Čeština Kolikátého je dnes? Co je dnes? Maxipes Fík (a Ája) Maxipes Fík je slavná animovaná postava v České Republice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Advertisements

Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ449 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník1. ročník.
PRESENT SIMPLE FOR ELEMNTARY STUDENTS Author: Mgr. Jan Hájek.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?. Diktát: napíšeme na tabuli.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Past Tense Simple Past Questions Negatives
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Translation Translate the following sentences from English into Czech. Vzor: I don’t like the translation of this book. Who translated it? Nelíbí se mi.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-1.PT-06-Rodina a přátelé Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště,
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Název školy:Základní škola Městec Králové Autor:Mgr. Marcela Kloučková Název:VY_32_INOVACE_05_Aj6 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Téma:Zájmena Anotace:Tato.
VY_32_INOVACE_Sei_II_05 Daily life Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Martina Jílková Název materiálu: VY_22_INOVACE_AJ.5.Jíl.29_Timetable Datum:
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_20_First_aid.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_3C_20_Pronouns.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 5 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ Vyjadřuje děje, které jsou pořád nebo se.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Giving advice. At the doctor´s Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastSlovní zásoba a gramatika Datum.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_171.ANJ.12 Základy telefonování v angličtině.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Anotace – Otázky Anotace - Pracovní list k procvičení tvoření otázek pomocí tázacích zájmen, překlad vět Autor - Mgr. Martina Kolářová Jazyk - Čeština,
Listening 2 vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Anglický slovosled v oznamovací větě CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_3209_AJ6 ©Dagmar Markova,2012 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
Společnost (Society) B1 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Angličtina: Maturitní ústní zkouška Datum vytvoření.
GE - Vyšší kvalita výuky
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Rodina (Family) B1 Tematická oblast
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
GE - Vyšší kvalita výuky
Čeština: 10. lekce Czech language: 10th lesson
Název vzdělávacího materiálu
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Kinds of shops Shopping dialogue Payment
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
ZPŮSOBOVÁ SLOVESA I. (Modal verbs I.)
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_09_25_Have to
PRESENT SIMPLE PŘÍTOMNÝ ČAS PROSTÝ
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Název materiálu: Past simple tense
AKUZATIV OF LIVING CREATURES MALE ALIVE
Translation 03/02 Žiješ se svou rodinou? Do you live with your family?
Transkript prezentace:

Čeština Kolikátého je dnes? Co je dnes? Maxipes Fík (a Ája) Maxipes Fík je slavná animovaná postava v České Republice.

Jazykolamy pro výslovnost Čistý s Čistou čistili činčilový čepec. Mrs. Clean with Mrs. Clean cleaned chinchila hood. Ještě štěstí, že se nesešli. Still lucky that they haven`t got together.

Práce - work muži 1.novinář 2.učitel 3.lékař 4.právník 5.podnikatel entrepreneur 6.hudebník 7.pracovník worker 8.sportovec 9.umělec ženy 1.novinářka 2. …ka ……ce 7. 8.…kyně 9.

Pracovat to work pracuju, pracuji pracuje Pracujeme pracujou, pracují pracuješ pracujete Já Ty On/ona/ono My Vy oni/ony/ona

překládat to translate překládají z češtiny do angličtiny překládáš z češtiny do angličtiny překládá z češtiny do angličtiny překládáte z češtiny do angličtiny překládáme z češtiny do angličtiny překládám z češtiny do angličtiny já Ty On/ono/ona My Vy oni/ony/ona A person who does překládat is překladatel, překladatelka A person who does učit is.. A person who does podnikat (enterpreneur-ing) is

Rodina – slovní zásoba family vocab Rodiče jsou… Manželé jsou…. Neil má manželku. Neil je… Paul nemá manželku. Paul je …. Evička je dítě. Ještě je …. Paní Drábková má manžela. Je … Evička a Igor jsou sestra a bratr. Jsou … ženatý vdaná. svobodná, není vdaná. sourozenci (sou=spolu, rod) manžel a manželka tatínek a maminka svobodný

Nevím, jestli…. /nevím, kdo to je I don`t know if…., I don`t know who… Příklad: Nevím, jestli se ten pán jmenuje Arnošt Lustig nebo Pepa (Josef) Lustig. Co myslíš? Možná se jmenuje Arnošt? Use Myslím si, že … I think that… Topic: je ženatý? má děti? jak je starý? (má 40 let?) kde bydlí? má hodně (a lot) kamarádů?

Nevím nebo neznám? Knowing verbs You are not sure you have the right address – Nevím, jestli mám správná adresu. – Nevíte, jestli mám správnou adresu. – Nevím, jestli mám správnou adresu You are looking at a photo and not sure if you know this gentleman. – Nevím, jestli znám ten pán. – Nevím, jestli vím toho pána. – Nevím, jestli znám toho pána. – Nevím, jestli vím ten pán. správná adresa  špatná adresa, nesprávná adresa How is vědět and znát used?

rodina Žena, která mě porodila, je … who me gave birth to … Manžel ženy, která mě porodila… Sestra mé maminky je … of my mom Máme společnou maminku a/nebo společného tatínka. (společný – common shared) Bratr mého tatínka nebo maminky je … of my dad Sestra mého tatínka nebo maminky je ….. a.tatínek b.maminka c.švagrová d.teta e.strýc, strýček f.bratr nebo sestra g.švagr

