Počítač, základní pojmy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_III/2_INOVACE_22_Počítač
Advertisements

VY_III/2_INOVACE_21_Základní pojmy Základní pojmy Miroslav Kaňok.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Jehličková tiskárna Číslo DUM: III/2/VT/2/1/15 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Prostředí internetu Číslo DUM: III/2/VT/2/2/27 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
AnotacePracovní list k procvičení znalostí o jednoduchých strojích AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Prezentace k finanční gramotnosti. Co je to banka. Autor
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Zobrazení rovinným zrcadlem
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Technické vybavení počítače - Počítač PC
Informace, PC, hardware, software
Základní části počítače a jejich zařazení
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
MYŠ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
1. ročník oboru Mechanik opravář motorových vozidel
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Teoretické pojmy z výpočetní techniky
Poznej bankovky a mince
PRACOVNÍ LIST Úkoly: 1) Na internetu vyhledej, kde se nachází podnebné pásy zmíněné v prezentaci a vyznač je na mapě. 2) Na kterých kontinentech je možné.
Finanční gramotnost Základní pojmy
STEJNÉ Pracovní listy Poznáš, které obrázky jsou stejné? Najdi je a spoj. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Kulová zrcadla - vypuklá
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Násobilka se zvířaty 9x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Násobilka se zvířaty 7x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Rozvíjíme pozornost a soustředění
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
SKLÁDÁME GEOMETRICKÉ TVARY, POČÍTÁME
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Pracovní listy zaměřené na vybavení jízdního kola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti snímku
Podstatná jména Autorkou materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Helena Piskáčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
KOČKA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Tělesa –čtyřboký hranol
Násobilka se zvířaty 5x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Pravidla pro počítání s mocninami
ZMĚNY ROZVAHOVÝCH STAVŮ V ROZVAZE (přehled na příkladu)
Pořadí obrázků – domeček
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Pokročilé úpravy snímku
Rovnice s absolutními hodnotami
ZELENINA A JEJÍ DRUHY LISTOVÁ KOŠŤÁLOVÁ CIBULOVÁ PLODOVÁ KOŘENOVÁ
KARTY NA PŘIŘAZOVÁNÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Fišer. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Fyzika – procvičování převodů jednotek délky, hmotnosti, času a objemu
Představujeme a sestavujeme krychli
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY A KOSTRA
Pracovní listy – vnitřní orgány a kostra
Kolik je...? Pracovní listy
Interaktivní příklad na dělení proudu v elektrickém obvodu
pedagogických pracovníků (NÚV).
DESETINNÁ ČÍSLA DESETINNÉ ZLOMKY
Prezentace určena k opakování a upevnění pojmů více a méně.
SPOČÍTEJ TEČKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Pořadí obrázků – auto Postup práce:
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Definiční obor funkce Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zaměřené na orofacionální cvičení
Seznamujeme se s geometrickými tvary - obdélník
Transkript prezentace:

Počítač, základní pojmy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Obsah Informace Trocha historie Co je počítač? Složení počítače Uživatel a PC Použité zdroje Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Informace – má různé významy 1. V běžné řeči: – informace jako vědění, které lze předávat – jako obsah zprávy či sdělení – místo, kde se lze o něčem informovat 2. V informatice tvoří informaci data, která lze vysílat, přijímat, uchovávat a zpracovávat Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Trocha historie Informace na kamenné desce Informace na papíru (papyru) Informace v mobilním telefonu Důležité je uchování a přenos informací! Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Co je počítač? Počítač (PC) je zařízení, které zpracovává data pomocí předem vytvořeného programu. Přenosné počítače – např. „chytrý“ mobilní telefon, notebook … Stolní počítač Velice výkonný sálový počítač Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Složení počítače Současný počítač se skládá z Hardware (HW) - fyzické části počítače (například klávesnice, monitor atd.) Software (SW) (operační systém, programy). Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

Uživatel a PC Počítač je nejčastěji ovládán uživatelem, který poskytuje počítači data díky vstupním zařízení (např. klávesnicí) a počítač výsledky prezentuje pomocí výstupních zařízení (např. monitor). V současnosti jsou počítače využívány téměř ve všech oborech lidské činnosti. Uživatel poskytuje data Vstupní zařízení (klávesnice) Výstupní zařízení (monitor) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

POUŽITÉ ZDROJE Informace. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, , last modified on [cit ]. Dostupné z WWW:. KOVÁŘOVÁ, Libuše, et al. Informatika : pro základní školy 1. druhé. Kralice na Hané : Computer Media, s. ISBN Počítač. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, , last modified on [cit ]. Dostupné z WWW: ,_title_page.djvu&page=1 16,_title_page.djvu&page= Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozuje národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).