, ubytovacího zařízení 10.vedení evidence náhradníků 11.rozhodnutí o uskutečnění zájezdu na základě počtu účastníků 12.upřesnění rozsahu služeb CK u dodavatelů 13.informování zákazníků o případných změnách 14.evidence doplatků ceny zájezdů 15.zaslání pokynů zákazníkovi 16.průběžná příprava dokladů pro průvodce CR 17.odevzdání dokladové agendy průvodci

Činnost pracovníka CK po skončení zájezdu od průvodce převzetí vyhodnocení a vyúčtování zájezdu vyřízení reklamací odevzdání pojistných případů smluvní pojišťovně odběratelům vyfakturování služeb poskytnutých na úvěr vyúčtování zájezdu

Kontrolní otázky: Co je produktem CK a CA? služby: poskytování informací, zprostředkování různých služeb, organizování balíčků služeb Patří informační služby mezi služby placené nebo neplacené? neplacené Jmenujte oblasti informací, které obvykle podává pracovník CK nebo CA. o cílové zemi, destinaci, o celních, vízových, pasových, devizových, zdravotních předpisech, o dopravních trasách, možnostech ubytování a stravování, o výletech

Na čem závisí kvalita informací poskytovaných klientovi? na pracovníkovi a na jeho všeobecném přehledu,schopnostech a talentu, znalostech nabídky CK, vlastních zkušenostech získaných prodejem Jaké je rozdělení zájezdů podle geografického hlediska? domácí: na území ČR všemi druhy dopravních prostředků se zajištěnými službami zahraniční: mimo území ČR (výjezdový CR, součástí pasivního CR); návštěvníci ze zahraničí v ČR (příjezdový CR, součástí aktivního CR)

Jak jsou často označovány zájezdy? „vlastní produkt CK“, „vlastní služby CK“ Charakterizujte prodejní katalog. katalog zájezdů, moderní forma: elektronický základní údaje o zájezdech, popis náplně zájezdů, popis destinací, rozsah služeb, ceny, podmínky rezervace, fakultativní výlety Jmenujte druhy prospektů. jednoduchý: vzbuzení pozornosti (fotografie + popis) rozsáhlejší: zprostředkování nabídky (podrobnější informace – ubytování, stravování, doprava, služby) informační: podrobné informace pro rozhodnuté klienty (trasa, pobytové místo, pamětihodnosti)

Jaké jsou přímé metody propagace? propagační dopis, osobní jednání v prostoru CK, prostřednictvím průvodců při zájezdu Charakterizujte nepřímý prodej produktu CR. prodej konečnému spotřebiteli přes jeden nebo více mezičlánků Charakterizujte přímý prodej produktu CR. prodej přímo konečnému spotřebiteli Popište činnost pracovníka CK po skončení zájezdu. převzetí vyhodnocení a vyúčtování zájezdu, vyřízení reklamací, odevzdání pojistných případů smluvní pojišťovně, vyfakturování služeb poskytnutých na úvěr, vyúčtování zájezdu

Zdroje: ORIEŠKA, J. Technika služeb cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Idea servis, ISBN ORIEŠKA, J. Služby v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Idea servis, 2010.