Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/01 Název materiálu: Artificiální a nonartificiální hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Co je to divadlo, kde se hraje, zpívá a tančí?
Advertisements

I.HUDBA ARTIFICIÁLNÍ A NONARTIFICIÁLNÍ
přehled – hudební pojmy, osobnosti apod.
Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vzdělávací obor: Hudební výchova Téma: Koncert Klíčová slova: Koncert, hudba, skladba, nástroje Anotace: Žák je seznámen.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název šablony: Inovace v HV 32/Hv41/ Zbíral Vzdělávací oblast: Umění a kultura Název výukového materiálu: Hudební nauka na 1. stupni ZŠ Autor:
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/11  Název materiálu: Lidová píseň, zlidovělá píseň, umělá píseň  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/13 Název materiálu: Hudba v období romantismu Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/02  Název materiálu: Hudba v období pravěku  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20 Název materiálu: Velmi stručný přehled dějin vážné hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/07 Název materiálu: Osvobozené divadlo Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/08 Název materiálu: 40.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/06 Název materiálu: 30.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/12 Název materiálu: Jakub Jan Ryba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/17  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/15  Název materiálu: Strunné nástroje  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/19  Název materiálu: Rondo  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/17  Název materiálu: Leoš Janáček  Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/04 Název materiálu: 20.léta ve světové populární hudbě Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
0 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/08 0 Název materiálu: Komorní soubory I. 0 Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
41 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/06 Název materiálu: Hudební forma
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/11
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/11
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/05
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/05
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/06
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/08
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/12
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/07 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/01 Název materiálu: Periodizace dějin hudby Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Další hudební formy Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/20
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/02
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/04 Název materiálu: Duchovní a světská hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík.
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/12 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/06
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/11
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/01 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/04  
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/13
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/04
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/19 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/14
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/03
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/13
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/14
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/17
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/16 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/18 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/07 
Osnova ke studiu pro studenty středních pedagogických škol
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/15 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/10
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/03 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/20
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/10
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/10
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/09
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/15
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 4/02  
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  4/17
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/19
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/16 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 26/07
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 11/13 
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE  11/10
Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/17
Transkript prezentace:

Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/01 Název materiálu: Artificiální a nonartificiální hudba Zpracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík

ANOTACE Škola:Základní škola Brno, Jana Babáka 1 Vypracoval: Mgr. Bc. BcA. Michal Jančík Období vzniku materiálu: školní rok 2011/2012 Číslo materiálu: VY 32 INOVACE 19/01 Vzdělávací oblast: Umění a kultura Předmět: Hudební výchova Ročník: VIII. ročník Klíčová slova: artificiální hudba – nonartificiální hudba - komparace Předpokládané cíle vedoucí ke klíčovým kompetencím: charakterizuje pojmy artificiální a nonartificiální hudba, rozpoznává rozdíly Použité výukové metody: frontální výuka, skupinová práce Předpokládané pomůcky: notebook, interaktivní tabule Popis prezentace materiálu: Prezentace Power Point Způsob hodnocení: ústní Bibliografie:

Artificiální a nonartificiální hudba

Artificiální hudba (AH) – bývá označována jako vážná, klasická, umělecká – Autor se snaží vložit do hudby vysokou uměleckou hodnotu – Do této oblasti se zahrnuje většina hudby z oblasti hudby vážné – Mívá složitou stavbu, k jejímu hlubšímu pochopení jsou potřebné určité vědomosti a dovednosti

Nonartificiální hudba (NAH) – bývá označována také jako populární, užitková, zábavní POZOR!!! Není to hudba neumělecká Jejím cílem je pobavit, rozptýlit, sloužit k zábavě Je součástí života většiny lidí – denně zní z rádií, televize, v obchodech atd.

AHNAH Je mladší Na koncertech jsou lidé společensky oblečení, dodržují pravidla společenského chování (bonton) Je starší Oblečení na koncerty- všední, nebo dle žánru, lidé reagují spontánně – tančí, zpívají, skáčou atd.

AHNAH Je nutný skladatel, který skladbu napíše a interpret, který ji pak zahraje, zazpívá… Všechno je podrobně napsáno v notovém zápisu Skladatel a interpret je většinou jedna osoba, pokud ne, je interpret důležitější než skladatel Hudební zápis je pouze schématický, nebo úplně schází

AHNAH Hraje se na akustické nástroje Jsou nutné finanční dotace státu Nástroje jsou buď elektronické, nebo alespoň elektronicky zesílené Jde většinou o komerční záležitost – vydělává „sama na sebe“, má charakter zboží

AHNAH K jejímu kvalitnímu provozování a skládání musí mít skladatel i interpret vysoké hudební vzdělání (konzervatoř, akademii múzických umění) Mnohdy provozována nadanými amatéry s hudební intuicí