Hledám pána, který se jmenuje Beneš. who 1.Hledám pána, …. 2.Hledám knihu, …. 3.Hledám studentku, … 4.Hledám náměstí,.. 5.Hledám nápoj… drink 1.Hledám profesora… 2.Hledám auto, … 3.Hledám příbuzného, … a.které má navigaci. navigation b.který se jmenuje becherovka c.která umí česky. d.které se jmenuje Staroměstské náměstí e.který učí českou kulturu. f.která se jmenuje Dobrý voják g.Švejk (Good soldier Švejk) h.který je milionář. i.který se jmenuje Milan Kundera. Observe: Který agrees with gender (masc., fem., neut) and number with… the antecedent (the noun it refers back to) How about the case?

Pokračujte ve větě. Continue and make the longest sentence on the board 5 minutes! Příklad (example): I have a good friend who goes to the pub every day, smokes 20 cigarettes, watches TV all day …. (your answers don`t have to represent a delinquent person) Skupina A: Mám dobrého přítele, který… Skupina B: Mám dobrou přítelkyni, která…

Jak se řekne česky? Why? Co, kdo, kde, kdy, kam, proč Whose? Čí? Which order? kolikátý?

rodina Žena, která mě porodila, je … who me gave birth to … Manžel ženy, která mě porodila… Sestra mé maminky je … of my mom Máme společnou maminku a/nebo společného tatínka. (společný – common shared) Bratr mého tatínka nebo maminky je … of my dad Sestra mého tatínka nebo maminky je ….. a.tatínek b.maminka c.švagrová d.teta e.strýc, strýček f.bratr nebo sestra g.švagr

rodina Žena, která mě porodila, je … who me gave birth to … Manžel ženy, která mě porodila… Sestra mé maminky je … of my mom Máme společnou maminku a/nebo společného tatínka. (společný – common shared) Bratr mého tatínka nebo maminky je … of my dad Sestra mého tatínka nebo maminky je ….. a.tatínek b.maminka c.švagrová d.teta e.strýc, strýček f.bratr nebo sestra g.švagr

Kdy nebo když? ……… máte češtinu? – Kdy – Když ……… mám čas, hraju na kytaru. – Kdy – Když Igor sportuje jen ……….. musí. – Kdy – Když Nevím, ……… je zkouška. = nevím: “…… je zkouška?” – Kdy – Když Kdy is used for questions. Když is used to present background info (temporal circumstances)

Je tam někdo? Hledáte … (some sort of) překladatele? Hledáte …. (someone, direct object!) Hledáte … (something) Hrajete …(sometime) karty? Je tady ….(somewhere) škola? něco nějakého někdy někde někoho

Modal verbs Umíš - Know how to Musím - Must vs. Nemusím - don`t have to Smím - permitted, allowed Můžete - Can Musím se učit. Umí česky a anglicky? Nemůžete hrát hlasitou hudbu. Smím vás pozvat na večeři? V pondělí nemůžu. Nemusíte hledat slovník. Smím kouřit? It`s not necessary to look for the dictionary. Monday won`t work for me. Is it ok to smoke? A gallant way to invite someone to dinner. Does Honza speak Czech and English? Tell someone it`s not ok to play loud music. State your obligation to study.

Kdo je to? Co asi umí nebo neumí?

Učí vs učí se Petr je přítel Andrew. of Andrew Petr je Čech. Chce … – se učit anglicky. – učit anglicky – učit angličtinu Petr učí Andrew a jeho bratra… – češtinu. – češtiny – čeština Kdo je to? Petr Šedivý. Co dělá? Je inženýr. Pracuje jako inženýr.

Jak se řekne česky “They know you” Paní profesorka …. dobře zná. – vy – vám – vás – vámi Pan profesor …… učí fyziku. – my – nám – námi – nás Pane profesore, znáte …? – Já – mi – mě – mnou Katka …. má ráda. – ty – tebou – ti – tě

Dialog Drábková: Nemáte náhodou manželku Češku? Andrew: Ne. Já nejsem ženatý. Ale mám sestru, překladatelku, která má za manžela Čecha, as a bratra, který je právník a učí se taky česky. Máme dobrého přítele, který nás učí. Je inženýr a chce se učit anglicky. Jmenuje se Petr Šedivý. D: Ale ovšem, Petr Šedivý!

Slovní zásoba ženatý - svobodný(muž) vdaná – svobodná (žena) Mám sestru, překladatelku, která má za manžela Čecha. Mám bratra, který je právník a učí se taky česky. Máme dobrého přítele, který nás učí. Chce se učit anglicky.

Jazyk a globální funkce language and global function 1.vdaná – svobodná 2.Mám sestru, překladatelku, která má za manžela Čecha. 3.ženatý - svobodný 4.Mám bratra, který je právník a učí se taky česky. 5.Máme dobrého přítele, který nás učí. 6.Chce se učit anglicky. a.Talk about a sibling who is not a native speaker of Czech. b.Talk about someone`s interest in studying English c.Talk about a good friend who teaches you. d.Talk about a sibling who has a half English half Czech household. e.Marital status for a woman f.Marital status for a man