Název školyHotelová škola Mariánské Lázně Adresa školyKomenského 449/2, 353 01 Mariánské Lázně Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0970 Číslo DUMuVY_32_INOVACE_G-M2-19.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Advertisements

VARIACE Mgr. Hana Križanová
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
„EU peníze středním školám“
KOMBINACE S OPAKOVÁNÍM
Číslo a název šablony klíčové aktivity
„EU peníze středním školám“
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Autor: Jana Buršová.  Permutace s opakováním jsou skupiny o n prvcích vybíraných z n prvků, v nichž se mohou prvky opakovat.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Projekt OP VK č. CZ.1.07/1.5.00/ Šablony Mendelova střední škola, Nový Jičín Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR. Byl uskutečněn.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VARIACE S OPAKOVÁNÍM Mgr. Zdeňka Hudcová TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
KOMBINATORIKA Permutace bez opakování
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Materiály jsou určeny pro výuku matematiky: 3. ročník
VARIACE BEZ OPAKOVÁNÍ Rozbor úlohyŘešení úlohy Obrázek 1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ Rozbor úlohyŘešení úlohy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Pláničková. Dostupné z Metodického.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
VARIACE S OPAKOVÁNÍM Rozbor úlohyŘešení úlohy Zdroj obrázků : Všechny uveřejněné odkazy [ ] dostupné pod licencí Public domain na WWW:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
KOMBINACE BEZ OPAKOVÁNÍ
KOMBINATORIKA Je část matematiky, která se zabývá uspořádáním daných prvků podle určitých pravidel do určitých skupin Máme množinu n různých prvků, z níž.
Opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
PowerPoint – animace VY_32_inovace_01_infpoweranimace_07
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Matematika Variace.
Rozklad na prvočinitele
Kombinatorika. Základní pojmy. Pravidla pro práci se skupinou:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
PERMUTACE BEZ OPAKOVÁNÍ
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Transkript prezentace:

Název školyHotelová škola Mariánské Lázně Adresa školyKomenského 449/2, Mariánské Lázně Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUMuVY_32_INOVACE_G-M2-19 PředmětMatematika TémaVariace bez opakování AutorMgr. Olga Ptáková Metodický popis (anotace) Výklad a vzorové úlohy. Tento program je spolufinancovaný Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.

Variace bez opakování

Vytvořte všechna trojciferná přirozená čísla, která lze sestavit z cifer 1, 2, 3, 4 tak, aby se každá cifra vyskytovala nejvýše jednou. První pozici (stovky) lze obsadit čtyřmi různými ciframi. Protože se žádná z cifer nesmí opakovat, můžeme druhou pozici (desítky) obsadit pouze třemi různými ciframi.

V každé vytvořené skupině lze třetí pozici (jednotky) obsadit pouze dvěma různými znaky.

Uspořádaná k-tice znamená, že záleží na pořadí prvků. U úvodní úlohy je tato vlastnost dobře vidět.

Počet variací -existuje 20 různých dvojic, které lze sestavit z pěti prvků -existuje 210 různých trojic, které lze sestavit ze sedmi prvků -existuje 360 různých čtveřic, které lze sestavit ze šesti prvků

Úloha 1 Kolik různých čtyřmístných identifikačních kódů lze vytvořit z cifer 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, jestliže se žádná cifra nesmí opakovat? Existuje čtyřmístných kódů požadovaných vlastností. Úloha 2 Kolik různých trojciferných čísel, v nichž se žádná cifra neopakuje, lze sestavit z cifer 0, 2, 4, 6, 8? Z těchto 60 možností musíme odečíst všechny, které mají na prvním místě 0 – nejsou to trojciferná čísla. Lze vytvořit 48 čísel požadovaných vlastností.

Úloha 3 Z kolika prvků lze vytvořit 72 variací druhé třídy? Na 72 variací druhé třídy potřebujeme 9 prvků.

Zdroje: „Pokud není uvedeno jinak, jsou použité objekty vlastní originální tvorbou autora.“ „Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.“